Spring naar inhoud

- - - - -

Allergisch aan kattengrind?

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Bie_*
Guest_Bie_*

#1 Geplaatst 10 december 2009 - 10:17

Hallo,

Onze poes 'hoest' telkens als ze uit de kattenbak komt. Het leek eerst alsof hij zich verslikt had, maar hij blijkt het elke keer te doen. Na 2 minuutjes is het over. Kan het zijn dat hij allergisch is aan het kattengrind? Het is een kattenbak met een deksel op, en hij krabt en graaft nogal veel in het grind, dus misschien veel stof?
Hij is 3 jaar, en we hebben hem nu al een week of drie. Ik kan dus niet echt zeggen of hij dit vroeger ook al deed of niet.

Weet iemand wat het kan zijn, of het ernstig is, en wat we er aan kunnen doen?

Bedankt!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 10 december 2009 - 10:27

Dan moet je eens proberen om een kattengrind te kopen dat niet stoft en de deksel eraf halen kan ook helpen.
Welke kattenbakvulling heb je nu? Ik gebruik de cat's best oko plus, deze stoft niet.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 10 december 2009 - 12:10

Ik zou ook eerst eens proberen of je op ander kattenzand kan overschakelen. Als hij blijft hoesten, zou ik toch langs de DA gaan.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 10 december 2009 - 12:34

Ik zou ook andere kattebakvulling proberen, volgens mij zijn het de kleikorrels die stof produceren.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 10 december 2009 - 17:15

Toen ik mijn kattengrit niet op tijd binnen had (ook eko best) had ik even een andere zak gehaald in de dierenwinkel. Resultaat: ook niezende en hoestende katten. Met mijn normale kattenbakvulling hebben de katten daar geen last van. Het zal inderdaad vast aan het grit liggen. ;)

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 10 december 2009 - 19:47

zou ook ander kattengrind adviseren