Spring naar inhoud


- - - - -

Er moet me iets van mijn hart


  • Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*
OFFLINE

#16 Geplaatst 10 december 2009 - 11:53

ik zeg niet dat ik jullie niet begrijp hé versta me niet verkeerd
als je jaren ervaring hebt in een asiel en duizendeneen dezelfde uitvluchten hoort, ga je sneller een oordeel vellen daar kan ik goed inkomen.

maar ten slotte moet je denken dat de beslissing nog steeds bij de 'wegdoener' in kwestie ligt, dan kan je nog zeuren en zagen van 'mensen beschouwen hun dier als object' of 'spijtig dat het dier moet 'plaatsmaken'' maar uiteindelijk beslist die persoon nog steeds en niet jullie hé :)

en heb al gemerkt dat sommige (ik noem geen namen, zo laf ben ik niet :oops: ) die 'verbitterd' blijven tegen die persoon voor die ene beslissing :trance:
dan heb ik zoiets van kom op mensen, we zijn allemaal mensen van vlees en bloed en tis niet omdat die ene persoon die beslissing heeft gemaakt dat die ineens 'vies' moet bekeken worden :o

dat gezegd zijnde :) denk ik echt wel dat mensen die hun kat willen herplaatsen er echt wel over hebben nagedacht alvorens ze een topic openen (of ben ik mis?)
oké, sommige hebben echt geen respect voor hun dier, maar dat merk je dan echt wel aan de reden van wegdoen.

Bewerkt door Saskia, 10 december 2009 - 11:56.


Dier
Dier
  • 797 berichten
    • Locatie: Geel
  • 1 katten
OFFLINE

#17 Geplaatst 10 december 2009 - 12:04

Tgoh ja, in sommige gevallen heb ik daar inderdaad mijn twijfels bij (van sommige mensen krijg ik toch het gevoel dat ze hier komen "dumpen" omdat het op kapaza enzo niet meer mag...)

Dat zie je vaker bij mensen die niet eens de moeite doen om zich voor te stellen en één keer posten ofzo bij vraag en aanbod. Niet altijd, maar ik stel mij er vaak vragen bij..

Ik heb laatst ook Mori mogen terugplaatsen, en ik krijg nog berichtjes dat het super gaat met hem zonder de middeltjes die eerst ter sprake kwamen, dus ik ben super blij dat ik hem heb laten gaan.

We zitten nu thuis ook met James, die is super lief, maar sinds hij gecastreerd is plast hij heel het huis onder (bij mijn ouders)
Het zou volgens de DA een stressreactie zijn op iets (of een andere poes) en hij raadde aan om hem te herplaatsen.
Nuja, wie wil er een sproeikater adopteren? Niemand!

Ik heb dan via Hilde iemand gevonden die graag een witte kater wil, en we hebben afgesproken dat hij daar op proef mag gaan (sproeit hij daar ook dan mag hij meteen terug naar ons komen!)

Dat doet veel pijn, het idee dat James geen deel meer zal zijn van ons gezinnetje, maar het feit dat hij constand loopt te plassen geeft aan dat hij niet gelukkig is vinden wij. Hij is wel heel lief enzo, dus het is een dilemma voor ons :( Maar mijn moeder moet nu elke dag 3 keer dweilen, de gordijnen zitten allemaal onder etc en wij hebben geen kuisvrouw.
Er is geen medische oorzaak gevonden, en Feliway werkt niet.. We gaan hem nu proberen op sluiten bij Kira in de kamer, maar het probleem is dus: Kira komt met alle katten overeen buiten james. Dus dat kunnen we Kira niet aandoen...

Het is niet altijd even gemakkelijk dus, zo'n herplaats-situatie!

Bewerkt door Dier, 10 december 2009 - 12:07.


Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*
OFFLINE

#18 Geplaatst 10 december 2009 - 12:43

kletskater zei:

Mijn zwager(heeft zelf geen huisdieren) ziet onze dierentuin graag en als hij komt zet hij op voorhand enkele injecties tegen zijn (toch wel zware) allergie.
Hier in nederland zouden ze de allergische Belgen van de maan duwen alvorens die zelf omlaag donderde ;) Allergie en kindjes een veel gehoord excuus. Zelf na 5 jaar een kat terug gekregen die we als kitten verkochten.. Het kindje daar in huis kon niet slapen omdat de kat voor haar deur zat te miauwen.. De kat zag het kindje echter graag en wilde mee slapen gaan! Maar dat mocht ze niet.



hier wou ik toch even op reageren :) heel leuk dat de medicatie bij jou vriend helpt bij zijn zware allergie!! mijn mama had tot enkele jaren terug zelf drie katten,  prachtige beesten, geen haar die er over dacht dat ze die ooit weg ging doen!! Maarja..ze leerde iemand kennen die zwaar allergisch is aan katten. na termijn oplossingen gezocht, en met spuiten begonnen. maar als je ondanks alles  toch nog zware allergie stoten krijgt, astma erbij krijgt, en drie longinfecties op korte termijn dat je dringend in het ZKH opgenomen moet worden??? is de vraag moet het eerst zo ver komen voor je de beslissing maakt om je katten weg te doen? had dit bij een kindje geweest...had die longinfectie fataal kunnen zijn :onzeker: één voor één zijn onze katten weggegaan, en spijtig genoeg niet al te best terecht gekomen...maar dat hadden we nooit gedacht toen (één is weggelopen, één is overleden aan kanker en hebben we niet meer mogen zien voor ze ingeslapen werd, één bij mijn vader en daar zwaar ziek geworden en wou niet naar DA ben ze dan maar zelf gaan halen toen ik het ontdekte!spijtig genoeg te laat). Allergieën komen en gaan ook, en hebben hun piekpunten. als mensen een kat kopen kan alles enkele jaren goed gaan en dan toch nog allergie optreden. Soms weten ze het ook niet en moet al na enkele maanden weg.

en over niet bij de kinderen in bed slapen...als mijn katten buiten moesten lopen zou ik ze ook niet bij me in bed willen hoor :) sorry maar hygiene vind ik belangrijk, en heb geen zin een bed vol met grond en zand en vuiligheid...ookal zien de katten er proper uit ze dragen toch vanalles mee in hun vacht hoor...en als daardoor de kat aan de deuren begint te krabben en alles kapot doet in een huurhuis ja..wat doe je dan :s


dan de reactie op als er baby's komen. veel mensen krijgen schrik voor katten met een baby door de wiegendood preventies...een huisdier zou niet goed zijn en zekers niet in de zelfde kamer. maar wat als je oooh zoo mooie wiegje in de living zit en je kat daar ook rond loopt???en heel knus bij de baby komt liggen maar niet weet dat hij met zijn hele vacht tegen het gezichtje kan liggen en jij even in de keuken bezig bent???heel veel mensen krijgen daar echt schrik voor! sommige katten zijn ook heel jaloers dan en worden aggresief...




Eerlijk ik heb hier mijn eerste post ook heel veel reactie gekregen dat ik even dacht van oooow hier kom ik niet meer...soms zijn de reacties zo fel en via mail/internet weet je nooit hoe het echt bedoeld is...het is niet omdat sommige mensen het dier als een object bekijken dat dit bij iedereen zo is. en als dan iemand een aanbiediing plaatst voor herplaatsertje is het mss beter eerst eens grondig na te vragen wat de reden is ipv direct aan te vallen, dit schrikt echt af :love3: mensen die echt van hun kat als object afwillen zonder ermee in zitten gaan denk ik niet de moeite doen het via een site allemaal op te zoeken. die gaan gewoon naar asiel of dumpen het spijtig genoeg...ik zeg hier niet vaak een reactie omdat ik juist weet als ik iets fout zeg dat er wel eens een hevige discussie kan ontstaan en daar heb ik al helemaal geen zin in..uiteindelijk zijn we toch allemaal om één ding om deze site? omdat we zo graag van ons katjes houden!! laat ons dat niet vergeten en niet om fel te discussieren :x

en nu shoot :oops:

kletskater
kletskater
  • 97 berichten
    • Locatie: Den Haag
OFFLINE

#19 Geplaatst 10 december 2009 - 13:24

ellentjeverh zei:

hier wou ik toch even op reageren :) heel leuk dat de medicatie bij jou vriend helpt bij zijn zware allergie!! [knip, knip] :onzeker:

en over niet bij de kinderen in bed slapen...als mijn katten buiten moesten lopen zou ik ze ook niet bij me in bed willen hoor :) sorry maar hygiene vind ik belangrijk, en heb geen zin een bed vol met grond en zand en vuiligheid...ookal zien de katten er proper uit ze dragen toch vanalles mee in hun vacht hoor...en als daardoor de kat aan de deuren begint te krabben en alles kapot doet in een huurhuis ja..wat doe je dan :s


[knip, knip]




[knip, knip] :x

en nu shoot :oops:

1. Mijn zwager hoeft niet te komen maar kiest er zelf voor dit wel te doen.
Ik hoop nooit in de situatie te komen dat er zwaarwegende medische redenen zijn om van mijn dieren afstand te moeten doen.
2. Ik neem aan dat uw moeder ook overwogen heeft de vriend de deur uit te doen? ;)
3. De terugplaatspoes waar ik over sprak was en is een binnenkat(weet niet waar u las dat deze kat buiten kwam/komt?)
4. Wanneer u eerdere reacties van mij in dit topic heeft gelezen dan weet u dat ik er voor kies niet te oordelen over de herplaatsers hier op KS maar heb dus duidelijk wel een mening over hoe er in mijn omgeving met dieren wordt omgesprongen.
5. Het zou voor sommige mensen geen kwaad kunnen zich in te lezen in gedrag van katten/honden alvorens aan kinderen en of dieren te beginnen. (maar dit geheel terzijde)
6. het overgrote deel van uw reactie zou niet misstaan in een reactie op dit topic zonder mij daar dan bij te citeren!!!(mijn mening)

Bewerkt door kletskater, 10 december 2009 - 13:26.


Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*
OFFLINE

#20 Geplaatst 10 december 2009 - 13:49

ik had het alleen op het eerste deeltje, de reactie is niet persoonlijk naar u toe hé.. maar gewoon de dingen die u aanhaalt zijn dingen die andere ook zo of jiuist anders over denken :) ik had het vooral over u vriend dat hij ook zo'n zware allergie had en het verhaal mij bekend voor kwam, geen kritiek dus op u en u vriend. het is juist leuk dat het zo gaat bij jullie met de medicatie.
had mss beter in twee berichten gedaan (dat van de allergie en de rest apart). het zijn allemaal onderwerpen gewoon waar veel mensen reacties op habben, hier ging het om een binnen kat maar het valt evengoed voor met een buitenkat.

mijn excuses dus als het persoonlijk over kwam! :s

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
    • Locatie: Leeuwarden
  • 3 katten
OFFLINE

#21 Geplaatst 10 december 2009 - 14:05

Mensen kunnen vaak nog geen 5 minuten vooruit kijken. :trance: Ik erger me wel aan mensen die de kat wegdoen na een paar maanden, omdat er een kindje op komst is, omdat ze gaan verhuizen en er daar geen katten welkom zijn. Ik vind dat mensen zich van te voren moeten afvragen, hoe ze de toekomst zien. Natuurlijk kun je niet alles voorzien, maar veel dingen wel. Maar mensen willen altijd alles "hebben, hebben" en het liefst vandaag nog.
Maar van de andere kant: ik erger me ook aan mensen die een kat eenzaam opsluiten op bijvoorbeeld een slaapkamer, omdat die kat niet in de groep past. Mijn inziens is het voor een kat veel fijner om een heel huis te hebben en zonder spanningen te leven.

Herplaatsen hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, mensen vinden het vaak zo'n vies woord. Het is wel heel arrogant van jezelf (in het algemeen) als je denkt dat jij de enige bent die goed voor een kat kan zorgen. Voor een eigenaar is het herplaatsen vaak veel erger dan voor de kat zelf, en dan heb ik het niet over mensen die een kat wegdoen om een of andere domme reden.

Bewerkt door Ester, 10 december 2009 - 14:06.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
    • Locatie: Dormaal - Zoutleeuw
  • 5 katten
OFFLINE

#22 Geplaatst 10 december 2009 - 14:12

Ester zei:

Mensen kunnen vaak nog geen 5 minuten vooruit kijken. :trance: Ik erger me wel aan mensen die de kat wegdoen na een paar maanden, omdat er een kindje op komst is, omdat ze gaan verhuizen en er daar geen katten welkom zijn. Ik vind dat mensen zich van te voren moeten afvragen, hoe ze de toekomst zien. Natuurlijk kun je niet alles voorzien, maar veel dingen wel. Maar mensen willen altijd alles "hebben, hebben" en het liefst vandaag nog.
Maar van de andere kant: ik erger me ook aan mensen die een kat eenzaam opsluiten op bijvoorbeeld een slaapkamer, omdat die kat niet in de groep past. Mijn inziens is het voor een kat veel fijner om een heel huis te hebben en zonder spanningen te leven.

Herplaatsen hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, mensen vinden het vaak zo'n vies woord. Het is wel heel arrogant van jezelf (in het algemeen) als je denkt dat jij de enige bent die goed voor een kat kan zorgen.

Daar kan ik me helemaal bij aansluiten! Ik heb ook niks tegen herplaatsen, als daar echt een gegronde reden voor is. Dan kan het voor de kat in kwestie beter zijn als het dier een nieuwe thuis krijgt. Maar ben het ook eens met het argument dat mensen vaak eens wat beter zouden moeten nadenken over de impact dat het nemen van een huisdier heeft op het gezin.
Geplaatste afbeelding

Guest_anneke_*
Guest_anneke_*
OFFLINE

#23 Geplaatst 10 december 2009 - 14:17

crazy_catlady zei:

ik snap beide kanten hier wel, het is natuurlijk nooit goed om direct fel te reageren op een situatie die je niet 100% kent, maar als je bijvoorbeeld in een asiel ofzo werkt en je ziet al jarenlang hoeveel diertjes er gedumpt worden voor domme redenen en 100 keer dezelfde uitvluchten te horen krijgt, dan kan ik er goed inkomen dat je er direct vanuit gaat dat vele die hun dier wegdoen dit doen uit gemakzucht of... en je gewoon veel rapper kwaad wordt...

Maarja, langs de andere kant, als mensen zo weinig om hun huisdieren geven, zijn de dieren misschien beter af op een ander waar ze wel de nodige liefde en aandacht krijgen...

Helemaal mee eens



PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#24 Geplaatst 10 december 2009 - 14:27

Er zou al veel opgelost zijn als mensen wat beter zouden gaan nadenken alvorens ze een huisdier nemen. En zoals Ester zegt ook verder kijken dan vandaag en morgen, een huisdier heb je toch gemiddeld 10 jaar bij je, dus moet je daar ook rekening mee houden in je toekomstplannen.
Wat de heftige reacties op sommige topics betrefd, denk ik dat je daar zelf boven moet staan. Mijn insziens zijn hier nog nooit echt groffe dingen, als je je ondanks dat toch aangesproken of aangevallen voelt door dingen die geschreven worden, wel, dan denk ik dat je daar eens serieus moet over nadenken. Mensen voelen zich vaak aangevallen omdat de waarheid kwetst, maar ze willen niet toegeven dat ze hun dier om een laffe reden gaan herplaatsen.
Ik heb momenteel hier een hondje van 14 jaar, zij is dement, doof en incontinent, zij vraagt ook enorm veel enrgie van ons. Ik ben er ook van overtuigd dat er anderen in mijn situatie haar allang zouden laten inslapen hebben, het heeft ook al meermaals mijn gedachten gekruist hoor. Maar ik zag haar graag als pupje, en ik zie haar nog steeds graag, en zolang ik niet de indruk heb dat ze pijn heeft mag ze hier blijven tot haar laatste dag.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

kletskater
kletskater
  • 97 berichten
    • Locatie: Den Haag
OFFLINE

#25 Geplaatst 10 december 2009 - 14:48

ellentjeverh zei:


mijn excuses dus als het persoonlijk over kwam! :s
geeft niet.. maar u zei tenslotte "shoot"
:x



Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*
OFFLINE

#26 Geplaatst 10 december 2009 - 14:49

PeggyJ zei:

Er zou al veel opgelost zijn als mensen wat beter zouden gaan nadenken alvorens ze een huisdier nemen. En zoals Ester zegt ook verder kijken dan vandaag en morgen, een huisdier heb je toch gemiddeld 10 jaar bij je, dus moet je daar ook rekening mee houden in je toekomstplannen.
Wat de heftige reacties op sommige topics betrefd, denk ik dat je daar zelf boven moet staan. Mijn insziens zijn hier nog nooit echt groffe dingen, als je je ondanks dat toch aangesproken of aangevallen voelt door dingen die geschreven worden, wel, dan denk ik dat je daar eens serieus moet over nadenken. Mensen voelen zich vaak aangevallen omdat de waarheid kwetst, maar ze willen niet toegeven dat ze hun dier om een laffe reden gaan herplaatsen.
Ik heb momenteel hier een hondje van 14 jaar, zij is dement, doof en incontinent, zij vraagt ook enorm veel enrgie van ons. Ik ben er ook van overtuigd dat er anderen in mijn situatie haar allang zouden laten inslapen hebben, het heeft ook al meermaals mijn gedachten gekruist hoor. Maar ik zag haar graag als pupje, en ik zie haar nog steeds graag, en zolang ik niet de indruk heb dat ze pijn heeft mag ze hier blijven tot haar laatste dag.

we hebben thuis ook zo'n hond rondlopen, en ze werd in haar vorige thuis nogal verwaarloosd...
Zolang zij vrolijk blijft kwispelen als we haar knuffelen en met haar gaan wandelen en geen tekens geeft dat ze ongelukkig is blijft ze mooi bij ons, vanaf als ik merk dat ze pijn lijdt en we daar niets aan kunnen doen zal ik inslapen overwegen, maar zoals het er nu aantoe gaat blijft zij mooi bij ons haar oude dag slijten en proberen we er het beste van te maken ;)


wea
wea
  • 6.113 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#27 Geplaatst 10 december 2009 - 15:31

ik geef het toe,  ik kan me ook dood ergeren aan stomme excusen om de kat weg te doen: verhuis, baby, inruilen tegen een kitten (echt waar!!), ...

maar er zijn ook mensen die dat met pijn in hun hart doen: allergie (alhoewel als je in een asiel hoort, blijkt de hele wereld ineens allergisch te zijn), echtscheiding en dan nergens terecht kunnen met de dieren,...

Ik ben het er volledig mee eens dat mensen wat meer zouden moeten nadenken voor ze en dier in huis nemen (zoals peggyj zegt). ik heb op mijn 20ste ook 2 katten genomen en ik heb me toen echt afgevraagd of ik dat wel kon omdat zo'n dier toch gemiddeld 14 jaar wordt en mijn leven op mijn 34 heel anders zal zijn dan op mijn 20ste. past een kat daar wel altijd in? En toen heb ik tegen mezelf gezegd dat ik altijd naar de beste oplossing zou zoeken en dan is niet ze in eerder welk asiel dumpen als het niet langer gaat, maar ze met alle macht te proberen herplaatsen. Bij veel asiel kan dat van eigenaar tot nieuwe eigenaar zonder dat ze in het asiel zelf komen te zitten.

sorry, ik vind het dus een gemakkelijkheisoplossing en ik snap ook niet dat je niet de moeite doet om een goed asiel uit te kiezen, maar ze in eerder welk asiel dropt. Moesten mensen echt moeite doen om asiels te kiezen, dan zouden er al een heleboel slechte asiels hun deuren kunnen sluiten. Maar nee, het korst bijgelegen asiel, zonder veel nadenken,...



brithany
brithany
  • 7.775 berichten
    • Locatie: Rotterdam
  • 7 katten
OFFLINE

#28 Geplaatst 10 december 2009 - 17:54

Dat sommige mensen hier aangevallen worden door een poes aan te bieden is vaak door de onduidelijke uitleg,zo van wegens verhuizing,de meeste denken dan ,huh verhuizing dan verhuizen ze toch mee ,het zijn idd ook meestal mensen die hier lid worden en gelijk hun poes aanbieden,en verder niet dan denk ik als je nu al eerder problemen had met je poes waarom werd je dan geen lid eerder om misschien hier juist de oplossing te zoeken dat je je poes toch kan houden.

Verder ben ik ook tegen herplaatsen maar ik weet ook dat er heel soms een situatie kan komen dat je soms niet anders meer kan,en dat je misschien al heel lang naar oplossingen gezocht heeft,maar mij hart schreeuwt als ik op marktplaats en kapaza kijk ,zoveel katten en honden en paarden van bejaarde leeftijden die toch in eens om een onduidelijke reden weg moeten.

En ik blijf er bij dat de meeste beesjes moeten worden herplaats wegens inpulsief een hondje of katje nemen en later omdat je hele dagen werk of wat dan ook ,moet het beesje weg ,idd heel triest..

En dan praat ik nog niet over de scheidingen waar tegenwoordig heel veel beesjes de dupe van worden,ook de kinderen maar goed die worden nog niet op marktplaats en kapaza gezet..


Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#29 Geplaatst 10 december 2009 - 18:06

trouwens ivm baby, ik heb ergens gelzen dat kinderen die opgroeien met minstens 2 huisdieren minder kans hebben op allergie. onze huizen zijn eigenlijk te proper, vandaar dat er veel allergie voorkomt.

en verhuizen, sorry, dat gaat er bij mij ook niet in. ik ben al zoveel verhuisd en heb altijd mijn katten meegenomen. waarom kan de nieuwe kat niet mee naar het nieuwe huis?

jaja, men wilt een lief kitten want dat is oh zo leuk en liefst zo jong mogelijk, maar als daar dan later gedragsproblemen van komen...

ik denk dat veel mensen soms zo reageren hier omdat we het zoveel zien. Je wordt er echt lastig van en als er dan een nieuweling met net iets te weinig info weer een herplaatsing vraagt... vooral al die kittenadvertenties met een lid dat die dag lid geworden is...ik wordt er niet goed van en vraag altijd of ze hun kat gaan steriliseren. ik denk trouwens dat katten een van de weinige dieren zijn die men nog gratis kan bekomen en dat heeft natuurlijk ook zijn gevolgen dat men te vlug een katje neemt zonder veel nadenken. en daar wordt ik lastig van.

Guest_anneke_*
Guest_anneke_*
OFFLINE

#30 Geplaatst 10 december 2009 - 18:28

brithany zei:

Dat sommige mensen hier aangevallen worden door een poes aan te bieden is vaak door de onduidelijke uitleg,zo van wegens verhuizing,de meeste denken dan ,huh verhuizing dan verhuizen ze toch mee ,het zijn idd ook meestal mensen die hier lid worden en gelijk hun poes aanbieden,en verder niet dan denk ik als je nu al eerder problemen had met je poes waarom werd je dan geen lid eerder om misschien hier juist de oplossing te zoeken dat je je poes toch kan houden.



Helemaal mee eens