Spring naar inhoud

- - - - -

Een tweede poezie... aparte drinkbakjes? Aparte kattenbak?...

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 maart 2009 - 12:22

OK, nu we zonet de beslissing genomen hebben dat we ook Dieuwke in huis halen (Vibeke's zusje), vragen we ons af wat we allemaal moeten voorzien...

Moeten we aparte eet- en drinkbakjes voorzien?
Is een kattenbak voldoende?
We hebben een grote krabpaal, maar ook een kleintje waar Vibeke op slaapt...Schaffen we best nog een kleintje aan?

Waar moeten we allemaal aan denken? :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2 Geplaatst 07 maart 2009 - 13:13

Ik denk dat je best in het begin althans aparte etensbakjes e.d. voorziet. Kwestie dat allerhande beesten nogal territoriaal kunnen doen over hun eten. Als de kattenbak groot genoeg is voor twee, denk ik dat je het met eentje kunt doen. Anders misschien een tweede.

Qua krabpalen lijkt het me wel in orde. Daarbij hebben ze (vermoed ik zo) nog stoelen, zetels, bedden ... ter beschikking om op te maffen ;)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 maart 2009 - 13:19

Ik heb een Jumbo kattenbak en dat gaat prima, maar soms is het beter om een extra bak aan te schaffen. Ik zou eerst eens kijken hoe het loopt met één.

Ik heb twee etenbakjes, maar ik merk dat ze heel vaak samen uit één pot eten :)

Voor de rest heb ik wel een nieuwe krabpaal aangeschaft, omdat deze die ik had wat aan de kleine kant was voor twee maine coon's. Ondertussen heb ik één grote in de living staan en een zeer kleintje om te spelen.
Dus als je krabpaal groot genoeg is, zou ik geen extra aanschaffen.
Maar ja ik heb een groot probleem dat ik TEVEEL wil kopen voor mijn poezels en ik kon het niet laten om die kleine te kopen.

Veel succes met het zusje van Vibeke. Wanneer mag je om haar gaan of komen ze haar brengen? :LOL:
Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 07 maart 2009 - 13:22

Aparte eetbakjes zou ik voorzien. 1 kattenbak is genoeg maar als ze ouder worden zou ik wel nog ééntje bijzetten.

Leuk dat jullie Vibeke een vriendinetje geven. En het is dan ook nog haar zusje.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#5 Geplaatst 07 maart 2009 - 14:40

Goh..we hebben hier voor 4 katten 3 kattenbakken en 4 eetbakjes en dan om te drinken een Cat-It. Hier is 1 grote krabpaal, 1 krabton en 3 mandjes om in te liggen.
Als er een kat bijkwam, kwam er ook telkens een eetbakje bij maar niet elke keer een kattenbak.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#6 Geplaatst 07 maart 2009 - 15:27

ik heb aparte eet- en drinkbakjes, eten doen ze wel uit hun eigen bak, maar drinken doen ze uit een grote bassin op de grond die er oorspronkelijk stond voor een voetbad. ondertussen is hij naar drinkbak gepromoveerd omdat de dieren daar het liefst uit lijken te drinken.

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#7 Geplaatst 07 maart 2009 - 15:33

Hier eten ze uit drie verschillende bakjes op twee verschillende plekken in huis, drinken doen ze uit één drinkwell, soms met twee tesamen. En 1 litter robot voor de behoeftes. Soms eens aanschuiven maar ze hebben geduld :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 07 maart 2009 - 16:34

Mij hebben ze eens verteld dat je het aantal kattebakken moet nemen naargelang je katten + 1 dus wij zitten nu momenteel op een totaal van vier. De vierde hebben we wel nog maar juist aangekocht, zou in geval van kittens zijn ook
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 07 maart 2009 - 17:01

Ik heb hier een kattenbak boven en 1 beneden staan voor 2 poezen, en eigenlijk maken ze vooral gebruik van de kattenbak boven. Korreltjes eten ze hier uit hetzelfde bakje, maar natvoer geef ik in een apart schaaltje. In heel het huis staan op verschillende plaatsen elementen waaruit ze kunnen drinken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 07 maart 2009 - 17:45

Ik heb zonet een aparte eet- en drinkbakje gekocht voor Dieuwke en een apart schaaltje voor natvoer... Gelukkig heb ik uit Disneyland twee placematjes van Tinkerbell gekocht :LOL: Zou ik de placematjes met elk hun eigen bakjes naast elkaar mogen zetten of toch op een andere plaats?

We gaan het voorlopig proberen met 1 kattenbak... We zullen wel zien of Dieuwke er even snel ingaat als Vibeke en of Vibeke er een probleem van maakt dat Dieuwke op haar toilet gaat... :s Lukt het niet, spurt ik naar de zoomart om een tweede toilet ;)

Bij mij thuis hadden we twee honden en die aten en dronken ook uit dezelfde bak (behalve voor natvoer), maar 'k speel liever op zeker...

Het is toch weer spannend :LOL:
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 07 maart 2009 - 17:53

Niels + Evelyn zei:

Ik heb zonet een aparte eet- en drinkbakje gekocht voor Dieuwke en een apart schaaltje voor natvoer... Gelukkig heb ik uit Disneyland twee placematjes van Tinkerbell gekocht :LOL: Zou ik de placematjes met elk hun eigen bakjes naast elkaar mogen zetten of toch op een andere plaats?

Ik zou gewoon afwachten tot Dieuwke bij jullie is. Als ze de eerste dagen wat schuw is, en niet wil eten naast Vibeke, kan je haar eetbakje nog verplaatsen hé

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 08 maart 2009 - 00:29

Ik heb 2 kattenbakken voor 3 katjes.
Drinken doen ze allemaal (inclusief hondje) uit de Drinkwell.
Aaron en Amira hebben aparte voederbakjes. Aynoa krijgt haar eten steeds op een bordje. ;)

Van krabpalen hebben wij voor 3 katten 1 grote krabpaal en 2 kleintjes. 1 grote krabpaal en een kleintje is voldoende voor 2 poezels hoor.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 08 maart 2009 - 01:05

Voor iedere kat een bak, 4 in mijn geval. Ze gaan toch van de ene naar de andere :)
Ook ieder z'n eigen eetbakje voor nat en versvoer, brokken uit één groter kommetje. Ze eten wel allemaal dicht bij elkaar en wisselen ook al eens (grappig.)
Drinken doen ze samen uit de Fresh Flow.
Ik zou zeggen: gewoon afwachten en dan merk je zelf wel wat ze graag hebben en wat niet.
Veel succes alleszins.

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 08 maart 2009 - 07:01

Ik heb twee eetbakjes, maar Toulouse en Matisse eten elk uit allebei de bakjes, dus ik denk niet dat het iets zou veranderen, moest ik één grote bak zetten. Deze bakjes staan de hele dag tot hun beschikking. Hun wekelijks versheidszakje (dat ze delen) doe ik wel in 2 aparte bakjes, zodat ze mooi hun eigen deel kunnen opeten zonder dat de ander eraan zit :) . Er staan twee waterbakjes: eentje voor de poezels en eentje voor de hond. Maar uiteraard drinken ze allemaal uit het bakje van de hond :LOL: . En ik heb één Jumbo kattenbak, wat tot nu toe meer dan voldoende blijkt.
Toulouse en Matisse zijn wel twee broertjes uit hetzelfde nest en lijken er totaal geen probleem mee te hebben om alles te delen: water- en eetbakjes, mandje, kattenbak, krabpaal en -mat, gordijnen :o , bed van hun bediende, enz... Van wat ik hier en op andere websites gelezen heb, zouden nestgenootjes daar minder moeite mee hebben dan katten die 'vreemden' zijn voor elkaar.

:paw van Romeo (†) - Toulouse - Matisse - Fouga (†) - Picasso (†) - Milo

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 08 maart 2009 - 08:24

Ik heb 2 broertjes, en die komen grotendeels heel goed overeen met elkaar.
Ik heb ene grote kattenbak (Jumbo) waar ze samen ingaan. Ze vinden het geen probleem! Heel af en toe zitten ze er zelfs met 2 in!
Voor hun korrel heb ik maar 1 bakje (met 2 compartinenten), maar voor natvoer heb ik 2 aparte bakjes.
Vroeger deed ik dit ook in een bakje met 2 compartinenten, maar op een gegeven moment kon Sloeber Tijger niet in zijn buurt verdragen als hij aan het eten was. Dit is was gelukkig maar tijdelijk, dus ze eten hun natvoer gewoon naast elkaar (dus wel nog in aparte bakjes).
Voorlopig hier nog geen fontein, maar ze drinken uit hetzelfde kommetje.

Voor de rest... Ik heb 1 grote krabpaal en 1 kleintje en dat gaat heel goed. Er zijn voldoende ligplaatsen op de grote en hier gebruiken ze ook nog andere zaken om een dutje op/in te doen (zetel, stoel, matje voor stoof,...)

Veel succes met het zusje!!