Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe herken je een Brits korthaar kitten?

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#16 Geplaatst 07 april 2009 - 11:57

Snow zei:

Bij Kittens weet ik het niet maar denk wel hetzelfde ongeveer als de hondjes zit het in de voorlijnen als heb je momenteel twee kortharigen dan kan er toch in het nesjte eentje of twee iets langerhaar zitten,
dat heb ik altijd voor!

met poesjes weet ik het niet maar denk toch dat voorouders hier ook een rol in spelen

Ritje

Aja natuurlijk. Genetica is genetica he ;-)

Wat erin zit kan er ook uit komen en dan heb ik het over leuke recessieve eigenschappen (wat mij betreft het langhaargen :LOL: ), maar ook over de minder leuke uiteraard. Dat durven mensen wel eens te vergeten 8)

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 07 april 2009 - 15:52

wat bedoel je met neusleertjes en voetzooltjes?
mijn kittens zijn vrij wit, hebben beide een roze neus en roze voetzooltjes.
in stamboom van moeder zit lilac point, blue point,seal point,tabby point....
bij papa zit er blue point,lilac point,
dus....????
lijkt mij ingewikkeld :wi

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 07 april 2009 - 15:55

tiny zei:

wat bedoel je met neusleertjes en voetzooltjes?
mijn kittens zijn vrij wit, hebben beide een roze neus en roze voetzooltjes.
in stamboom van moeder zit lilac point, blue point,seal point,tabby point....
bij papa zit er blue point,lilac point,
dus....????
lijkt mij ingewikkeld :wi

Dat je vaak aan de kleur van de onbehaarde stukjes huid (aan het neusje en de kussentjes aan de pootjes) kunt zien wat voor kleur een kitten zal krijgen. Die twee houden vaak verband met elkaar. Dus met de stamboom ernaast, kun je het vaak al bepalen voor de pointkleur doorkomt.

Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 07 april 2009 - 15:59

ja maar alles is roze????

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 07 april 2009 - 16:11

Hoe het precies in mekaar zit, weet ik ook niet, daar gaan fokkers van katten met een pointtekening je vast wel meer over kunnen vertellen. Ik heb geen enkele kat met pointtekening; en in het ras dat ik misschien ooit zou gaan fokken, komt die aftekening ook helemaal niet voor; dus heb ik me daar nog nooit in verdiept. Maar ik heb wel al gehoord dat de kleurtjes van de pootkussentjes en de kleur van het neusje in verhouding staan met de kleur van de kat zelf.
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#21 Geplaatst 07 april 2009 - 19:58

Er is een groot verschil tussen roze en beige. Bij créme pointjes zijn ze echt lichtroze, bij bleupointjes donkerder en bij lilac point zit er een  donkerroze schijn op.
Bij créme pointjes is daarbij de vacht heel wit, bleupointjes zien grijzer en lilacpointjes iets lichter. Tabby's zijn moeilijker , toch zie je het driehoekje om het neusje soms wel al.
Het vraagt wat ervaring, maar wij zien het toch vrij snel, altijd zelfs al bij de geboorte. Zeker met de stamboom ernaast natuurlijk.
Heb je foto's en welke kleuren zijn de ouders ?