Spring naar inhoud

- - - - -

Er moet me iets van mijn hart

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 10 december 2009 - 18:45

no comment

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 10 december 2009 - 18:46

brithany zei:

Dat sommige mensen hier aangevallen worden door een poes aan te bieden is vaak door de onduidelijke uitleg,zo van wegens verhuizing,de meeste denken dan ,huh verhuizing dan verhuizen ze toch mee ,het zijn idd ook meestal mensen die hier lid worden en gelijk hun poes aanbieden,en verder niet dan denk ik als je nu al eerder problemen had met je poes waarom werd je dan geen lid eerder om misschien hier juist de oplossing te zoeken dat je je poes toch kan houden.

Verder ben ik ook tegen herplaatsen maar ik weet ook dat er heel soms een situatie kan komen dat je soms niet anders meer kan,en dat je misschien al heel lang naar oplossingen gezocht heeft,maar mij hart schreeuwt als ik op marktplaats en kapaza kijk ,zoveel katten en honden en paarden van bejaarde leeftijden die toch in eens om een onduidelijke reden weg moeten.

En ik blijf er bij dat de meeste beesjes moeten worden herplaats wegens inpulsief een hondje of katje nemen en later omdat je hele dagen werk of wat dan ook ,moet het beesje weg ,idd heel triest..

En dan praat ik nog niet over de scheidingen waar tegenwoordig heel veel beesjes de dupe van worden,ook de kinderen maar goed die worden nog niet op marktplaats en kapaza gezet..

Daar ben ik volledg mee akkoord :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 10 december 2009 - 19:16

Tja, mensen blijven ze gratis aanbienden zolang er nestjes zijn waar ze vanaf willen he. En liefst zo rap mogelijk. Maar de kat steriliseren... Dat kost een pak meer dan kittens hebben en ze dan snel weggeven he. Vind dat ook heel erg! :evil:

Geplaatste afbeelding

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#34 Geplaatst 10 december 2009 - 19:23

tiny zei:

no comment

Waarom reageer je dan? :louche:

Conclusie die we hieruit kunnen trekken: mensen die een topic starten om hun dier weg te doen moeten meer info geven
en mensen die erop reageren moeten minder 'bot' reageren

is dat geen oplossing?

tenslotte mogen we eigenlijk blij zijn dat de mensen de moeite doen om hun kat op dit forum komen aan te bieden of niet?

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#35 Geplaatst 10 december 2009 - 19:24

English Rose zei:

Tja, mensen blijven ze gratis aanbienden zolang er nestjes zijn waar ze vanaf willen he. En liefst zo rap mogelijk. Maar de kat steriliseren... Dat kost een pak meer dan kittens hebben en ze dan snel weggeven he. Vind dat ook heel erg! :evil:

zeker als je ze op 5 of 6 weken al wegdoet :evil: :evil:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#36 Geplaatst 10 december 2009 - 19:58

Vosse zei:

Ik vind inderdaad ook wel dat er soms echt gesprongen wordt op sommige posts ook al is de achtergrond niet gekend.

Dat gezegd zijnde is de spijtige waarheid dat heel veel mensen inderdaad hun kat (of een ander huisdier) als een object zien in plaats van als een dier. Ik vind dat we dieren (alle dieren) vaak niet de plaats geven die ze verdienen.

heb je volledig gelijk mee :)

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#37 Geplaatst 10 december 2009 - 20:02

Saskia zei:

Conclusie die we hieruit kunnen trekken: mensen die een topic starten om hun dier weg te doen moeten meer info geven
en mensen die erop reageren moeten minder 'bot' reageren

is dat geen oplossing?

tenslotte mogen we eigenlijk blij zijn dat de mensen de moeite doen om hun kat op dit forum komen aan te bieden of niet?

vooral reagerend op het laatste : ik zat een hele tijd op een hondenforum en daar viel het me ook op dat mensen vaak registreerden om een dier te herplaatsen. Ik blijf dat er moeilijk mee hebben. Of mensen komen maanden niet op een forum en dan ineens weer wel omdat er (al dan niet hun eigen) dier moet herplaatst worden.
Dan heb ik zoiets van "ochottekes toch, daar is het forum goed voor he!!"
MIsschien zijn mensen écht ten einde raad en googlen ze wat en komen ze zo op een forum terecht en het doel heiligt alle middelen nietwaar?

Maar ik vind wel dat mensen té snel overgaan tot herplaatsen.

Ik vind anderzijds ook dat mensen té snel té fel reageren (o mea culpa, ik geef dat toe ik ben zelf ook zo), dus tel tot 10, vis eerst achtergrond uit en reageer dan. Gaat een hoop ergernis besparen hoor.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 11 december 2009 - 16:07

Soms zijn het juist deze felle reacties die de mensen de ogen doet openen. Dus ik vind nog altijd dat er niet bot gereageerd wordt. Haal er als topic-starter gewoon uit wat voor jezelf nodig is en laat de rest gewoon voor dovemansoren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#39 Geplaatst 12 december 2009 - 00:16

Misschien dat 10 percent een goede reden heeft,en de rest niet.
Die 10 percent verdient idd respect.
Volgens mij is het wel een feit dat de meeste mensen niet goed overdenken voor ze een dier in huis halen.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 12 december 2009 - 13:18

Ik begrijp wat je bedoelt Saskia. Soms mag een beetje meer respect wel.

Je merkt het meteen als mensen eerst goed lezen/luisteren, dan nadenken en dan op een respectvolle manier reageren.
En dat betekent niet dat iemand geen andere mening mag hebben. Maar een forum is nog altijd een plaats waar mensen met elkaar omgaan en daar hoort respect voor elkaar en elkaars mening ook bij.

Ik kan er ook niet goed tegen als mensen meteen veroordeeld worden. Als je na het vragen/krijgen van meer info over de situatie nog steeds vindt dat de persoon fout zit, dan mag je die gerust op zijn fouten wijzen! Maar dus niet meteen oordelen.

Ik ben ook blij dat mensen die hun dier moeten of willen wegdoen een forum zoeken. Daar is de kans groter dat ze een goede thuis vinden. En dat betekent dan toch dat mensen om hun dier geven? Gewoon op straat zetten of naar een asiel brengen is veel erger. Dan zou ik met plezier iemand op een forum helpen om een goede thuis te vinden voor zijn dier. Het dier wordt er alleen maar beter van.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#41 Geplaatst 12 december 2009 - 13:53

wea zei:

trouwens ivm baby, ik heb ergens gelzen dat kinderen die opgroeien met minstens 2 huisdieren minder kans hebben op allergie. onze huizen zijn eigenlijk te proper, vandaar dat er veel allergie voorkomt.

en verhuizen, sorry, dat gaat er bij mij ook niet in. ik ben al zoveel verhuisd en heb altijd mijn katten meegenomen. waarom kan de nieuwe kat niet mee naar het nieuwe huis?

jaja, men wilt een lief kitten want dat is oh zo leuk en liefst zo jong mogelijk, maar als daar dan later gedragsproblemen van komen...

ik denk dat veel mensen soms zo reageren hier omdat we het zoveel zien. Je wordt er echt lastig van en als er dan een nieuweling met net iets te weinig info weer een herplaatsing vraagt... vooral al die kittenadvertenties met een lid dat die dag lid geworden is...ik wordt er niet goed van en vraag altijd of ze hun kat gaan steriliseren. ik denk trouwens dat katten een van de weinige dieren zijn die men nog gratis kan bekomen en dat heeft natuurlijk ook zijn gevolgen dat men te vlug een katje neemt zonder veel nadenken. en daar wordt ik lastig van.

Volkmen gelijk wat de baby betreft! Je moet de baby imuun maken tegen huisdieren!

En wat de verhuis betreft, ik ben ook al moeten verhuizen, en heb toen een huurhuis gevonden waar ik terecht kon met mijn toen 6 katten. Heb even moeten zoeken, maar heb het gevonden! Al was het dat ik aan de andere kant van België moet gaan wonen :d

Ik erger mij ook mateloos aan mensen die hun kat dumpen! En als je in het asiel vrijwilliger bent, dan hoor je de "domste" dingen! Héél wat mensen komen zelfs hun eigen kat "dumpen" met de smoes dat ze gevonden is om géén afstandskosten te moeten betalen!!

We ergeren ons hieraan, maar de mens zal zo blijven! De mensheid kan je spijtig genoeg niet veranderen!

Momenteel ben ik tussen persoon voor gedumpte konijnen en de konijnenopvang te Beveren! Wéét je, konijnen worden nog méér gedumpt dan een kat!!!!! Mensen kopen bewust en onbewust een diertje, en beseffen niet dat huisdieren tijd vragen! En één gouden regel! Koop nooit een diertje voor je kinderen als je als ouder er zelf niet 100% achterstaat! En geef nooit een dier als kado!!!!!!!!!

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 12 december 2009 - 23:06

Het excuus van verhuizen begrijp ik zowieso niet.. je neemt toch ook je partner en kinderen mee op verhuis? :o

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 12 december 2009 - 23:09

Saskia zei:

Ik vroeg mij dat ook al af..