Spring naar inhoud

- - - - -

klacht bij cattery

• Log in om te reageren
153 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#46 Geplaatst 05 december 2009 - 15:11

Havvanur zei:

De kat krijgt 3 elektroden op zijn kopje (hele kleine naaldjes)
Daarna om de beurt een een oordopje in het oor waar de klikgeluiden doorkomen.

Op deze link kun je een foto zien met de elektroden. Cattery Havvanur

wist het niet meer, en dat terwijl ik dit jaar nog een Baer heb laten doen :oops:
Da's problemen gewoon met selectief korte termijn geheugen hahah

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_wen_*
Guest_wen_*

#47 Geplaatst 05 december 2009 - 15:38

We gaan zeker de bear test laten doen het enige probleem dat we hebben is dat de cattery in kwestie geen enkel reactie geeft aan ons neemt telefoon niet op antwoord niet op mails en ben altijd beleefd geweest. Mijn eerste instantie was dit te melden aan hen omdat het voor de toekomst belangrijk kan zijn als ze nog met de poes of kater willen kweken nu stel ik mij alleen de vraag. Ik heb 500 euro betaald, bear test kost 150 euro en ik weet nu al dat de cattery hier niks mee gaat doen. Wij houden van ons poesje ook al is ze doof bij mij gaat het alleen om het principe of ben ik hier mis in .alvast bedankt voor jullie talrijke reacties laat het verdere verloop zeker weten

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#48 Geplaatst 05 december 2009 - 17:02

€ 150, hoe kom je daaraan??

Principe of niet, op deze manier, zonder een Baer test, een melding geven, dat is een cattery vals beschuldigen.
Dit kan wel opgevat worden als laster.

Het is misschien jouw principe, maar bewijs maar eens dat het kitten doof is.
Wanneer je een bewijs zwart op wit heb staan, pas dan kan je spreken over een principe of niet.

Het komt nu meer op mij over van, heb een poes gekocht, was toch wel erg veel geld, d.a. constateert hij is doof, dus nu wil ik mijn geld terug.
Maar een echt bewijs krijgen, kost ook weer teveel geld.
Wat nu principekwestie?
Ik zie het eerder als een financiele kwestie.
En ja dan die afweging, komt op mij erg zuur over.
Succes en wijsheid.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#49 Geplaatst 05 december 2009 - 17:46

MEGHANN zei:

Je hebt wel meer katten die doen alsof ze je niet horen.Ik heb het ook aan de hand gehad met mijn kitten,stofzuiger lawaai hij reageert er gewoon niet op.Maar als ik de anderen roep voor iets lekkers,ook al ligt hij te slapen is hij onmiddelijk daar.Wat die stamboom betreft,die moet samen met het kitten afgegeven worden.Nooit je kitten meenemen voordat je je stamboom hebt,iedere serieuze kweker is daar heel correct in.
groetjes meghann

wat die stamboom betreft voel ik me wel serieus in men gat gebeten :evil: ,
want volgens jou ben ik geen serieuze fokker , wij vragen onze stambomen altijd heel laat aan , om zekerheid te hebben over de kleur en ook omdat veel mensen op het laatste ogenblik ook nog de naam willen veranderen ,
denk wel dat er meer fokkers zijn die dat doen , of niet ???
in het contract staat altijd , stamboom is in aanvraag en word nagestuurd , trouwens bij ons word de stamboom voor een gezelschap kitten pas nagestuurd na bewijs van sterelisatie ,

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#50 Geplaatst 05 december 2009 - 17:46

Pietje zei:

da's zoals een man die zijn vrouw hoort vragen , schat , ik ga winkelen , mag ik je bankkaart effe lenen ,
krijgt hij ook oostindische doofheid :louche:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#51 Geplaatst 05 december 2009 - 19:00

Pietje zei:

wat die stamboom betreft voel ik me wel serieus in men gat gebeten :evil: ,
want volgens jou ben ik geen serieuze fokker , wij vragen onze stambomen altijd heel laat aan , om zekerheid te hebben over de kleur en ook omdat veel mensen op het laatste ogenblik ook nog de naam willen veranderen ,
denk wel dat er meer fokkers zijn die dat doen , of niet ???
in het contract staat altijd , stamboom is in aanvraag en word nagestuurd , trouwens bij ons word de stamboom voor een gezelschap kitten pas nagestuurd na bewijs van sterelisatie ,

Denk niet dat het de bedoeling was je in je gat te bijten hoor ;)
Waar ik dan wel absoluut niet tegen kan (en nu ga ik eens heel juridisch en gevoelloos spreken, maar kan niet anders) : een fokker gaat mij NOOIT een stamboom onthouden tot ik bewijs dat mijn door mij betaald kitten is gesteriliseerd, dat is niet wettelijk. De overdracht van geld wijst op overdracht van eigendom; ik betaal mijn kitten legio dat kitten is mijn eigendom en dan heeft de fokker niets meer in de pap te brokken. Wij hebben onze twee witjes onmiddellijk met stamboom gekregen en ik heb mijn woord gegeven dat ik niet ging fokken maar sterilisatie en castratie op latere leeftijd ging doen, puur uit medische overweging voor de kittens. Kenzo is al in ballenbak gepasseerd op zijn 10 maand en nu gaat Kayla gesteriliseerd worden, ze zijn 16 maand oud. Had de fokker ons een stamboom geweigerd tot ik dat had bewezen had ik bij hen geen kitten gekocht, zelfs al wil ik niet fokken en gaan ze beiden gesteriliseerd/gecastreerd zijn. Dat is nu bij mij puur uit principe, al weet ik dat velen onbetrouwbaar zijn en dit niet zouden doen, maar ik ben het wel en als iemand daar aan twijfelt doen ze met mij geen "zaken", heel simpel :d

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#52 Geplaatst 05 december 2009 - 19:30

Pietje zei:

da's zoals een man die zijn vrouw hoort vragen , schat , ik ga winkelen , mag ik je bankkaart effe lenen ,
krijgt hij ook oostindische doofheid :louche:

je was me voor :)

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#53 Geplaatst 05 december 2009 - 21:38

Ingrid zei:

Denk niet dat het de bedoeling was je in je gat te bijten hoor ;)
Waar ik dan wel absoluut niet tegen kan (en nu ga ik eens heel juridisch en gevoelloos spreken, maar kan niet anders) : een fokker gaat mij NOOIT een stamboom onthouden tot ik bewijs dat mijn door mij betaald kitten is gesteriliseerd, dat is niet wettelijk. De overdracht van geld wijst op overdracht van eigendom; ik betaal mijn kitten legio dat kitten is mijn eigendom en dan heeft de fokker niets meer in de pap te brokken. Wij hebben onze twee witjes onmiddellijk met stamboom gekregen en ik heb mijn woord gegeven dat ik niet ging fokken maar sterilisatie en castratie op latere leeftijd ging doen, puur uit medische overweging voor de kittens. Kenzo is al in ballenbak gepasseerd op zijn 10 maand en nu gaat Kayla gesteriliseerd worden, ze zijn 16 maand oud. Had de fokker ons een stamboom geweigerd tot ik dat had bewezen had ik bij hen geen kitten gekocht, zelfs al wil ik niet fokken en gaan ze beiden gesteriliseerd/gecastreerd zijn. Dat is nu bij mij puur uit principe, al weet ik dat velen onbetrouwbaar zijn en dit niet zouden doen, maar ik ben het wel en als iemand daar aan twijfelt doen ze met mij geen "zaken", heel simpel :d
het is misschien niet wettelijk , maar het staat wel in het door de koper ondertekend contract , is dat contract dan ook niet geldig ????
of moeten we doen zoals heel veel fokkers doen de laatste tijd en castreren voor de kittens weg gaan ???? is dat volgens jou een betere optie ??? wij zijn er niet voor maar tja , beginnen het wel te overwegen , we hebben op 4 jaar tijd 5 mensen gehad die plots veranderd zijn van gedacht en het contract uiteindelijk wilden veranderen van gezelschap naar fok , hadden we de stamboom meegegeven dan hadden ze zeker niets gevraagd en gewoon gefokt met een poes of kater die ze toch wel veel goedkoper hadden gekregen , spijtig genoeg is niet iedereen zoals jij , en ik denk dat onze manier eerlijk is , de mensen weten waar ze aan beginnen en kunnen nog steeds van gedacht veranderen , als we ze bij het begin laten castreren is er geen weg meer terug ,
iemand die het contract niet ondertekend , ja daar twijfel ik aan en doe er dan ook geen "zaken " mee zoals je zegt , ook voor mij heel simpel , :x

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#54 Geplaatst 05 december 2009 - 22:18

Ik heb zitten twijfelen, ga ik hier op reageren of doen alsof ik dit niet heb gelezen.
Reageren zal me een pak kritiek opleveren, maar het forum is toch opgericht om je mening te uiten?
Dus hier komt die dan:

Vroeger was ik van mening dat de stambomen moesten klaarliggen als het kitten werd opgehaald.
Maar laat je kleintje maar eens chippen (die naals is echt dik).
Mijn DA en ik hebben samen overlegd en besloten om pas te  chippen op 12 weken, dus ook hier liggen de stambomen niet klaar!
Er wordt wel op het contract (en daar is plaats voorzien op de wettelijke contracten)dat hij afgeleverd wordt zodra hij bij mij aankomt.

Over stambomen achter houden heb ik ook nog iets te vertellen.
In het begin deed ik niet aan vroegcastratie/sterilisatie, maar 1 wilde mijn kleintje die amper 60 gram woog bij de geboorte (nu is ze wel mooi en groot maar dat wist ik niet op de leeftijd van 13 weken hoe ze zou uitgroeien) laten dekken door perzen.
Gelukkig heb ik dit kunnen tegenhouden en heb ik ze niet verkocht aan die mensen.
Daarna heb ik een keuze moeten maken: stambomen achter houden of vroegcastratie.
Ik heb voor het tweede gekozen omdat mijn ervaring was dat die stamboom voor die mensen niet nodig was, zonder konden ze ook die kittens verkopen, wel aan een verminderde prijs maar dat vonden ze niet erg.
1 kitten heb ik met stamboom verkoch zonder vroegcastratie, zijn ene balletje was niet voldoende ingedaald.
Ik heb verschillende malen gemaild en gevraagd om een bewijs van de dierenarts zoals in het contract stond: Nog steeds niets aangekregen en dit is al maanden te laat.

Ieder zijn mening, maar zoals gezegd door Pietje iedereen weet vooraf waar ze bij mij aanbeginnen, zijn ze niet akkoord dat verkoop ik mijn kitten niet.

Hopelijk begrijpt iedereen mijn kant van het verhaal.
Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#55 Geplaatst 05 december 2009 - 22:41

Ik kan hier ook alleen maar Pietje en Amazingdolls in bijtreden. Mensen zijn niet eerlijk als ze een kitten kopen. Of ze zijn ineens na een jaar veranderd van gedacht en willen van hun gezelschapsdier een fokdier maken. En dan weten ze nog niet eens hoe alles in mekaar zit want ze willen zo graag een nestje om het ook eens mee te maken.

Fokkers moeten hun wel indekken voor bepaalde kittenkopers.

Guest_wen_*
Guest_wen_*

#56 Geplaatst 06 december 2009 - 10:22

Pietje zei:

het is misschien niet wettelijk , maar het staat wel in het door de koper ondertekend contract , is dat contract dan ook niet geldig ????
of moeten we doen zoals heel veel fokkers doen de laatste tijd en castreren voor de kittens weg gaan ???? is dat volgens jou een betere optie ??? wij zijn er niet voor maar tja , beginnen het wel te overwegen , we hebben op 4 jaar tijd 5 mensen gehad die plots veranderd zijn van gedacht en het contract uiteindelijk wilden veranderen van gezelschap naar fok , hadden we de stamboom meegegeven dan hadden ze zeker niets gevraagd en gewoon gefokt met een poes of kater die ze toch wel veel goedkoper hadden gekregen , spijtig genoeg is niet iedereen zoals jij , en ik denk dat onze manier eerlijk is , de mensen weten waar ze aan beginnen en kunnen nog steeds van gedacht veranderen , als we ze bij het begin laten castreren is er geen weg meer terug ,
iemand die het contract niet ondertekend , ja daar twijfel ik aan en doe er dan ook geen "zaken " mee zoals je zegt , ook voor mij heel simpel , :x

Het is zelf zo dat ik het kitten gekocht heb voor 500 euro en geen enkel bewijs heb meegekregen de cattery zij dat de overdracht van het kitten zou worden opgestuurd samen met de stamboom. Nu als ik dit hier allemaal lees begin ik toch wel echt te twijfelen aan de goedheid van de cattery.

Guest_wen_*
Guest_wen_*

#57 Geplaatst 06 december 2009 - 10:25

Magic Coonie zei:

Ik kan hier ook alleen maar Pietje en Amazingdolls in bijtreden. Mensen zijn niet eerlijk als ze een kitten kopen. Of ze zijn ineens na een jaar veranderd van gedacht en willen van hun gezelschapsdier een fokdier maken. En dan weten ze nog niet eens hoe alles in mekaar zit want ze willen zo graag een nestje om het ook eens mee te maken.

Fokkers moeten hun wel indekken voor bepaalde kittenkopers.

Ik ben hier volkomen met eens heb zelfs ook een attest laten opmaken door mij dierarts dat als het kitten ongeveer 6 maanden is dat wij ze zo is zo laten steriliseren , bij deze wij willen hier echt geen geld uitslaan wij vinden ons gewoon in het zat gezet door de cattery.
Ze mochten direct contact opnemen met mijn dierenarts en dat hebben ze niet gedaan verder krijgen wij geen reactie meer niks. Dus wie bewijst hier nu schuld?

Guest_wen_*
Guest_wen_*

#58 Geplaatst 06 december 2009 - 10:31

amazingdolls zei:

Ik heb zitten twijfelen, ga ik hier op reageren of doen alsof ik dit niet heb gelezen.
Reageren zal me een pak kritiek opleveren, maar het forum is toch opgericht om je mening te uiten?
Dus hier komt die dan:

Vroeger was ik van mening dat de stambomen moesten klaarliggen als het kitten werd opgehaald.
Maar laat je kleintje maar eens chippen (die naals is echt dik).
Mijn DA en ik hebben samen overlegd en besloten om pas te chippen op 12 weken, dus ook hier liggen de stambomen niet klaar!
Er wordt wel op het contract (en daar is plaats voorzien op de wettelijke contracten)dat hij afgeleverd wordt zodra hij bij mij aankomt.

Over stambomen achter houden heb ik ook nog iets te vertellen.
In het begin deed ik niet aan vroegcastratie/sterilisatie, maar 1 wilde mijn kleintje die amper 60 gram woog bij de geboorte (nu is ze wel mooi en groot maar dat wist ik niet op de leeftijd van 13 weken hoe ze zou uitgroeien) laten dekken door perzen.
Gelukkig heb ik dit kunnen tegenhouden en heb ik ze niet verkocht aan die mensen.
Daarna heb ik een keuze moeten maken: stambomen achter houden of vroegcastratie.
Ik heb voor het tweede gekozen omdat mijn ervaring was dat die stamboom voor die mensen niet nodig was, zonder konden ze ook die kittens verkopen, wel aan een verminderde prijs maar dat vonden ze niet erg.
1 kitten heb ik met stamboom verkoch zonder vroegcastratie, zijn ene balletje was niet voldoende ingedaald.
Ik heb verschillende malen gemaild en gevraagd om een bewijs van de dierenarts zoals in het contract stond: Nog steeds niets aangekregen en dit is al maanden te laat.

Ieder zijn mening, maar zoals gezegd door Pietje iedereen weet vooraf waar ze bij mij aanbeginnen, zijn ze niet akkoord dat verkoop ik mijn kitten niet.

Hopelijk begrijpt iedereen mijn kant van het verhaal.

Wat bedreft die stamboom die hebben wij inprencies ook niet nodig maar je betaalt 500 euro voor een kitten met stamboom dan vind ik wel dat ze dit moeten nakomen sinds wij het probleem hebben aan gekaart dat het kitten doof is en daar blijf ik bij ook zonder bear test, hebben ze geen enkel reactie meer gegeven. Dat bewijst voor mij alleen maar dat deze mensen iets te verbergen hebben.Er is zelfs geen contract opgemaakt in hun advertentie stond dat de kittens 2 maal ingeënd werden en dat klopte ook niet.

Guest_wen_*
Guest_wen_*

#59 Geplaatst 06 december 2009 - 10:35

jubikelcats zei:

€ 150, hoe kom je daaraan??

Principe of niet, op deze manier, zonder een Baer test, een melding geven, dat is een cattery vals beschuldigen.
Dit kan wel opgevat worden als laster.

Het is misschien jouw principe, maar bewijs maar eens dat het kitten doof is.
Wanneer je een bewijs zwart op wit heb staan, pas dan kan je spreken over een principe of niet.

Het komt nu meer op mij over van, heb een poes gekocht, was toch wel erg veel geld, d.a. constateert hij is doof, dus nu wil ik mijn geld terug.
Maar een echt bewijs krijgen, kost ook weer teveel geld.
Wat nu principekwestie?
Ik zie het eerder als een financiele kwestie.
En ja dan die afweging, komt op mij erg zuur over.
Succes en wijsheid.

nu voel ik mij hier echt aangevallen wij willen hier zeker geen geld uitslaan want ik mocht het kitten terug brengen en kreeg mij cent terug maar ze is nu reeds een 2 weken bij ons en heeft onze harten gestolen de enige er geld heeft uit geslagen is de cattery in kwestie het feit dat zij geen contact ni reactie gegeven zegt voor mij genoeg. En wij gaan die baer test doen maar wij weten dat dit niets gaat hij halen . Vind u dan dat we het gewoon zo moeten laten? en dat deze mensen rechtvaardig gehandeld hebben?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#60 Geplaatst 06 december 2009 - 10:39

wen zei:

Wat bedreft die stamboom die hebben wij inprencies ook niet nodig maar je betaalt 500 euro voor een kitten met stamboom dan vind ik wel dat ze dit moeten nakomen sinds wij het probleem hebben aan gekaart dat het kitten doof is en daar blijf ik bij ook zonder bear test, hebben ze geen enkel reactie meer gegeven. Dat bewijst voor mij alleen maar dat deze mensen iets te verbergen hebben.Er is zelfs geen contract opgemaakt in hun advertentie stond dat de kittens 2 maal ingeënd werden en dat klopte ook niet.

Hoe oud was je kitten dan toen je het kreeg?

Geplaatste afbeelding