Spring naar inhoud

- - - - -

Gefascineerd door kaarsen...

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#16 Geplaatst 06 december 2009 - 19:03

Wij moeten het hier doen met nepkaarsen want ze vinden vlammetjes veel te boeiend!

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 06 december 2009 - 20:11

Hier heeft enkele jare geleden een krabpaal in brand gestaan!!! 't Was nu wel niet door een kaars, maar ik wil het hier vertellen om iedereen erop te wijzen hoe gevaarlijk vuur kan zijn!

't Ging zo! Het was kerstavond, en we hadden de open haard (cassette) aangestoken. Een van onze krabpalen stond toen nog meestal frontaal vóór het vuur, omdat de de poezen allemaal zo graag naar het vuur zaten te staren! Tijdens het diner, roken we ineens een verbrande geur. Mijn man dacht nog eerst dat mijn vlees aan het aanbranden was, maar ik rook dat het iets anders was! Toen ik bij de krabpaal kwam, zag ik dat de hoek die het dichtst bij het haardvenster stond, roodgloeiend was, en er kwam rook uit. We hebben toen vliegensvlug de paal via de terrasdeur naar buiten getrokken, waar de regen ervoor zorgde dat het vuur vlug doofde... Gelukkig zat er toen net geen poes op de paal!
De ene zijkant was beschadigd, en ook rol die eraan hing hebben we moeten weggooien! We hebben die paal nu nog altijd, maar ze heeft NOOIT meer voor de OH mogen staan!!!
Dus, OPLETTEN, die stof waarmee de palen overtrokken zijn vat gekkelijk vlam of begint gemakkelijk te verhitten!

dit is de paal, de verkleurde kant zit aan de achterzijde, onder Inka dus
Geplaatste afbeelding

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 06 december 2009 - 20:27

:d leuke foto's

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#19 Geplaatst 08 december 2009 - 01:57

leuke foto's !!
Geplaatste afbeelding

Guest_teddybeer44_*
Guest_teddybeer44_*

#20 Geplaatst 08 december 2009 - 02:21

Leuk deze foto's,Romeo heeft vanavond hier bijna zijn staart verbrand :onzeker:

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#21 Geplaatst 08 december 2009 - 08:31

Floor haar staart heeft ook eens in brand gestaan. En die heeft véél haar, dus dat fikte nogal!

Ik had bezoek en had een kaarsje op de salontafel staan. Een vriendin van mij zat op de grond naast de tafel om Floor te kunnen aaien. Floor liep langs de tafel af en plooide haar staart naar de tafel toe, boven de kaars, en ineens: vuur!
Gelukkig was die vriendin zo bij de hand om meteen Floke haar staart te doven, anders was er zeker een ramp gebeurd!
We waren de rest van de avond allemaal in shock, en Floor heeft nog een halve week gestonken naar gesmolten haar! :)

Maar sindsdien dus ook geen kaarsjes meer op plekken waar de poezen aan kunnen!

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 08 december 2009 - 19:13

Mooie foto's. :love4:
Vuur heeft een bepaalde aantrekkingskracht op katjes, hier komen ze ook altijd dichterbij.
Ik ben wel super voorzichtig want één van m'n overleden katjes heeft zich ook bijna verbrand, maar goed dat ik er toen bij was.
Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 09 december 2009 - 15:44

hier zijn ze er ook zo zot van,ik niet als ze te dicht komen :LOL: :LOL: :LOL: