Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenzoekertjes: Echt wel het toppunt!Haha p2

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#16 Geplaatst 07 december 2009 - 23:20

Ik heb mijn kinders 2 jaar geleden ook 'verrast' met onze Momo. En hij wordt hier nog steeds goed verzorgd hoor :d

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#17 Geplaatst 07 december 2009 - 23:39

Hier kwam Boef ook in huis als verjaardagscadeau voor onze oudste dochter.  Ze zaagde er echter al meer dan een jaar achter.  Er werd veel over gepraat en de kinderen moesten beloven dat ze me zouden helpen (eten en water geven, kattenbak, ...) Ondertussen hebben we er zelfs een tweede kitten bijgezet (Polis)
Uiteraard dragen wij, volwassenen, de eindverantwoordelijkheid maar de kinderen verzorgen goed voor het vrolijke duo! Ze worden hier goed verzorgd en rotverwend ;-)
Wie zou er niet goed kunnen zijn voor zo'n 2 schatjes?

Ik begrijp jullie frustratie wel rond zulke berichtjes maar misschien is ze wel van plan om heel goed voor dat poesje te zorgen?
En inderdaad; 8 weken is te jong! Alhoewel onze poezen ook zo jong waren maar de arme sukkeltjes hadden geen mama meer of werden afgezet zonder de mama ... god mag weten wat ze al meemaakten.  De kattenopvang verzorgde ze tot ze zelfstandig konden eten en hier doen ze't prima!

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#18 Geplaatst 08 december 2009 - 09:09

Hopelijk komt het goed terecht en gooien ze ze niet onmiddellijk weer buiten als ze het dan ook in haar hoofd krijgt dat ze het beu is.

Duimen voor dit kleintje

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#19 Geplaatst 08 december 2009 - 10:14

Ik vind het toch ook niet al te slim om zo te handelen. En uiteraard zullen sommige wel goed terecht komen zoals bij jou Beetle, maar je had er dan zelf ook tegoei over nagedacht enzo... Dat is hier duidelijk niet het geval :(

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#20 Geplaatst 08 december 2009 - 10:23

kittens kopen voor je kinderen: ik heb dat ook gedaan maar dit was om de kinderen blij te maken terwijl de echte reden was dat ik een kat wou en dit eigenlijk mijn cadeau was maar wou mijn kinderen niet teleurstellen.
Ze mochten rondstrooien dat ze een kat hadden gekregen, en als ze groot zijn dan is het hun kat maar ik zorg ervoor :d
Mijn zoon van 12 heeft hier 2 katten: Spencer en Saphira, er is nooit gezegt over die katten dat die voor hem waren maar hij heeft er een ongelofelijke band mee zeker met Saphira, hij zorgt er heel goed voor samen met mij, kammen, eten geven, knuffelen,...
Dan heb ik zoiets ja het is jouw kat maar dat wil niet zeggen dat ik er niet meer voor zorg.
Mijn zoontje van 3 zegt soms dat is mijn kat hé, dan zeg ik ja, ach laat hem maar in zijn wijsheid maar effectief een dier kopen voor je kinderen zoals soms wordt gedaan zonder er zelf niet achter te staan daar voel ik me niet goed bij.
Geplaatste afbeelding

Guest_anneke_*
Guest_anneke_*

#21 Geplaatst 08 december 2009 - 15:11

Als die mensen er goed voor zorgen en niet dumpen als ze het beu zijn, geen enkel probleem. Als ze hun verantwoordelijkheden nemen en verantwoord redeneren hoor je van mijn kant geen reactie maar meestal is het een kat die ook buitenloopt en als je de mensen er dan attent op maakt om hun diertje te laten steriliseren/castreren is het ineens niet van hen of is het te duur... Daar komen mijn haren recht van omhoog!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 08 december 2009 - 15:48

god ik krijg het van het argument: jamaar met mijn vorig katje op 6 weken was er niks mis.

nee, maar je loopt wel veel meer kans dat het mis gaat. We kennen het allemaal: schichtige katten, katten die beginnen te bijten als je even ze streelt.... niet elke kat op 6 weken geeft problemen, maar de kans dat je problemen krijgt is veel groter.

net als roken hé, niet elke roker sterft aan longkanker, maar de kans dat je eraan sterft is wel groter als je rookt.

't is een russische roulette hé, zo'n katje. maar het is toch zo schattig zo'n kitten....tot het natuurlijk minder schattig wordt met gedragsproblemen.

Trouwens: het is onwettig om een kat onder de zeven weken van de moeder te scheiden. Dat staat in de wet op verhandelen van dieren geloof ik.

staat die advertentie er nog op? ik zal anders ook eens mailen.

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#23 Geplaatst 08 december 2009 - 16:34

Ze heeft een nieuw geplaatst, het oude staat er ook nog op hoor.
Ze heeft de gewenste leeftijd er tussenuit gelaten.
Deze keer heeft ze het aangepast naar :
heeft er iemand een nestje kittens aub die nu het nest mogen verlaten?
liefst een vrouwtje en uit de omgeving van mechelen

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 08 december 2009 - 16:41

ondertussen gereageerd op het oude....

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#25 Geplaatst 08 december 2009 - 20:10

Ik dacht, ik ga nog eens wa rond snuffelen...
Kom ik dit tegen:
Hallo,
ik ben opzoek naar een poesje.
Liefst gratis of aan een mooi prijsje.
Hopelijk krijg ik snel een reactie, want wij zoeken namelijk al een tijdje maar er zijn zo weinig kittens geboren.

Op welke planeet leeft deze persoon??? :o :s :catscratchhead
Je kan niet op het internet komen of ze slagen je er met om je oren!!!

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 08 december 2009 - 21:32

maar er zijn zo weinig kittens geboren
wtf??
De asiels zitten nog steeds overvol, idem poezenboot, catshelter,katzoektthuis, zwerfkat in nood ....

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 08 december 2009 - 21:42

nee, maar je loopt wel veel meer kans dat het mis gaat. We kennen het allemaal: schichtige katten, katten die beginnen te bijten als je even ze streelt.... niet elke kat op 6 weken geeft problemen, maar de kans dat je problemen krijgt is veel groter.

klopt helemaal.
wij hadden er zo eentje gevonden vorige zomer na een hagelbui. doodzielig beestje, in huis genomen, verzorgd, en was volgens de DA maar 5 weekjes jong. We noemden hem Muis, omdat hij zo klein was van gestalte.
Muis was echt geen schootkat, maar had zijn lieve momenten. Hij was schichtig en beet en krabde inderdaad als je hem aaide.
Met veel pijn in ons hart hebben we hem in de twee laatste maanden van mijn zwangerschap naar mijn schoonouders moeten brengen.
hier leefde hij binnen en dat werd onhoudbaar voor hem. Mijn zwangerschapshormonen brachten hem volledig op hol: hij beet mijn kledij, door mij gebruikte handdoeken e.d. kapot. Alles waar mijn geur aan hing moest eraan geloven. Hij haalde het zelfs uit de waston.
Hier kon ik nog mee leven, het was gewoon een kwestie van niets meer te laten rondslingeren. nog iets later werd hij heel bezitterig en jaloers. Hij beet iedereen en viel iedereen aan die in mijn buurt kwam. Zo had hij onze Chubby tot bloedens toe in het oor gebeten en hem in zijn oog gekrabd.
Ook mijn man begon hij aan te vallen en tot bloedens toe te bijten en te krabben.
Omdat we niet wilden dat dit zou escaleren als de kleine er was, hebben we hem naar mijn schoonouders gebracht. Daar leidt hij nu een prinsheerlijk leven als binnen-buitenkat, kan hij jagen op een domein van 10are en dat is wat hij nodig had ipv veel menselijk contact e.d.

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#28 Geplaatst 08 december 2009 - 21:57

dafne zei:

wtf??
De asiels zitten nog steeds overvol, idem poezenboot, catshelter,katzoektthuis, zwerfkat in nood ....

Ja, maar als je niets van die instanties afweet zoals ik vroeger toen ik op zoek was naar een katje. Vind je het niet gemakkelijk, ik weet ook nog dat ik een hele tijd naar een kitten heb gezocht, en uiteindelijk een zwerver geadopteerd heb. Ik had in die periode ook geen kittens gevonden. Helaas. Nu ik hier zit weet ik wel al meer waar ik moet kijken. En als je een zwervertje adopteerd is het ook niet gezegd dat ze geen gedragsproblemen hebben, ik heb er twee, vandaag een 3de (Ollie, van een vrouw die overleden is) en de 2 zwervers laten zich ook niet makkelijk pakken of strelen, er is al een beetje verbetering maar om te zeggen echte knuffels zijn het niet hoor.

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#29 Geplaatst 08 december 2009 - 22:24

Poezenwinkel zei:

Ja, maar als je niets van die instanties afweet zoals ik vroeger toen ik op zoek was naar een katje. Vind je het niet gemakkelijk, ik weet ook nog dat ik een hele tijd naar een kitten heb gezocht, en uiteindelijk een zwerver geadopteerd heb. Ik had in die periode ook geen kittens gevonden. Helaas. Nu ik hier zit weet ik wel al meer waar ik moet kijken. En als je een zwervertje adopteerd is het ook niet gezegd dat ze geen gedragsproblemen hebben, ik heb er twee, vandaag een 3de (Ollie, van een vrouw die overleden is) en de 2 zwervers laten zich ook niet makkelijk pakken of strelen, er is al een beetje verbetering maar om te zeggen echte knuffels zijn het niet hoor.

klinkt mischien cru maar hoeveel mensen zouden niet weten dat er een asiel bestaat?
en als ge ff op google intypt te koop kitten dan zul je er wel genoeg vinden...
of zelfs op kapaza aangeboden.
maar volgens mij had deze vrouw het gedacht van ik wil wel een kitten maar liefst gratis zodat ik er ook geen zwaar verlies aan moet lijden als de kinderen de poes na 2maanden moe zijn.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 08 december 2009 - 23:17

mss wel ja, want in asielen zijn ze ook niet gratis hé. Trouwens, volgens mij mag je geen annonskes meer zetten voor kittens te verkopen/weg te geven tenzij je een HKnummer hebt. of ben ik hier volledig de bal aan het misslaan?