Spring naar inhoud

- - - - -

welk fototoestel ? toestel geannuleerd , vraag pg 2

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#1 Geplaatst 04 december 2009 - 17:52

ik zou binnekort een nieuw fototoestel willen kopen
iets fatsoenlijker iets groot of iets klein maar super goed
ik heb gezien via pixmania dat er veel kortingen zijn
hoe kan je zien of een toestel goed is , voor dan vooral foto's van mensen , dieren , natuur , ... te trekken en ook bewegende beelden
deze keer wil ik een toestel dat geluid heeft bij het filmen
de prijs mag tot 200 euro gaan
hier wat voorbeelden
Fuji FINEPIX S2000HD test prijsvergelijking prijs vegelijken Fuji S2000HD - België
Fuji FINEPIX S1500 ZWART test prijsvergelijking prijs vegelijken Fuji S1500 ZWART - België

Bewerkt door clyde, 07 december 2009 - 16:40.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#2 Geplaatst 04 december 2009 - 18:36

Pentax OPTIO P80 AMANDELGROEN + ZWARTLEREN ETUI LC-P1 test prijsvergelijking prijs vegelijken Pentax P80 AMANDELGROEN + ZWARTLEREN ETUI LC-P1 - België
en deze ??
TypeTypeUltra Compact SensorResolutie12,1 megapixels TypeCCD Capaciteit3" 1:2 (6,16 x 4,62 mm) Formaat4:3, 16:9 Beschikbare ISO-standenAutomatisch, 64, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400 Stabilisatorelectrisch OptiekBrandpuntsafstand4,9-19,6 mm Kleinbeeldequivalent (in mm)27,5-110 mm Diafragmaf/2,6-5,8 Optische zoomx 4 Digitale zoom1-6,3 keer.

1-5,2 keer. "Intelligent zoom" maakt gebruik van digitale zoom mogelijk zonder de beeldkwaliteit aan te tasten (ongeveer 5,2X tot 7M, 25 keer tot 640 inclusief optische zoom) Minimale afstand10 cm Normale afstand40 cm tot oneindig (met groothoeklens)
50 cm tot oneindig (met telelens) ScherpstellingAutofocus FocusTypeLive View Display2,7" (6,9 cm) Kenmerken van de zoeker230 000 pixels InstellingenBelichtingsmodiGroene modus, Programma, AutoPicture, Nacht, Video, Landschap, Bloem, Portret, Kinderen, Anti-onscherpe beeldenmodus, Zee&Sneeuw, Sport, Huisdieren, Creatieve lijsten, Gastronomie, Nachtportret, Portretzoom, Panorama, Vuurwerk, Feestje, Natuurlijke huidtint, Verzacht licht, Tekst, Blog, Digitale Groothoek, Verticale opname, Voice Recorder EffectenZwart / wit, Sepia, Kleur (6), extractie van kleur, zacht, helderheid, retro, creatief foto's, verhoogde kleurenintensiteit WitbalansAuto, Dag, Schaduw, Tungsteen, Fluorescent, Handmatig VideoVideomodusJa, met geluid TV-uitgangJa GeheugenFotobestandsformatenJPEG Maximale fotoresolutie4000 x 3000 VideobestandsformatenMOV Maximale videoresolutie1280 x 720 bij 3 beelden/sec. GeluidsbestandsformatenWAV GeheugenkaartSD en SDHC Intern geheugenongeveer 33,6 MB DiversenVoedingsmogelijkheidLithium batterij (inclusief) of lichtnetadapter (optioneel) AutonomieOngeveer 200 foto's ; 200 minuten in display modus Interne menu'sFrans, Engels, Duits, Spaans, Portugees, Italiaans, Nederlands, Deens, Zweeds, Fins, Pools, Tsjechisch, Hongaars, Turks, Russisch, Thais, Koreaans, Chinees (vereenvoudigd en traditioneel), Japans, Grieks Andere functiesFace Priority Modus;
Detectie glimlach en gesloten ogen ;
Uitgebreid dynamisch bereik;
Date Imprint;
Agenda;
Histogram;
Herstel verloren foto's;
Retoucheren Rode ogen bij het aflezen;
Mijn favoriete foto's
Geleverde papieren handleidingInformatie spoedig beschikbaar Inclusief accessoiresOplaadbare Lithium-ion batterij DL-I88, AV en USB kabels, oplader, strap, CD, zwartleren etui LC-P1 Inclusief softwareACDSee voor PENTAX AfmetingenHoogte: 5,4 cm
Breedte: 9.7 cm
Diepte: 2,15 cm Gewicht120 g geladen en gebruiksklaar SluiterSnelheid4 s tot 1/1000 Continu-opnamen3,2 beelden/sec Zelfontspanner2 of 10 seconden FlitserGeïntegreerdJa Gidsaantal / FlitsbereikGroothoek: ongeveer 20 cm - 4,6 m (ISO Auto)
Telelens: ongeveer 50 cm - 2,1 m (ISO Auto) Aansluiting voor externe flitserNee InterfaceSnelle USB 2.0 Pictbridge / Direct printenJa Wireless-functieNee

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#3 Geplaatst 04 december 2009 - 18:54

Fuji FINEPIX Z30 ORANJE test prijsvergelijking prijs vegelijken Fuji Z30 ORANJE - België wat vind je hier van
awel de kleur trekt op niets he maar je moet eens kijken naar de instellingen dat is prijs kwaliteit super he

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 04 december 2009 - 18:59

Goh, ik ken er zelf eigenlijk heel weinig van. Maar er zal wel iemand zijn op het forum die je hierin raad kan geven
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 04 december 2009 - 19:18

Ik ken er ook werkelijk niets van maar weet je wat ik altijd doe?
Ik ga in verschillende winkels advies inwinnen en vervolgens bestel ik dan het product online of ga ik naar Aken om het daar te kopen want de prijzen liggen daar beduidend lager en voor mij is het maar een ritje van hooguit 45 minuten.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 04 december 2009 - 19:25

Best mooie camera's, het belangrijkste is dat je optische zoom hebt. Het aantal Megapixels is ook wel belangrijk, maar bedenk je wel dat of je nu 8 mp hebt of 10, dat zal voor jou niet veel verschil gaan maken, aangezin je waarschijnlijk nooit op de grootst mogelijke formaten zal printen. Laat je dus niet iets duurders verkopen voor die één a twee MP.

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 04 december 2009 - 19:26.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#7 Geplaatst 04 december 2009 - 19:29

oke is dit goed kijk
10 megapixels
StabilisatorDigitaal
Optische zoom3x Digitale zoomx 5,7
Oplaadbare Li-ion batterij NP-45, batterijlader BC-45, Draaglus, USB-kabel, CD-ROM
Gidsaantal / FlitsbereikGroothoeklens: 70 cm tot 3,1 m (ISO auto); Telelens: 70 cm tot 2,7 m (ISO auto)

99 euro in plaats 170

Bewerkt door clyde, 04 december 2009 - 19:29.

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 04 december 2009 - 19:38

clyde, heb jij al ooit gekocht via pixmania en hoe waren je ervaringen (levering, garantie...) want ik zie nu dat ze daar ook veel baby en kinderspullen hebben voor zeer aantrekkelijke prijzen...

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#9 Geplaatst 04 december 2009 - 19:44

nee ik heb nooit gekocht via pixmania maar pixel dacht ik wel
ik heb haar een pb gestuurd voor te vragen

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 04 december 2009 - 19:53

clyde zei:

oke is dit goed kijk
10 megapixels
StabilisatorDigitaal
Optische zoom3x Digitale zoomx 5,7
Oplaadbare Li-ion batterij NP-45, batterijlader BC-45, Draaglus, USB-kabel, CD-ROM
Gidsaantal / FlitsbereikGroothoeklens: 70 cm tot 3,1 m (ISO auto); Telelens: 70 cm tot 2,7 m (ISO auto)

99 euro in plaats 170

Dat is een prima aanbieding maar die aanduidingen als groothoeklens en telelens zijn te verwaarlozen, die heb je pas echt bij spiegelreflexcamera's waar je die apart erop zet. Het gaat daarbij nu alleen om het bereik van het flitslicht, maar ze zetten het er zo in omdat dat mooier staat. Verder lijkt me dit een hele degelijke camera.

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 04 december 2009 - 19:54.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#11 Geplaatst 05 december 2009 - 11:32

ik heb via digicamshop besteld
dus de canon Canon IXUS 95 IS Pink - Digicamshop.be
dan appart een aparte batterij

een kaartje sandisk 4 gb
en een tasje om te beschermen
totaal prijs : 220 euro
:ha ga ik op pixmania dan bekijk ik hetzelfde , dan kom ik op 229 euro uit plus 4 euro verzendkosten , daar is dit toestel dus duurder
ik denk dat dit een goede koop is

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 05 december 2009 - 11:36

Heb er niet veel verstand van, maar ziet er goed uit!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 05 december 2009 - 11:48

Ik heb toen ook erg veel gekeken op Digicamshop, maar alles kwam daar duurder uit en qua service was dat ook niet zo om naar huis te schrijven, heb ik gelezen bij verschillende reviews op digicamshop zelf, maar weet niet meer bij welke toestellen allemaal natuurlijk.
Hopelijk blijft het een goeie koop, veel succes met je nieuwe toestelletje :thumb: benieuwd naar die deugnietjes :love3:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 05 december 2009 - 11:56

Succes met je nieuwe toestel

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#15 Geplaatst 05 december 2009 - 12:09

TIP, kijk altijd ns op de site van foto konijnenberg in tunrhout, je kunt er online bestellen en ze hebben hele scherpe prijzen en promoties!