Spring naar inhoud

- - - - -

Krabben

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#1 Geplaatst 07 december 2009 - 09:14

Hi,

Heb een kleine destructieve poes in huis die overal aan krabt. Had ik Keep Off gehaald over een hele tijd terug maar wanneer ik dat gebruik begint ze gewoon aan het plekje er naast te krabben.

Hebben jullie nog katvriendelijke ideetjes? Let wel ze krabt alleen als wij slapen zijn en als we werken zijn natuurlijk.

Alle ideeen zijn welkom want ik heb gloednieuwe meubels :cry:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 07 december 2009 - 09:37

Heb je geen krabpalen??
of van die plankjes om tegen de muur vast te maken?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#3 Geplaatst 07 december 2009 - 09:47

Oh jawel maar die gebruikt ze ook maar dat is niet genoeg blijkbaar.

Ze heeft 1 krabpaal en ik heb verspreid door het huis ook plankjes gehangen. niets gekort

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 07 december 2009 - 09:50

Mélina zei:

Oh jawel maar die gebruikt ze ook maar dat is niet genoeg blijkbaar.

Ze heeft 1 krabpaal en ik heb verspreid door het huis ook plankjes gehangen. niets gekort

ik vrees als ze de krabpalen ook gebruikt dat ze dit zal blijven doen aan je meubels krabben probeer zoveel mogelijk met een waterspuit op je poes te spuiten als je het ziet ... dan schrikt ze.. :louche:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 07 december 2009 - 09:51

Hier zijn er 2 die mijn zetel ook duren gebruiken ,
verder niet alleen de krabs
als je t ziet gebeuren haar opnemen en a de krab zetten....
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#6 Geplaatst 07 december 2009 - 10:34

Idd als ik het zie kan ik iets ondernemen maar mijn Mélina laat zich niet betrappen en doet het enkel als wij slapen.
Mélina is heel erg toegetakeld vroeger door haar vorige "personeel" en is nu sinds een week pas bezig ons te vertrouwen maar is nog helemaal niet zo ver om echt al te krabben als wij erbij zijn. Ik kom er smorgens altijd achter dat ze gekrabt heeft.

Heb nu vanmorgen week Keep Off gespoten en aan de plekken waar ze krabt wat peper gesmeerd. Misschien helpt dat wat.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 07 december 2009 - 10:42

Goh, dat is vervelend. Ik zou haar inderdaad duidelijk maken dat krabben aan meubels niet kan. Dit door foei te roepen of water op haar te spuiten als je haar betrapt. Daarnaast zou ik inderdaad kijken voor een deftige krabpaal ofzo mocht je dat nog niet hebben. Het kan natuurlijk zijn dat jouw kat zich dood verveelt en dan is de enige redding een vriendje zoeken vrees ik.
Geplaatste afbeelding

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 07 december 2009 - 10:53

Hey Mélina...

Vibeke heeft er ook een handje van weg om aan deuren te krabben. Als wij thuis zijn, huppelt ze vrolijk naar de krabpalen om haar nageltjes te scherpen, maar 's morgens staat ze ook steeds aan de deur van de badkamer te krabben. We hebben de indruk dat ze het vooral doet om ons wakker te maken, want anders doet ze het niet...tenzij we in bed liggen.

We proberen het haar af te leren met waterspuitje maar dan moeten we (lees: ik stuur Niels 8) ) elke keer uit bed... Op den duur komt ze al bij ons op bed gesprongen als ze nog maar hoort dat we ons rechtzetten...al spinnend. 't Is een monster :onzeker: O:)

Misschien ook eens proberen met waterspuitje?

En als hier nog andere ideeen geopperd worden, moet ik die misschien ook eens proberen!
Geplaatste afbeelding

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#9 Geplaatst 09 december 2009 - 16:49

Ik denk dat hier een slotje op kan want Jess heeft hetzelfde topic. Sorry niet gezien.