Spring naar inhoud

- - - - -

Kat en hond

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
Guest_lesley&kenny_*
Guest_lesley&kenny_*

#1 Geplaatst 06 december 2009 - 22:31

Wel het is de eerste keer dat we kat en hond samen in huis hebben.
Zal eerst even de situatie hier uitleggen.

Ragdoll kitten Speedy is 14 weken
Balou herder is 2 jaar
Beide van men ouders

Mops Smokey is tevens ook 14 weken
Mops Luïs is 9 maanden
Beide mopsen zijn mijn hondjes en normaal woon ik bij men vriend maar door enkele privéproblemen woon ik een tijdje terug bij men ouders

Sinds vrijdag is Speedy bij ons ingetrokken. Nog een beetje schuw maar het loopt al losser.
Nu met de mopsen is er geen groot probleem. Luïs is katten gewend en Smokey reageert er ook helemaal niet op.

Nu het grote probleem is Balou, hij blaft continu op Speedy wanneer hij hem ziet, wanneer hij hem niet ziet dan laat hij die ook links liggen.
Nu zit de kat altijd ergens bovenop en kan nog niet eens rustig het huis verkennen.
Wanneer we dan met de hondjes buiten gaan dan kan hij rustig op zijn gemak het huis verkennen maar nee, hij blijft altijd op zijn vaste plekjes zitten.

Hoe kunnen we dit probleem oplossen?
Is er een manier om deze 2 zo snel mogelijk aan elkaar te laten wennen zonder dat er gewonden vallen?

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 07 december 2009 - 10:51

Onze Labrador blafte in het begin ook altijd toen Kasha pas thuis was. De Labrador zat in de keuken en de kat in de living en ze konden niet bij elkaar, maar zagen elkaar wel.
Ook bij ons was het dus een probleem dat Kasha niet ging verkennen als de hond blafte. Dan hebben we het zo gedaan. 1 iemand ging in de living met Kasha spelen terwijl de andere in de keuken ging staan bij de hond. Elke keer als die blafte leidde we hem af met een speeltje of een brokje. Zo hebben we het voor elkaar gekregen dat hij niet meer blafte.

Geplaatste afbeelding