Spring naar inhoud

- - - - -

Zwarte panter op vrije voeten

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 08 december 2009 - 03:17

Zwarte panter maakt Ardennen onveilig
MALMEDY -  In de Belgische Ardennen zijn ze in de ban van een loslopende zwarte panter. Het dier werd meerdere keren gesignaleerd en zelfs vastgelegd op video.

[URL="javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00669/zwarte_panter_scree_669603d.jpg"," "," ",200,135);"]Geplaatste afbeelding [/URL]
    In een bos in de buurt van Malmedy, in de provincie Luik, wisten twee wandelaars het dier te filmen. De vraag is nu of er inderdaad sprake is van een zwarte panter of van een enorm groot uitgevallen kat. Het dier is in ieder geval het enige waar nog over gesproken wordt in de omgeving.

Het filmpje werd overhandigd de politie en de boswachters. Er is een onderzoek ingesteld maar vooralsnog is er nog niet besloten een klopjacht te houden, meldt de Gazet van Antwerpen. Een woordvoerder meldt wel dat het voor 80 procent zeker is dat er sprake is van een zwarte panter of een soortgelijk beest.
    Bekijk hier de video van het beest

Zwarte panter Ardense bossen gefilmd - Gva.be

Wat denken jullie van deze panter? Ik vind hem inderdaad een tikje groot uitgevallen voor een poezel. Zelf vergelijk ik hem een beetje met hoe ik Zwartje zie vanuit de afstand. Een sprong wordt toch anders opgevangen op de poten (denk ik) en de poten zijn ook veel minder zwaar.

Ik vind het wel leuk om eens jullie mening te horen over dit beest :) Zelf was ik ook gefascineerd door de waasland wolf vele jaren terug. Al ben ik ervan overtuigd dat het toen ging om een hond mét zijn baas. Maar da's eerder een ander draadje ;)

Guest_Amelie_*
    Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 08 december 2009 - 06:30

Loopt die al niet een halfjaar rond in de Ardennen? Wij waren sowiezo toch niet van zin om daar te gaan wandelen dus we zullen hem al niet tegenkomen :LOL:

ramses
    ramses
    • 4.460 berichten

#3 Geplaatst 08 december 2009 - 06:50

hopelijk laten ze dat poesje met rust

Guest_Fairy_*
    Guest_Fairy_*

#4 Geplaatst 08 december 2009 - 08:07

Daar zijn idd al maanden veronderstellingen over aan de gang.
    Ik vind het zielig als het idd een panter zou zijn, want wat gaat er gebeuren met het dier dan?

Guest_clyde_*
    Guest_clyde_*

#5 Geplaatst 08 december 2009 - 08:12

het is in ieder geval mijn Casper niet :ha ook al is hij wat groter :ha

Guest_Libelle_*
    Guest_Libelle_*

#6 Geplaatst 08 december 2009 - 08:20

Op de foto zie je precies een karrenspoor. Dus dan is dat beest niet groter dan een gewone htk. Zal wel niet voor niks zijn dat het beeld zo wazig is.
    Larie en apekool, da's mijn mening. :p :LOL:

Lies
    Lies
    • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 08 december 2009 - 08:40

Ik zou het wel tof vinden moest het echt een panter zijn.
    Hopelijk laten ze hem met rust.

Guest_crazy_catlady_*
    Guest_crazy_catlady_*

#8 Geplaatst 08 december 2009 - 09:36

als het een panter is gaan ze dat beestj hopelijk niet teveel lastigvallen...

Roosje
    Roosje
    • 7.935 berichten
    • 2 katten

#9 Geplaatst 08 december 2009 - 10:02

Dacht eerst dat het zwartje was :LOL:
    Fascinerend, als het een panter zou zijn zou die dan genoeg wild vinden om te kunnen blijven overleven ?
    Ze zouden hem dan best vangen voor er een ongeluk gebeurt en ze het beestje weer afmaken.
    Geplaatste afbeelding

Guest_Feniks_*
    Guest_Feniks_*

#10 Geplaatst 08 december 2009 - 10:21

Volgens mij is een panter toch een ietsiepietsie groter...de kop van dat beestje is te klein, een luipaard heeft een zwaardere kop.

Hier zie je een filmpje waar je mens én zwarte luipaard samen ziet.

Guest_Mélina_*
    Guest_Mélina_*

#11 Geplaatst 08 december 2009 - 10:40

Och wat het ook moge zijn, laat da beest(je?) gerust zo lang het niks mis doet.

PeggyJ
    PeggyJ
    • 45.914 berichten
    • 4 katten

#12 Geplaatst 08 december 2009 - 16:14

Zwartje is wel erg ver gegaan voor zijn dagelijkse wandeling hé Vosse :goofy:
    Geplaatste afbeelding
    We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wea
    wea
    • 6.113 berichten
    • 5 katten

#13 Geplaatst 08 december 2009 - 17:00

ik geloog echt niet dat het een panter is. mij lijkt het eerder een grote huiskat te zijn. Een panter is echt wel veel groter dan dat! Die staart die 80 cm zou zijn, ik zie ook niet dat die idd het hele groene stuk lang is, maar zie ze eigenlijk maar tot in de helft als de kat erover is gesprongen.

een zwarte kat ter grootte van een maine coon zou beter passen naar mijn mening.

ginnie
    ginnie
    • 12.877 berichten
    • 13 katten

#14 Geplaatst 08 december 2009 - 19:03

Hilarisch dit! Volgens mij zoeken ze al een half jaar naar een zwarte panter die er niet is. Het is in mijn ogen een 'gewone' zwarte kat die voor veel opschudding zorgt tijdens zijn of haar dagelijkse wandeling. Een luipaard heeft ook een ander loopje (voorzover ik op de tv en in de dierentuin gezien heb)

Maar ik vind het wel lachen dat mensen zich zo laten foppen! :LOL:

Geplaatste afbeelding
    Groetjes van Wendy en de poezenbende

catherine
    catherine
    • 40.162 berichten

#15 Geplaatst 08 december 2009 - 19:54

Voor een zwarte panter is die wel klein uitgevallen hoor, ze hebben hem onder tussen al in Duitsland ook gezien. :catscratchhead
    Is mss een reclame stunt om toeristen te lokken. En hopelijk zit er echt geen zwarte panter want dan gaan ze jacht op hem maken en dat is een pak minder leuk. :evil: