Spring naar inhoud

- - - - -

Verhuis-stress...

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Guest_sennetenchi_*
Guest_sennetenchi_*

#1 Geplaatst 07 december 2009 - 12:56

Hallo,

Ik ben eigenaar van 2 katten. Onlangs heb ik een appartement gekocht en zijn ze allebei voor een korte periode op logies. Binnen een dikke maand zal ik mijn twee katten terughalen om in het Appartement te gaan wonen.
Hebben jullie tips voor mij ... want ik vrees dat het voor hen een grotere aanpassing zal zijn dan voor mij... Het zijn krabbers... En ik wil natuurlijk niet dat ze mijn nieuwe deuren of meubels te lijf gaan :) .
1 kat duwt ook steeds zijn drinkbak doorheen het huis, waardoor alles natuurlijk nat is. Misschien kent iemand hier ook een oplossing voor.
Ik hoop het hen af te leren... dus alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt voor jullie reactie!

KV

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 07 december 2009 - 12:59

Zie dat je voldoende krabgelegenheid hebt in huis. Een degelijke grote krabpaal (zeker voor twee poezies) is een absolute must in een appartement. Maar zelfs dat kan het krabben niet altijd tegengaan. Wij hebben twee grote krabpalen en een krabton en soms durven ze nog eens hun nagels in de zetel te zetten, ook al weten ze dat het niet mag.

In verband met de drinkkommetjes: misschien kan je een stenen drinkkommetje zetten zodat het te zwaar is om te verplaatsen, of een catit fontein (die zijn zeker te zwaar) :)

Veel succes met de verhuis!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 07 december 2009 - 14:17

Je kan een weekje op voorhand eventueel een Feliway stekker in het stopcontact steken (te halen bij een apotheek), dit scheidt natuurlijke feromonen af waardoor de stress verminderd.
Inderdaad zien dat je genoeg krabgelegenheid hebt staan en misschien kan je een antislipmatje onder hun drinkbakje leggen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#4 Geplaatst 07 december 2009 - 17:02

Een catit-fontein is inderdaad een oplossing om geen plonsbad in je living te hebben! Daar kan 1,5 tot 3l in dus als ze dat voort geduwd krijgen... O:)
Tegen het krabben: grote krabpaal plaatsen en eventueel op voorhand cat-off spray spuiten op de plaatsen waar ze zeker niets mogen doen, elke dag! Bij ons haalt die spray spijtig genoeg niets uit maar bij andere katten vaak wel! Bv op je deuren kan je dat zeker doen!