Spring naar inhoud

- - - - -

mag ik alweer ontwormen

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#1 Geplaatst 08 december 2009 - 18:19

Ik heb een vraag over ontwormen.

Ik gebruik steeds parasan en ben er tevreden over. Ik heb bij Beers vorige ontworming echter per ongeluk te weinig ontwormd (gewicht verkeerd ingeschat, hij weegt meer dan ik dacht :mrgreen: ).

Ik meen nu een wormpje te hebben gezien zoals een klein regenwormpje waar Beer mee zat te spelen.

Ik heb hem ontwormd op 19 november. Mag ik hem nu nog eens opnieuw ontwormen,voor de zekerheid,
maar dan met de juiste dosis die hij nodig heeft, of hoe lang moet ik nog wachten?

Hoe lang moet je dus wachten vooraleer je opnieuw ontwormt ?

Bewerkt door Elfonia, 08 december 2009 - 18:20.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#2 Geplaatst 08 december 2009 - 18:22

het kan geen kwaad om hem wat korter opéén te ontwormen hoor, dit brengt normaal niets van schade toe ;)
Mijn fretten zijn zelfs 2 keer in dezelfde week ontwormt geweest (ik zei nog dat ik ze had ontwormd, en in plaats van vaccinaties geeft da ze ontworming :evil: niet meer teruggegaan dus :evil: ) maar dit heeft niets van problemen gegeven, heb het voor de zekerheid aan een andere da gevraagd en die zei toen ook dat zoiets normaalgezien nooit echt problemen geeft ;)

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#3 Geplaatst 09 december 2009 - 13:39

iemand negatieve ervaringen?

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 09 december 2009 - 14:26

Ontworm ze anders eens met een ander middeltje!
Milbemax of Drontalpilletjes bv, er is zoveel keuze.
Ik heb Jules toen hij net hier kwam om de twee weken moeten ontwormen van de DA.
Beter dat dan effectief wormkes zou ik denken.
Succes ermee.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 09 december 2009 - 16:15

Normaal doe ik het half jaarlijks. Maar als je denkt wormpjes gzzien te hebben zou ik het gewoon herhalen hoor. Kittens krijgen de eerste 6 maanden ook 1 keer in de maand ontworming, dus het zal zeker geen kwaad kunnen bij een volwassen poes.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#6 Geplaatst 10 december 2009 - 21:17

Ik heb hem daarnet ontwormd :)

Hij is echt een supergemakkelijke kat!

Hij heeft de pil zelfs zuiver opgegeten, met enkel een beetje whiskassaus aan :heart:

Bewerkt door Elfonia, 10 december 2009 - 21:19.