Spring naar inhoud

- - - - -

Kerstkaarten

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 06 december 2009 - 11:02

Sturen jullie ze op of versturen jullie via het net?
Ik heb twee jaar geleden kerstkaarten verstuurd met de post, doe dit niet meer, was een kapitaal kwijt aan zegels. Ik had er die keer geknutselde (dus geen fotobewerkingen) en dan krijg je van iemand zo'n nietszeggend 13 in een dozijn kaartjes terug, nee merci, ikke nie meer hoor.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 06 december 2009 - 11:07

De meeste ga ik via het internet versturen dit jaar... Voor mensen die ik goed ken, stuur ik wel eentje per gewone post, maar anders komt het me véél te duur uit met postzegels... :roll:

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 december 2009 - 11:12

Het kost inderdaad veel geld, maar ik vind kaartjes met de post verzenden toch iets hebben.
De meeste gaan dus via de post hier :) , maar ik stuur wel alleen kaartjes naar mensen die ik leuk vind, niet naar jan-en-alleman, dus de hoeveelheid valt meestal nog mee.

Geplaatste afbeelding

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 06 december 2009 - 11:20

Ik hou van de ouderwetse manier! Een kerstkaartje moet je via de post krijgen, vind ik :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#5 Geplaatst 06 december 2009 - 11:33

Hier ook op de ouderwetse manier, vind dit idd nog iets meer hebben, je kan ze dan mooi op je kast uitstallen ofzo...
Het is ook niet de grote massa die verstuurd wordt hoor, spaar altijd de kaartjes van wie wij eentje gehad hebben vorig jaar en die krijgen nu ook eentje terug. :)

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 06 december 2009 - 11:39

Ik hou ook enorm van kerstkaartjes. Vind het fijn om echt mooie uit te kiezen en iets moois te verzinnen om erop te schrijven. Mensen waar ik minder contact mee heb, krijgen er een via mail. Mijn beste vrienden en familie via de post :)

Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 06 december 2009 - 11:39

Ik stuur ze ook via de post (enkel voor de mensen die in de buurt wonen steek ik ze zo in de bus) maar ben selectief erg geworden... :louche:
Het eerste jaar heb ik er ook massa's verstuurd en ook maar enkele terug gekregen :( (minder als de helft) (Mijn schoonfamilie zijn zo'n 60 gezinnen en die hebben geen van allen iets terug gestuurd :evil: )(had er waarschijnlijk Gerd en vriendin moeten opschrijven of ... zie pampertaart :x )
Ik heb die ontvangen kaartjes bewaard en het jaar erna enkel naar die personen eentje gestuurd waar ik het jaar ervoor een kaartje van had gekregen of terug gekregen. En zo doe ik dat ieder jaar :)

Bewerkt door dorien_951, 06 december 2009 - 11:39.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#8 Geplaatst 06 december 2009 - 11:41

wij verzenden via de post

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#9 Geplaatst 06 december 2009 - 11:42

Andere jaren stuur ik er enorm veel... maar dat is dit jaar dus ferm geminderd
enkel nog naar familie, naaste vrienden stuur ik eentje (of ik geef ik het af als ik ze zie) de rest uit mijn msn-lijst en zo krijgen eentje via mail

vind het gezellig als er kerstkaartjes in huis staan :)

wie eentje van mij wil ontvangen: stuur me pm ;)
ik krijg ook altijd graag eentje terug :oops:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 06 december 2009 - 11:54

ik stuur ze via post
behalve voor de vrienden van Zuid Amerika
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 06 december 2009 - 12:11

Ook hier via de post, en ik bewaar ook de kaartjes van het jaar daarvoor, en deze mensen krijgen dan ook weer een kaartje dit jaar, ik doe dit al jaren zo, en dat bevalt me prima :LOL:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 06 december 2009 - 12:16

dorien_951 zei:

Ik stuur ze ook via de post (enkel voor de mensen die in de buurt wonen steek ik ze zo in de bus) maar ben selectief erg geworden... :louche:
Het eerste jaar heb ik er ook massa's verstuurd en ook maar enkele terug gekregen :( (minder als de helft) (Mijn schoonfamilie zijn zo'n 60 gezinnen en die hebben geen van allen iets terug gestuurd :evil: )(had er waarschijnlijk Gerd en vriendin moeten opschrijven of ... zie pampertaart :x )
Ik heb die ontvangen kaartjes bewaard en het jaar erna enkel naar die personen eentje gestuurd waar ik het jaar ervoor een kaartje van had gekregen of terug gekregen. En zo doe ik dat ieder jaar :)

Nashota zei:

Ook hier via de post, en ik bewaar ook de kaartjes van het jaar daarvoor, en deze mensen krijgen dan ook weer een kaartje dit jaar, ik doe dit al jaren zo, en dat bevalt me prima :LOL:

Zo doe ik het nu dus ook (behalve als er in de loop van het voorbije jaar nog mensen bijgekomen zijn waar ik veel contact mee heb en waarvan ik weet dat ik er ook een kaartje van zal krijgen, die krijgen dan ook eentje).

Maar de voorbije jaren heb ik ook veel kaartjes gestuurd naar mensen die dan niet de moeite doen om er een naar mij te sturen, en die krijgen vanaf nu enkel nog een kaartje per mail. Aan die mensen ga ik geen enveloppe en postzegel verspillen. :roll:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 06 december 2009 - 14:00

Ik maak elk jaar na de feestdagen een lijstje van wie wij een kaartje kregen en naar hen stuur ik ook eentje terug via de post. Ik vind het zelf ook leuk om de kerstkaartjes uit te stallen, met die je via mail krijgt is dat nogal moeilijk hé.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 06 december 2009 - 20:34

Familie en vrienden die in de buurt wonen steken we in de bus in het passeren of geven we af, enkele sturen we op en kennissen sturen we via mail.

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 06 december 2009 - 20:48

Hier worden ze ook verzonden met de post.
Behalve diegene die in de buurt wonen en waar we passeren:'t ja dan spelen we zelf voor postbode en steken het in de bus :LOL: .
Voor diegene die we die dagen zien: is het de gewoonte geworden om ze ineens mee te brengen en af te geven :d

Het is wel zo: wij sturen enkel nog kaartjes naar diegene waar we ook kaartjes van terugkrijgen. Krijgen we niets terug: dan sturen we het jaar daarop ook geen kerstkaartje meer op.

Geplaatste afbeelding
:paw :paw