Spring naar inhoud

- - - - -

cat vs dog

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_michiel_*
Guest_michiel_*

#1 Geplaatst 08 december 2009 - 17:11

wat is het slimste een kat of een hond?

ik denk een kat , zij vinden hun weg alleen terug naar huis

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 08 december 2009 - 17:14

Phoeh, ik denk dat je een kat niet kunt vergelijken met een hond. Een kat is een kat, een hond is een hond.
Honden zijn minder hygiënisch, kunnen zichzelf niet 'uitlaten', maar zijn aanhankelijker en luisteren beter.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 08 december 2009 - 17:18

Ik heb toch de indruk dat een kat ook slimmer is. Ze leren hun zelf heel veel. Als je een hond niets aanleert, dan kan hij ook niets.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#4 Geplaatst 08 december 2009 - 17:44

wetenschappelijk gezien (dus kijkend naar hersenmassa en blablabla is een hond slimmer)
Hij zou ook slimmer zijn omdat je hem gemakkelijker trukjes kunt aanleren, maar ik vind een kat juist slimmer omdat die niet zo gehoorzaam is en meer zen eigen wil doet.

Maar in principe kan je ze niet vergelijken aangezien ze op een andere manier gaan 'redeneren', een hond baseert zich op een roedel, een kat baseert zich alleen op zichzelf...
Dat is moeilijk te vergelijken...

deovolens
deovolens
  • 81 berichten

#5 Geplaatst 08 december 2009 - 18:51

Een chow chow wast zich, verliest geen haren, blaft weinig en heeft geen kattenbak nodig.Qua IQ ligt hij merkbaar hoger: geheugen ,verwacht gedrag enz...Bv: na 1 dag zindelijk, nooit op straat zijn behoefte doen...

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#6 Geplaatst 09 december 2009 - 11:34

ik vind het een beetje appelen en peren vergelijken.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#7 Geplaatst 09 december 2009 - 11:37

Ik vind dat ook moeilijk te vergelijken. Mijn hond kende na 1 dag al "zit", dat ga je een kat nooit kunnen aanleren denk ik.
Een kat is veel zelfstandiger, maar of dat nu te maken heeft met slimmer zijn, dat weet ik niet.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#8 Geplaatst 09 december 2009 - 11:37

Ik denk dat dat van beest tot beest afhangt... :ha

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 09 december 2009 - 13:19

Ik denk dat een kat slimmer is, maar ik ben dan ook doodsbang van honden... :oops: Klein of groot, maakt niet uit. Als ik een hond zie op straat dan steek gewoon de straat over.
Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 09 december 2009 - 13:48

crazy_catlady zei:

wetenschappelijk gezien (dus kijkend naar hersenmassa en blablabla is een hond slimmer)
Hij zou ook slimmer zijn omdat je hem gemakkelijker trukjes kunt aanleren, maar ik vind een kat juist slimmer omdat die niet zo gehoorzaam is en meer zen eigen wil doet.

Maar in principe kan je ze niet vergelijken aangezien ze op een andere manier gaan 'redeneren', een hond baseert zich op een roedel, een kat baseert zich alleen op zichzelf...
Dat is moeilijk te vergelijken...

Dat denk ik ook

Geplaatste afbeelding

Guest_driesk_*
Guest_driesk_*

#11 Geplaatst 09 december 2009 - 15:35

Wat doet het er toe wie de slimste van de 2 is? Zijn voor mij 2 verschillende dieren. De katten lopen rond en doen hun ding. De hondjes daarentegen hebben mij te volgen :p

Mijn kat krijg ik alleen aangeleerd om op haar bak te gaan. Wat ik m'n honden ook geleerd heb (al hebben ze een veel grotere bak, de tuin :d). M'n honden kan ik zoveel meer leren. Is de hond dan niet slimmer?

Bewerkt door driesk, 09 december 2009 - 15:38.

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 09 december 2009 - 15:50

Ik denk ook dat je ze niet kan vergelijken :)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 09 december 2009 - 18:07

Mijn zoon heeft een boekje met sinterklaas gekregen ,leer u kat gehoorzamen haha,dus hij is in volle gang nu met sheela te gaan leren zitten ,nu ik ben benieuwd hoor..
Geplaatste afbeelding

Guest_driesk_*
Guest_driesk_*

#14 Geplaatst 11 december 2009 - 12:35

toevallig net op hln gelezen:
HLN Seks & Relaties - Wie is beter: de hond of de kat? (1040771)