dominant gedrag ? bij een kat?
#1 Geplaatst 08 december 2009 - 18:36
Ook heeft ze nogal sterk de neiging om haar eten symbolisch te begraven net als in de kattenbak alles moet begraven worden ze krabt zelf keukenkasten mee
Eigenaardig is dan ook dat fientje verder niet ambetant doet tegen mientje nee, mientje wordt zelfs dagelijks gewassen door fientje.
zou steriliseren misschien helpen ? ( ze is nog niet krols geweest en is nu een jaar en wordt 18 dec. zoiezo gesteriliseert)
groetjes
f&c
mientje en fientje
#2 Geplaatst 08 december 2009 - 18:41
Katten in het wild begraven hun prooi om er later nog eens van te kunnen komen eten, sommige katten vertonen eenzelfde gedrag.
En het kan dat Mientje de dominante kat in je huishouden is hoor

#3 Geplaatst 08 december 2009 - 18:41
Hier is er ook eentje dat de kommetjes van de ander altijd net iets lekkerde schijnt te vinden, maar als het op spelen aankomt, is er ee ander kat die de rest wegdrumt.
Bewerkt door wea, 08 december 2009 - 18:42.
#4 Geplaatst 08 december 2009 - 18:46

en dominantie heb je in elke diersoort wel op een bepaald niveau...
Zolang geen van beide poezels er onder lijdt kan het niet zoveel kwaad

#5 Geplaatst 08 december 2009 - 18:48
Mijn beste vriendin heeft ook twee poezels en daar mag de ene niet op de krabpaal van de andere, of hij begint ze echt te terroriseren tot dat ze weggaat. Ik denk dat er daar meer sprake is van dominantie. Je hebt in extremere gevallen ook katten die een andere kat verbieden om op de kattenbak te gaan.
Ik denk niet dat je ervoor zal kunnen zorgen dat Fientje niet meer uit het etensbakje van Mientje zal snoepen.
#6 Geplaatst 08 december 2009 - 18:49
Mss toch een kattenbak bijkopen...

#7 Geplaatst 08 december 2009 - 19:56
Langs de andere kant is onze 'baas' ook de schrik'schijter'

#8 Geplaatst 09 december 2009 - 17:34

We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat