Spring naar inhoud

- - - - -

Roomba op een hoogpolig tapijt?

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#16 Geplaatst 06 december 2009 - 11:43

Fairy zei:

Katten en tapijt gaat helaas niet samen; ik heb reeds lang tapijten opgegeven.

Wat ik ook wilde zeggen...en dan moet je eens hond en tapijt proberen , zeker als die hond graag tapijthoeken lust... :gek:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 06 december 2009 - 14:03

Ik vrees dat de roomba inderdaad niet op het tapijt zal kunnen. Ik heb enkel de scooba hier, en hij heeft al problemen met een klein drempeltje, dus zo'n hoog tapijt is onbegonnen werk voor de roomba.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 06 december 2009 - 14:21

Niels + Evelyn zei:

Ik heb een totaal andere vraag... Waar heb je dat tapijt gekocht? :LOL: :) En wat was de prijs...? :engel:

Wij zijn al even op zoek naar zo een tapijt, maar ons goesting is duur... 900-12000 euro... Voor een tapijt!!! :s

Wij hadden zo een tapijt, een donkergrijs-groen achtig, met haren van dik een halve centimeter doorsnee en toch een cm of zes lang. We hebben dat van miserie weggenomen, zoveel haar dat daaraf komt!!!
Het ligt nu op de zolder, we gaan het verkopen denk ik, want het is echt heeeeeeel mooi, maar zo ne vuiligheid! Kwil niet weten hoeveel stofmijt daarin zit O:)
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 06 december 2009 - 14:23

Smitten Kitten zei:

Haha klopt. Ik doe meestal ook niet meer de moeite om de stofzuiger telkens in de berging te zetten :LOL:

Wij ook niet, ik laat de mijne in de bureau staan. We hebben een aparte voor boven en eentje voor de trap en de beneden. En dan nog een aparte om de open haard te zuigen.
:mrgreen:

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 06 december 2009 - 16:41

Niels + Evelyn zei:

Ik heb een totaal andere vraag... Waar heb je dat tapijt gekocht? :LOL: :) En wat was de prijs...? :engel:

Wij zijn al even op zoek naar zo een tapijt, maar ons goesting is duur... 900-12000 euro... Voor een tapijt!!! :s

:ha

Ik was ook al lang op zoek naar zo'n tapijt. Tegenwoordig zie je die in alle interieurwinkels, en in alle kleurtjes, maar het zijn onbetaalbare bedragen per m².. (voor ons voorlopig toch nog :) )

En dan kwamen we in de Ikea...
IKEA | Vloerkleden | Grote & middelgrote vloerkleden | IKEA STOCKHOLM | Vloerkleed, lange pool
Ze hebben het maar in 1 formaat: 170 x 240 (misschien een beetje klein voor een grote living) en drie kleurtjes (grijs, beige en oranje). Het kost 289€. Ik zag eigenlijk het grijze liever, maar onze living is één en al bruintinten dus ja O:) .

Ik ben er heel erg blij mee, het is leuk om met je voetjes in te stappen en de poezies doen er ook graag een dutje op.. Maar het tapijt verhaart meer dan onze twee langharige poezels. En aangezien onze poezels ook witbeige zijn, lijkt het op het kattenhaar. O:) Maar je voelt het verschil wel (onze poezies zijn zachter :ha )

Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 06 december 2009 - 17:02

Vosse zei:

Wat ik me wel afvraag, wat is dat met dat dagelijks stofzuigen overal?! Ik weet dat ik maar één kat heb, en natuurlijk een hele nette wat dat betreft (ik durf niets anders te zeggen - hij kijkt mee), maar als hier één keer per week gestofzuigd wordt is het wel goed eigenlijk...

Awel, ik heb ook maar één kat...
En toch zou ik eigenlijk minstens om de andere dag moeten stofzuigen of met de flipper moeten rondgaan.

Two words: 'binnenhuiskat' en 'langharig' :louche:

Maar hopelijk is het binnenkort verleden tijd met de roomba van Linda :LOL:

Tapijt heb ik al lang buitengegooid. 't Was toch versleten en vuil, en geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt het te vervangen.

Hoewel, misschien binnen 18 jaar, als meneertje de regenboogbrug aan het volruiven is :ha :ha

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 06 december 2009 - 17:05

clyde zei:

Tuttut - die is dus wel besproken hé :p

Guest_anneke_*
Guest_anneke_*

#23 Geplaatst 06 december 2009 - 21:59

Niels + Evelyn zei:

Bij Unigro kan je ze ook vinden voor een schappelijke prijs. Inverschillende maten en kleuren.

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 07 december 2009 - 14:47

Mijn interesse voor die roomba en scooba wordt toch ook wel wat opgeflakkert moet ik toegeven.  Wel verleidelijk hé zo'n toestel.  :oops:

Geplaatste afbeelding

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 08 december 2009 - 10:00

Alicia zei:

Tuttut - die is dus wel besproken hé :p

:lachen:

nee hij kan niet op die mat ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#26 Geplaatst 08 december 2009 - 10:40

En dat stofzuigt automatisch of wat?

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#27 Geplaatst 08 december 2009 - 10:46

Mélina zei:

En dat stofzuigt automatisch of wat?

Ja!!!!! Een ideetje voor kerst? ;)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 08 december 2009 - 12:06

:ha Een duur kerstcadeautje.

@ Linda: hij kan dus niet op het tapijt :( . Dan laat ik het maar zo.

Ik zou beter eens investeren in een goede kruimeldief :)

Geplaatste afbeelding

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 08 december 2009 - 14:13

Bibie zei:

:ha Een duur kerstcadeautje.

@ Linda: hij kan dus niet op het tapijt :( . Dan laat ik het maar zo.

Ik zou beter eens investeren in een goede kruimeldief :)

op een gewone mat kan hij wel maar die van jou is veel te dik ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#30 Geplaatst 09 december 2009 - 12:41

lizke zei:

Ja!!!!! Een ideetje voor kerst? ;)

Dat is ideaal. Dus je zet dat 's morgens op als je vertrekt en 's avonds als je thuis komt is je vloer lekker schoon. IDEAAL :LOL: