Spring naar inhoud

- - - - -

Kat mee op reis?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_theuniss_*
Guest_theuniss_*

#1 Geplaatst 09 december 2009 - 13:56

Hallo allemaal,

Ik ben pas nieuw op dit forum, maar zit met een vraag.

Mijn man en ik hebben zo pas vernomen dat we 1 jaar naar Amerika verhuizen voor zijn job. Uiteraard vinden we dit geweldig, maar wat met onze lieve kat, Bas?

Ik zou hem graag willen meenemen, maar heb schrik of hij dit wel overleefd.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

In de uk bestaan er organisaties die je kat begeleiden voor en na de vlucht. Weet iemand of dit ook in Belgiƫ bestaat?

Alvast bedankt.

Sophie

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#2 Geplaatst 09 december 2009 - 14:05

zal eens vragen op een engels forum. Ik weet dat er iemand is die naar Canada verhuist met een konijn, met een hond is het zo goed als onmogelijk.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 december 2009 - 14:29

Waarom is het met een hond onmogelijk?

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#4 Geplaatst 10 december 2009 - 00:48

Ik vind het allesinds geweldig dat jullie nadenken en zoeken naar een manier om Bas mee te nemen :) Veel mensen zouden hem gewoon afstaan.

Hier heb ik een website gevonden met informatie: Emigreren / Canada
Er staat dat een kat meenemen naar Canada eigenlijk erg simpel is. Een chip en de nodige vaccinaties plus bewijzen daarvan heb je nodig, meer niet eigenlijk. Zelfs geen quarantaine.

Verder heb ik ooit gehoord dat je op sommige vliegtuigen een stoeltje kan boeken voor je kat of hond. Dat zal natuurlijk wel iets kosten, maar dan ben je wel zeker van waar je lieverd zit he :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 10 december 2009 - 07:47

Normaal gezien hoeven huisdieren die minder wegen dan 6 kg niet in de cargoruimte tijdens de vlucht, maar mogen ze gewoon bij hun baasjes blijven (wel in een bench of vervoerstas natuurlijk). Dus in principe zouden jullie Bas gewoon mee op het vliegtuig kunnen nemen als "handbagage". Het enige wat je je zult moeten afvragen, is wat Basje gaat vinden van een toch wel lange vlucht. Als je denkt dat dat geen probleem vormt, dan valt het zeker te proberen!

@ Fairy: mijn voormalige flatgenote van toen ik in Spanje woonde, heeft nochtans haar hond meegenomen toen ze verhuisd is van Spanje naar de VS. Dat heeft geen enkel probleem opgeleverd. De hond is wel een tijdje in quarantaine moeten gaan, maar heeft er helemaal niks aan overgehouden hoor. Dus dat het onmogelijk is, zou ik niet te snel beweren. ;)

Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 11 december 2009 - 16:07

Hoe oud is Bas?

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 12 december 2009 - 16:17

Op animal planet is er zo'n programma over een dienst in de UK die verhuizingen van dieren regelt. Daar hoor ik altijd dat er vanalles in orde moet zijn met vaccinaties enz. Je moet daar wel een jaar op voorhand naar beginnen kijken. Je kat moet waarschijnlijk tegen rabiƫs gevaccineerd worden. Daar zie je ook soms als er iets vergeten is, dat het dier dan toch nog in quarantaine moet.
Ik hoop dat het simpeler is dan het lijkt. Hopelijk moet Bas niet in quarantaine en kan hij mee als handbagage in het vliegtuig.

Super dat jullie hem willen meenemen!