Spring naar inhoud

- - - - -

Sekaki

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 09 december 2009 - 23:29

Ik ga mij even op glad ijs begeven en een delicaat onderwerp aansnijden.
Wie heeft de reportage gezien op telefacts over Sekaki?

O ja, ik weet dat die jongen heel veel fout gedaan heeft, maar toch heb ik ergens medelijden met hem. Het is ook geen lompe he, hij kan het goed uitleggen en ik vind dat hij zeker een kans verdient.
Helaas vrees ik dat hij in Marokko zeker geen kans gaat krijgen.
Dat er met zijn hersentjes iets mis is, spreek ik niet tegen, hij heeft nu eenmaal rare dingen gedaan die hij blijkbaar nog logisch vindt ook, maar dat is juist het zielige, hij is ziek.

Enfin, jullie mogen daar nu over denken wat jullie willen. Mijn man heeft mij uitgelachen om wat ik zei. Die zei : "ga er bij zitten", "nodig hem uit voor een spagetti" en nog meer van die dingen :onzeker:

Misschien had ik ook wel advocaat moeten worden, ik probeer toch nog steeds het goede in iemand te zien, ik zou wel mensen kunnen verdedigen denk ik.

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#2 Geplaatst 10 december 2009 - 10:32

Ik weet niet zenne, een kans ja. Misschien in een gesloten psychiatrische instelling wel maareuh het feit dat hij het logisch vindt wat hij gedaan heeft vind ik toch wel een beetje onrustwekkend. Die man is niet van de minste en heeft blijkbaar goeie connecties als hij zelfs kerstkaartjes kan sturen naar de familie van de speurders en justitie in zijn zaak.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#3 Geplaatst 10 december 2009 - 10:38

ik heb hier geen tv op kot :( maar het lijkt me wel een interessant onderwerp, kan iemand me effe updaten?

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#4 Geplaatst 10 december 2009 - 10:46

Ikzelf kan momenteel nergens op klikken, normaal moet je dat kunnen herbekijken

welkom op VTM.BE

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 10 december 2009 - 13:54

Heb het niet gezien
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 10 december 2009 - 14:56

Ik studeer rechten en hoop ook ooit een dag advocaat te worden of openbaar aanklager, ja ik weet het, juist de twee dingen die tegenover elkaar staan bij strafzaken, maar het interesseert mij nu éénmaal...
Ik vind ook dat iedereen een kans verdient, maar er zijn geen oneindige mogelijkheden. Zo iemand kan niet in een psychiatrische instelling gestoken worden. Daarvoor heeft hij te zware feiten gepleegd. En hij wist goed genoeg als hij zou vluchten naar Marokko en ze zouden hem daar vinden, dat hij daar moest blijven... (Vaak het probleem bij deze mannen: ze kunnen de gevolgen niet inschatten...)
Nu ja, het is nu éénmaal zo...
Maar ik kan je vertellen, een strafrecht in België is echt niet simpel. Een velen krijgen werkstraffen, maar uiteraard is dat niet altijd mogelijk. Velen krijgen ook uitstel van hun straffen of wanneer je veroordeeld wordt tot max 3jaar gevangenisstraf, dan moet je thuis blijven met elektronische enkelbanden. dus eer dat je in de gevangenis vliegt, moet je al heel wat hebben uitgestoken. en vaak meerdere malen (herhaling)
Dus eigenlijk vind ik zijn straf wel correct, spijtig dat dit nu in Marokko is, maar hij heeft zijn kans hier wel gehad...
Ik vind uiteraard ook dat iedereen verdediging moet krijgen, maar uiteindelijk beslist toch nog steeds de rechter wat en hoe...

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 10 december 2009 - 16:38

Ik heb die uitzending niet gezien maar onlangs heeft er in Humo een interview met zijn broer gestaan. Nu, je hoort maar 1 kant van het verhaal natuurlijk. Volgens zijn broer heeft hij zijn eerste strafbaar feit begaan op zijn 15de (wat het was, weet ik niet meer), op zijn 16de is hij dan opgepakt maar omwille van dat 'klein' vergrijp op zijn 15de werd hij behandeld als een volwassene en kwam hij niet voor de jeugdrechtbank met gevolg dat hij veroordeeld werd tot een effectieve gevangenisstraf in een volwassen gevangenis. Geen straf of internering in een jeugdcentrum. Daar zou het volgens die broer allemaal beginnen fout te lopen: hij werd als kind-tiener in de gevangenis gestopt en eigenlijk werd hij opgegeven door de maatschappij. Ik ben geen expert in rechten (Frances??) maar vooraleer er een 'kind' als een volwassene berecht wordt moeten er toch sterk verzwarende factoren zijn. Of het nu al dan niet terecht is dat hij in de 'volwassen'gevangenis terechtkomt laat ik hier in het midden maar ik kan me voorstellen dat een gevangenis niet de beste plaats is om de overgang van tiener naar volwassene te maken. Dit praat zijn latere daden niet goed, zeker niet! Maar hoe kan je verwachten dat iemand die tijdens de meest onzekere periode van zijn leven (puberteit) in een gevangenis zit zonder aangepaste begeleiding, uitgroeit tot een modelburger?
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 10 december 2009 - 17:06

Heb het ook niet gezien.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 10 december 2009 - 17:22

Ja ja....allemaal slachtoffertjes van onze oh-zo-decadente maatschappij.
Slechte ouders,slechte jeugd,slechte vriendenkring, slechte voorbeelden slechte begeleiding en ga zo maar door.
Moesten alle mensen die te kampen hebben gehad met een slechte jeugd in de criminaliteit belanden... dan was België te klein. Waarom de ene wel en de andere niet? Ik ken persoonlijk enkele lui die echt een snertkindertijd hebben gehad zonder enige kans op een beter leven, uitzichtloos en geïsoleerd. Dat zijn nu hele leuke gelukkige mensen die zich helemaal hebben opgewerkt en tot standvastige volwassenen zijn uitgegroeid, goede baan hebben en een stabiel huwelijk.
Meer nog dan sommigen die alles hadden en niks tekort kwamen.
Als je iets doet wat niet mag dan weet je toch dat je tegen de lamp kunt lopen en toch doen ze het.
Regels en wetten zijn er om nageleefd te worden voor jou voor mij voor iedereen.Waarom dan niet voor hun?
Geen pardon, als je zo'n toeren uithaalt moet je maar boeten ook.
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 10 december 2009 - 17:25

Wie zijn gat verbrand,moet op de blaren zitten,
meer kan ik daar niet over zeggen.
Je kan ze kansen blijven geven