Spring naar inhoud

- - - - -

Van de regen in de drup (een waterig verhaal)

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 04 december 2009 - 16:49

Zaterdag toch voor het eerst water ontdekt in de badkamer wat bleek afkomstig te zijn van een lek en niet wat ik eerst dacht van een nat kussen dat lekte.

Onze loodgieter kon niet komen, er is dan een ander geweest om een nieuwe kraan te installeren, maar er bleef een lek. Toen bleek dat de aansluiting gebarsten was. De was stapelde zich hier op, de afwas ook. Het toilet doorspoelen deden we met water uit de vijver. Douchen hadden we snel snel gedaan tussen de bedrijven door, hopende dat er niet te veel water op de vloer zou staan, mijn zoon sport drie keer per week en kon daar dan douchen, handig. Deze namiddag is er dan opnieuw een loodgieter geweest om de kapotte buis te lassen. En toen was er weer water, al kunnen we niet volop douchen omdat er achter de kraan geen tegels meer zitten en er voorlopig nog niks kan gebeuren, maar...mijn eerste wasje draaide al.
Tot...mijn man de badkamer binnenging om op te ruimen en hij tot de constatatie kwam dat de vloer onder stond...Er liep water uit de wasmachine want, er zat een propje tussen de rubber :censored:

Dat vroeg om méér handdoeken, die dan weer gewassen moeten worden enz enz enz.

En we zijn er nog niet, want de ganse waterleiding moet heraangelegd worden want elk jaar bevriest de leiding achteraan wel eens zodat we ook een paar dagen zonder water zitten en met een bunzenbrander de boel moeten ontdooien.

Koopt een mens een kant en klaar huis omdat je niet dolentousiast wordt van verbouwen :misselijk:

Die pipo die hier destijds verbouwd en aangepast heeft, man man, wat heeft die een kemels geschoten!!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 04 december 2009 - 17:24

jongens, ik herken je verhalen wel. Wij hadden ook zo'n kant en klaar huisje gekocht en wat bleek: op zolder stond een plastic doos met schakelaars en blote kabels onder stroom!!!

dan zo'n oen van electricien die alles hersteld, keuring komt (want we zijn dan ook maar overgeschakeld naar dag/nacht tarief) en ... afgekeurd :trance: :trance: :trance:

die electrieker had dan nog het lef van naar mijn man te draaien en te zeggen: allé wist ge dat ge verlies in uw keuken had?

enfin, keuken openbreken om aan de leidingen te geraken, tegels uitbreken, nieuwe dampkap installere, betegelen...

jajaja kant en klaar huisje hé.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#3 Geplaatst 04 december 2009 - 17:53

tja, aan de andere kant, destijds heb ik met mijn toenmalige vriend een nieuwbouw appartement gehuurd, net klaar. Bleek er een probleem in de ondergrondse garage. Een deel van de bewoners had een garagebox, die konden alles weggooien wegens onder water en beschimmeld. Wij hadden een staanplaats, maar hebben ook schade gehad.
In appartement geen probleem, wij niet, maar mijn directe buur wél. Alles behangen, overgordijnen op maat, alles kapot van het vocht.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 04 december 2009 - 18:22

:trance: :trance: :trance: , hopelijk is alles vlug hersteld :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 05 december 2009 - 17:42

:geluk: :geluk: :geluk: