Spring naar inhoud

- - - - -

Roomba op een hoogpolig tapijt?

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 05 december 2009 - 18:11

Heeft er iemand deze Roomba?
Geplaatste afbeelding

Het is de Pet series (heeft een grotere opvangbak), en je kan hem kopen bij Vanden Borre. Hij kost wel aardig wat geld, maar niet meer elke dag moeten stofzuigen zou fantastisch zijn.

We hebben sinds kort een nieuw tapijt en dat pluist enorm. Nu vroeg ik me af of de Roomba wel op dat tapijt geraakt. Anders is het zelf de moeite niet om ervoor te sparen.

Hier een foto van het tapijt:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2 Geplaatst 05 december 2009 - 18:17

Volgens mij is deze vraag gewoon een excuus om een te schattige foto van Santos te plaatsen :p

Wat ik me wel afvraag, wat is dat met dat dagelijks stofzuigen overal?! Ik weet dat ik maar één kat heb, en natuurlijk een hele nette wat dat betreft (ik durf niets anders te zeggen - hij kijkt mee), maar als hier één keer per week gestofzuigd wordt is het wel goed eigenlijk...

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 05 december 2009 - 18:21

Ooooh, dan ben ik zo jaloers. Hier is het echt vre-se-lijk. :( Soms ben ik nog maar pas de stofzuiger aan het wegzetten als ik al weer dikke pluizen over de grond zie zweven. :( Het is vooral kattenhaar en tapijthaar. Ik denk zelf meer tapijthaar dan kattenhaar O:) . Ohja, en dan natuurlijk het kattenbakzand in de keuken niet te vergeten. Daar moet er ook zowiezo minstens om de dag gestofzuigd worden.

I.v.m. de foto van Santos: ik kan er toch ook niet aandoen dat hij zich daar net zo schattig ligt te rollen in het tapijthaar. :engel:

Bewerkt door Bibie, 05 december 2009 - 18:22.

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#4 Geplaatst 05 december 2009 - 18:25

ik weet het niet , maar tis een hele mooie foto :)
en we hebben ongeveer hetzelfde tapijt

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#5 Geplaatst 05 december 2009 - 18:27

Goh die zou ik dus ook heel graag hebben aangezien ik hier ook dagelijks moet stofzuigen om het goed te houden...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#6 Geplaatst 05 december 2009 - 18:53

Vosse zei:

Volgens mij is deze vraag gewoon een excuus om een te schattige foto van Santos te plaatsen :p

Wat ik me wel afvraag, wat is dat met dat dagelijks stofzuigen overal?! Ik weet dat ik maar één kat heb, en natuurlijk een hele nette wat dat betreft (ik durf niets anders te zeggen - hij kijkt mee), maar als hier één keer per week gestofzuigd wordt is het wel goed eigenlijk...

Hier is het grotendeels uitloop van de kattenbakken en langharige kattenhaar :onzeker:

Ik kan ook gewoon geen stof zien, en ben allergisch aan huisstofmijt, dus 2 keer per dag stofzuigen en rond de bakken voortdurend :LOL: is hier gewoon een must.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 05 december 2009 - 19:14

Was er niet een KS-lid die haar Roomba juist wegdeed omdat hij het tapijt niet op kon?

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 05 december 2009 - 19:19

Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik denk niet dat de roomba op zo een tapijt kan. Wij moeten hier ook alle dagen stofzuigen met ons 4 kerels! Dus willen we ook graag de roomba aanschaffen als extra stofzuiger voor de dagelijkse rondgang.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#9 Geplaatst 05 december 2009 - 19:23

ja er is iemand die haar roomba verkoopt ik ga even zoeken

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#10 Geplaatst 05 december 2009 - 19:24

http://www.kattensit...142-roomba.html

hier dus bij linda

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#11 Geplaatst 05 december 2009 - 20:55

Katten en tapijt gaat helaas niet samen; ik heb reeds lang tapijten opgegeven.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 05 december 2009 - 21:31

@ Clyde: dank je :) Ik wist dat ik het ergens gezien had.

@ Fairy: ik begrijp wat je bedoelt. We hadden eerst een kortharig bruin tapijt, maar dat hing continu vol met witte plukken van onze langharige poezels. Daarom hebben we een nieuw hoogpolig tapijt gekocht, en daar blijft het haar van de poezels minder aanhangen (of je ziet het toch alleszins niet), maar het is een tapijt dat zelf haar verliest.. Zucht! Zo blijven we bezig :)

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 06 december 2009 - 10:39

Smitten Kitten zei:

Hier is het grotendeels uitloop van de kattenbakken en langharige kattenhaar :onzeker:

Ik kan ook gewoon geen stof zien, en ben allergisch aan huisstofmijt, dus 2 keer per dag stofzuigen en rond de bakken voortdurend :LOL: is hier gewoon een must.

Amai, dan is jouw stofzuiger een meubelstuk geworden? :LOL:
Geplaatste afbeelding

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 06 december 2009 - 11:24

Ik heb een totaal andere vraag... Waar heb je dat tapijt gekocht? :LOL: :) En wat was de prijs...? :engel:

Wij zijn al even op zoek naar zo een tapijt, maar ons goesting is duur... 900-12000 euro... Voor een tapijt!!! :s

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#15 Geplaatst 06 december 2009 - 11:40

Jess zei:

Amai, dan is jouw stofzuiger een meubelstuk geworden? :LOL:

Haha klopt. Ik doe meestal ook niet meer de moeite om de stofzuiger telkens in de berging te zetten :LOL: