Spring naar inhoud

- - - - -

Er moet me iets van mijn hart

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#1 Geplaatst 09 december 2009 - 22:39

Tja
er moet me iets van mijn hart
en ik ga wellicht de wind vanvoor krijgen :onzeker:

maar ik moet het echt kwijt.

Ik vind dat sommigen hier op KS zo verbitterd reageren op mensen die hun kat(ten) om een bepaalde reden moeten wegdoen

zoals bijv.:

:censored:

of 'Maarja, spijtig genoeg staan sommige mensen er niet bij stil dat een kat ook gevoelens heeft!'

of 'tja , nieuwe meubels , nieuw behang , oud excuus , zoals zo dikwijls hé , :evil: '

ik wijs niemand met de vinger, absoluut niet!

ik vind het gewoon zo zonde dat jullie soms zo verbitterd reageren :catscratchhead

durf te wedden dat als mensen hun kat moeten wegdoen dat ze echt wel een gegronde reden hebben

niet?

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#2 Geplaatst 09 december 2009 - 22:50

Ja, natuurlijk weet je nooit wat er in die mensen hun hoofd omgaat, maar als je oud en wijs zal geworden zijn (zoals ikke ;) ) en je hebt veel meegemaakt dan heb je er soms toch wel een ander gedacht over.
Ik heb genoeg mensen gekend die heel onverschillig tov hun huisdieren stonden. In dat opzicht is het dan niet moeilijk om snel te oordelen bij andere verhalen, snap je?
Als ik lees dat een koppel gaat scheiden en de hond moet weg (een kat blijft meestal nog wel bij één van de twee), dan denk ik daar ook het mijne van. Hoeveel moeite moet je doen om te zorgen dat één van de twee de hond kan houden?
Waar een wil is, is een weg, zegt men, veel mensen hebben de moed niet die wil te zoeken, zijn gemakzuchtig.
Heb zopas ook nog op een forum gelezen van iemand die haar katten herplaatst omdat ze plots heel allergisch geworden is. Ik reageer daar niet op, want ik weet, ik kan daar niet vriendelijk op reageren omdat mijn dochter ook allergisch is en er alles over heeft om toch katten te kunnen hebben.(en ik nog wel mensen ken in dat geval)
Wij zijn natuurlijk allemaal kattenliefhebbers hier en dus is het soms idd voor ons moeilijk te begrijpen dat mensen hun dieren wegdoen. En niet iedereen reageert daar even beheerst op.
Ik zit ook al heel lang op diverse fora en je haar komt soms recht overeind van situaties dat je denkt "maar allez mens, waarom moet dat dier nu weg??"
En ik kan me zelfs inbeelden dat er mensen zijn die zonder verpinken een dier afstaan. Helaas ken ik er zo teveel.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 09 december 2009 - 23:07

Ik ken ook verschillende mensen hun kat weg doen omdat er een kindje komt, ik kwam eens bij die mensen en ik zei zo van "he waar is jullie kat" zei hij zonder rood te worden "oh ik heb die van't weekend naar het asiel gebracht" (kat van 16 jaar) vond hij heel normaal :evil:
Kort daarop ook iemand die juist een kind op de wereld heeft gezet, plots allergisch :s :evil: die 1.5 jaar later bij mij op bezoek komt en dat kindje vond het oh zo leuk die katjes, dat zij doodleuk tegen mij zegt van "goh seves moet ik terug een kat gaan halen" (2 jaar) omdat haar kind dat zo leuk vind :evil:
Er zullen wel mensen zijn waar dat er echt een probleem is maar ik denk toch in de minderheid!

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#4 Geplaatst 09 december 2009 - 23:42

Saskia zei:

Ik vind dat sommigen hier op KS zo verbitterd reageren op mensen die hun kat(ten) om een bepaalde reden moeten wegdoen

zoals bijv.:

:censored:

of 'Maarja, spijtig genoeg staan sommige mensen er niet bij stil dat een kat ook gevoelens heeft!'

of 'tja , nieuwe meubels , nieuw behang , oud excuus , zoals zo dikwijls hé , :evil: '

ik wijs niemand met de vinger, absoluut niet!

ik vind het gewoon zo zonde dat jullie soms zo verbitterd reageren :catscratchhead

denk niet dat dit verbitterde reacties zijn , eerder gelatenheid , er zijn best wel mensen die niet anders kunnen door omstandigheden , maar het excuus van baby , verhuis , allergie , nee dat is voor mij geen excuus en daar reageer ik inderdaad zo op , als alle mensen die hun kat moeten plaatsen wegens een allergie in Belgie op de maan moesten zitten was die allang naar beneden gedonderd ,

Bewerkt door MissKitty, 10 december 2009 - 10:05.
Reden van bewerken: quote hersteld

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#5 Geplaatst 10 december 2009 - 00:45

Ik vind inderdaad ook wel dat er soms echt gesprongen wordt op sommige posts ook al is de achtergrond niet gekend.

Dat gezegd zijnde is de spijtige waarheid dat heel veel mensen inderdaad hun kat (of een ander huisdier) als een object zien in plaats van als een dier. Ik vind dat we dieren (alle dieren) vaak niet de plaats geven die ze verdienen.

kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#6 Geplaatst 10 december 2009 - 08:06

Mijn zwager(heeft zelf geen huisdieren) ziet onze dierentuin graag en als hij komt zet hij op voorhand enkele injecties tegen zijn (toch wel zware) allergie.
Hier in nederland zouden ze de allergische Belgen van de maan duwen alvorens die zelf omlaag donderde ;) Allergie en kindjes een veel gehoord excuus. Zelf na 5 jaar een kat terug gekregen die we als kitten verkochten.. Het kindje daar in huis kon niet slapen omdat de kat voor haar deur zat te miauwen.. De kat zag het kindje echter graag en wilde mee slapen gaan! Maar dat mocht ze niet.

Er zijn jammer genoeg te veel voorbeelden van hoe je niet met je dieren om moet gaan om nog overal neutraal of niet op te reageren, sla de krant er op na.. paarden worden verkracht, honden katten eenden enz beschoten met pijlen, kittens in zakken gedumpt of over de muur bij een asiel. Ze aanbieden wegens 'allergie' is dan nog mild maar blijft 9 op 10 een k*t smoes.

Bewerkt door kletskater, 10 december 2009 - 08:16.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 10 december 2009 - 08:49

Uiteraard zijn er heel veel mensen die niet weten hoe ze correct met hun dier moeten omgaan of het te snel wegdoen omdat ze het beu zijn, er een kindje komt of wat dan ook.
Maar ik snap wat Saskia wil zeggen. Er zijn hier mensen die echt bijna uitgescholden worden omdat ze een dier wegdoen, zonder dat wij de exacte details weten. Eerst nadenken en DAN oordelen. Mijn broer is ook erg allergisch aan katten, maar hij ziet die beesten graag en als hij hier is, ligt hij altijd met 1 van de 2 in de zetel. Maar er zijn mensen die mss VEEL erger allergisch zijn. Dus daar kan je als buitenstaander niet over oordelen vind ik. :oops:
Maar dat neemt niet weg dat er veel mensen zijn die gewoon verkeerd handelen. :evil:

Bewerkt door English Rose, 10 december 2009 - 08:50.

Geplaatste afbeelding

kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#8 Geplaatst 10 december 2009 - 09:00

English Rose zei:

Maar ik snap wat Saskia wil zeggen. Er zijn hier mensen die echt bijna uitgescholden worden omdat ze een dier wegdoen, zonder dat wij de exacte details weten. Eerst nadenken en DAN oordelen. Dus daar kan je als buitenstaander niet over oordelen vind ik. :oops:
Maar dat neemt niet weg dat er veel mensen zijn die gewoon verkeerd handelen. :evil:
Lijkt me inderdaad handig dan eerst de achtergrond te kennen alvorens te reageren!
Ik reageer dan ook alleen in real-life.
Gebeurd gelukkig niet al te vaak maar heb in de loop der jaren al een hoop "gejojo" met dieren meegemaakt.
Op het forum lijkt het me niet handig te fel te reageren tenzij het er dik bovenop ligt..

Bewerkt door kletskater, 10 december 2009 - 09:29.

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#9 Geplaatst 10 december 2009 - 09:52

Mijn dochter heeft allergie en als ze Baby was hebben we een keus moeten maken ons kind op deze leeftijd volproppen met medicatie of en nieuw huisje zoeken voor onze hond we hebben de keus gemaakt om onze hond via de DA te herplaatsen en hij is zeer goed terecht gekomen .

Mijn dochter kan zelfs niet gaan zwemmen met school chloor allergie , paardrijden zou ze heel graag willen doen maar daar moet ze ook voor passen .

Haar allergie pakt direct op haar luchtwegen en de kans op astma is groot op latere leeftijd onze vrienden die huisdieren hebben maken dan ook dat de diertjes bij ons bezoek buiten zijn en dat alles grondig is gepoetst

Maar de Dochter wilde zo graag een huisdier en zo zijn we bij onze naaktpoes beland  de dochter is heel gelukkig ze heeft ook een huisdier zoals haar andere vriendjes .

:paw :paw :paw :paw

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 10 december 2009 - 10:05

ramses zei:

Mijn dochter heeft allergie en als ze Baby was hebben we een keus moeten maken ons kind op deze leeftijd volproppen met medicatie of en nieuw huisje zoeken voor onze hond we hebben de keus gemaakt om onze hond via de DA te herplaatsen en hij is zeer goed terecht gekomen .

Mijn dochter kan zelfs niet gaan zwemmen met school chloor allergie , paardrijden zou ze heel graag willen doen maar daar moet ze ook voor passen .

Haar allergie pakt direct op haar luchtwegen en de kans op astma is groot op latere leeftijd onze vrienden die huisdieren hebben maken dan ook dat de diertjes bij ons bezoek buiten zijn en dat alles grondig is gepoetst

Maar de Dochter wilde zo graag een huisdier en zo zijn we bij onze naaktpoes beland de dochter is heel gelukkig ze heeft ook een huisdier zoals haar andere vriendjes .

:paw :paw :paw :paw

Dat is volkomen begrijpelijk Ramses! Jammer dat je de hond moest weg doen, maar het is begrijpelijk. En wat leuk dat je dochter nu toch een huisdier heeft! Want hier doet iedereen of mensen die een dier afstaan geen dieren meer willen of ze niet graag zien.
Dit is een mooi voorbeeld met een happy end :d

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#11 Geplaatst 10 december 2009 - 10:08

ik snap beide kanten hier wel, het is natuurlijk nooit goed om direct fel te reageren op een situatie die je niet 100% kent, maar als je bijvoorbeeld in een asiel ofzo werkt en je ziet al jarenlang hoeveel diertjes er gedumpt worden voor domme redenen en 100 keer dezelfde uitvluchten te horen krijgt, dan kan ik er goed inkomen dat je er direct vanuit gaat dat vele die hun dier wegdoen dit doen uit gemakzucht of... en je gewoon veel rapper kwaad wordt...

Maarja, langs de andere kant, als mensen zo weinig om hun huisdieren geven, zijn de dieren misschien beter af op een ander waar ze wel de nodige liefde en aandacht krijgen...

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#12 Geplaatst 10 december 2009 - 10:09

Soms kan het gewoon niet anders, maar heel vaak wordt er niet de minste moeite gedaan om naar een oplossing te zoeken en wordt de kat om het minste met het grof huisvuil mee buiten gezet dus snap de reacties vaak wel..

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 10 december 2009 - 10:35

Het is inderdaad misschien jammer dat er vaak "voorbarig" gereageerd wordt, en als er dan verkeerde conclusies getrokken worden, vind ik dat heel jammer voor de topic starter. Maar ik ben het ook eens met de andere forumleden: ik zit ook al enkele jaren lang op verschillende fora en als je elke keer opnieuw ziet dat er dieren gedumpt worden om steeds weer dezelfde redenen (die vaak ook nog eens gebakken lucht zijn ipv de waarheid), dan snap ik de heftige reacties wel hoor. Vaak zijn zulke dingen de druppel die de emmer doen overlopen. Al is het dan uiteraard wel spijtig als de verkeerde mensen de volle lading krijgen.
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#14 Geplaatst 10 december 2009 - 10:41

Ik zou nooit mijn huisdieren zomaar weg doen maar mochten er echt problemen zijn ivm de kinderen tja, dan gaan die echt voor en om ze nu vol te proppen met medicijnen als ze zo klein zijn, nee sorry dat zou ik toch echt niet doen hoor. En dan zou ik toch ook voor herplaatsing gaan hoewel iedereen dat hier als een smoes ziet. Ik denk dat als je zelf geen kinderen hebt je hier niet over kunt oordelen.
Voor een verhuis of iets dergelijks zouden ze hier ook echt niet weg gaan de enige reden zou zijn als het echt niet zou gaan voor de kinderen en ik denk dat we daar dan allemaal goed ziek van zouden zijn.

Ik vind dat er soms ook wel te overdreven word gereageerd hier maar denk dan maar snel...... laat maar ik bemoei me er maar niet mee :catscratchhead

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#15 Geplaatst 10 december 2009 - 10:47

Maar da's ook het probleem he... Als je niks weet over de achtergrond...

Een paar jaar geleden woonde ik nog samen met mijn ex. We hadden twee katten.
We beslisten om uit mekaar te gaan. Hij bleef in ons huis wonen en kocht mij uit.
Ik zat op dat moment zonder werk (alle miserie op een hoop...), had geen geld, geen auto... Dik in de sh*t dus... Ik ben toen terug naar mijn ouders moeten gaan en heb daar een tijd gewoond tot ik terug werk had en zelf iets kon gaan huren. Mijn ouders willen absoluut geen dieren in huis. En op dat moment was ik hen zo dankbaar dat ik bij hen terecht kon, dat ik ook niet in de positie was om daarover te discusiëren.
Mijn katten... die heb ik moeten achterlaten bij mijn ex. Dat heeft me heel veel zeer gedaan, terwijl ik héél zeker wist dat hij er heel goed voor zou zorgen. Ik mis ze na al die jaren nog altijd. Ik zie nog regelmatig foto's van hen, en ik weet dat ze het goed stellen, maar ik heb van het afscheid van mijn katten meer afgezien dan van de breuk met mijn ex, hoe raar dat ook mag klinken.

Was ik er nu niet zo zeker van geweest dat mijn ex de katten heel goed zou verzorgen, wat had ik dan moeten doen? Dan had ik ze ook herplaatst hoor. Ik had dan heel zeker moeten weten dat ze goed terecht kwamen, maar toch... Herplaatsen is herplaatsen he...

't Is altijd gevaarlijk om te oordelen over een situatie waar je niet alle details van kent...

Er worden inderdaad veel te veel dieren behandeld als vuil. Maar er zijn toch ook nog altijd mensen die wegens omstandigheden hun dier moeten wegdoen, ook al hebben ze er het beste mee voor...