Spring naar inhoud

- - - - -

Onzindelijk... de hel begint opnieuw...

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#1 Geplaatst 10 december 2009 - 11:31

Ik was gisteren helemaal over mijn toeren toen ik terug kwam van mijn werk: in de keuken lag een grote plas urine...

In mijn vorig huis was Floor onzindelijk, en deed ze haar grote behoefte vlak voor de bak ipv erin, en plaste ze beneden op twee plaatsen buiten de bak...
Nu, na de verhuis, was dat veel beter.
Haar grote behoefte doet ze nu nog af en toe naast of voor de bak. Maar de kattenbakken staan nu buiten in de kattenren, dus dat vind ik dan nog niet zo héél erg.

Maar nu dus gisteren die plas in de keuken... Ik ben niet helemaal zeker dat het Floor was, 't kan evengoed één van de twee katers geweest zijn. Maar de kans is natuurlijk wel groot dat 't Floor geweest is.

En net nu ik dacht dat het echt veel beter ging met haar, want ze komt veel meer knuffelen, en haar gezichtje staat ook veel minder gestresseerd...

Pfff... ik zit echt met mijn handen in het haar... Ik hoop maar dat het niet weer opnieuw begint...

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#2 Geplaatst 10 december 2009 - 11:33

Ons Orli heeft daar ook last van, en nu ik op kot zit en zo elk weekend kom en terug voor een week wegga is het ook terug verergerd :(

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 10 december 2009 - 12:16

Oei, hopelijk blijft het bij deze ene keer :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#4 Geplaatst 10 december 2009 - 12:31

Hopellijk blijft het bij 1 keer. Misschien was ze gewoon net te laat?

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#5 Geplaatst 10 december 2009 - 12:36

't Is te hopen dat het maar een eenmalig ongelukje was...
Maar of ze te laat was...
't Ongelukje gebeurde in de keuken. Dan moeten ze eerst nog door de wasplaats wandelen, en van daaruit kunnen ze buiten in de ren. Dus da's toch nog een heel stuk he...
'k Heb ook direct gecontroleerd of het kattenluikje in de deur van de keuken naar de wasplaats wel op "open" stond, en dat was het geval, dus...

Of zouden de verbouwingen voor stress zorgen? De laatste weken is er weinig lawaai gemaakt... De keuken is vorige week wel uitgebroken geweest, maar dan zou je denken dat ze vorige week al binnen geplast had he?

Ik weet echt niet wat ik moet beginnen als ze weer binnen gaat plassen. Ik doe zo mijn best om haar leventje zo stressloos mogelijk te laten verlopen, omdat ik weet dat ze snel overstuur is. Maar ik weet echt niet wat ik nog meer kan doen...

In het nieuwe huis heb ik een antieke vloer liggen, en boven liggen houten planken. In mijn vorig huis waren het allemaal tegels, dat poetst vanzelf. Maar als ze hier overal gaat plassen, gaat de ravage groot zijn...

En haar buiten laten is geen optie, want ik woon vlakbij een drukke weg. Dat overleeft ze niet!

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#6 Geplaatst 10 december 2009 - 13:08

buiten laten helpt niet eens want hier doen er ook een paar het,dus daar moet je je al niet schuldig over voelen.
Sinds een paar dagen gaat Feliz in een hoekje plassen terwijl ik er bij sta.
Om gek van te worden en er is zo weinig aan te doen. Hopelijk is het een vergissing geweest van je poes.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 10 december 2009 - 13:12

Werd haar weg naar de kattenbakken niet verhinderd door een andere kat? Is er geen medische oorzaak? Kan ze nog ergens anders op de kattenbak dan in de ren? Is er stress in huis? Welke kattenbakvulling gebruik je? Wat maakt haar zo snel overstuurd?

Een paar vraagjes om eens bij na te denken ;)

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#8 Geplaatst 10 december 2009 - 13:54

- Het kan goed zijn dat de katers haar de weg versperd hebben. Floor is hier altijd het buitenbeetje geweest, en ze wordt al wel eens gepest... Maar wat kan ik daar aan doen als oplossing? Da's de oh zo moeilijke vraag he... Ik kan de andere katten er ook niet voor straffen dat ze haar pesten, want negatieve aandacht is ook aandacht he, dus da's geen oplossing...

- Als er een medische oorzaak was, zou ze het wel meer doen denk ik? Maar als het probleem blijft aanhouden, ga ik haar zeker eens volledig laten onderzoeken.

- Binnen staan geen kattenbakken, enkel buiten in de ren 2 stuks. 't Probleem is dat, als ik weer een kattenbak binnen zet, ze dan ook weer haar grote boodschap binnen op de vloer gaat doen, net voor de bak...

- De kattenbakvulling is al maanden hetzelfde, die van de Aldi. De bakken worden elke dag 's morgens proper gemaakt.

- Er is verbouwingsstress, maar da's al maanden zo, en deze week is er eigenlijk niks speciaals gebeurd. Ik heb dik de luierik uitgehangen, er is niks abnormaal of ingrijpend gebeurd. 'k Heb de poezels net heel veel aandacht gegeven.

- Ik weet niet hoe het komt dat ze zo snel overstuur is. Ze komt uit het asiel, en ze is al van in het begin dat ik haar had heel gevoelig voor alles. Een bezoekje aan de dierenarts, daar moet ze een hele week van bekomen. Als je bvb. iets laat vallen, spurt ze als eerste de kamer uit... Van de andere kant is ze dan ook weer heel dapper en gaat ze nieuwe dingen (zoals de kattenren of de kattenluikjes indertijd) als eerste verkennen...

Ik snap mijn meisje niet, en dat vind ik zo erg. Ik wil alleen maar dat ze gelukkig is en het doet me pijn dat ze het blijkbaar nog altijd niet is.
Alleen was ze niet gelukkig, met andere katten erbij ook niet... Ik dacht dat het nu eindelijk beter ging en was zo blij...

Maar duimen dat het een eenmalig accidentje was... Anders weet ik het echt niet meer...

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#9 Geplaatst 10 december 2009 - 14:01

Libelle zei:

- Het kan goed zijn dat de katers haar de weg versperd hebben. Floor is hier altijd het buitenbeetje geweest, en ze wordt al wel eens gepest... Maar wat kan ik daar aan doen als oplossing? Da's de oh zo moeilijke vraag he... Ik kan de andere katten er ook niet voor straffen dat ze haar pesten, want negatieve aandacht is ook aandacht he, dus da's geen oplossing...
Hiervoor kan je geholpen worden met bach bloemen voor Floortje.

- Als er een medische oorzaak was, zou ze het wel meer doen denk ik? Maar als het probleem blijft aanhouden, ga ik haar zeker eens volledig laten onderzoeken.
Bij onzindelijkheid is het altijd aan te raden om een medische oorzaak te laten uitsluiten.

- Binnen staan geen kattenbakken, enkel buiten in de ren 2 stuks. 't Probleem is dat, als ik weer een kattenbak binnen zet, ze dan ook weer haar grote boodschap binnen op de vloer gaat doen, net voor de bak...
Misschien toch eens proberen om binnen een kattenbak te zetten, met een mat ervoor zodat de stoelgang niet op de vloer terecht komt.

- De kattenbakvulling is al maanden hetzelfde, die van de Aldi. De bakken worden elke dag 's morgens proper gemaakt.
De meesten katten vinden een klontervormende vulling aangenamer. Die zijn duurder in aankoop, maar komen veeeeeeeeel langer toe. Je kan een proberen met petplus, extreme classic of een biologisch Cat's best oko plus.

- Er is verbouwingsstress, maar da's al maanden zo, en deze week is er eigenlijk niks speciaals gebeurd. Ik heb dik de luierik uitgehangen, er is niks abnormaal of ingrijpend gebeurd. 'k Heb de poezels net heel veel aandacht gegeven.
Zijn ze duidelijk al gewoon, dus daar zou ik mij ook geen zorgen over maken.

- Ik weet niet hoe het komt dat ze zo snel overstuur is. Ze komt uit het asiel, en ze is al van in het begin dat ik haar had heel gevoelig voor alles. Een bezoekje aan de dierenarts, daar moet ze een hele week van bekomen. Als je bvb. iets laat vallen, spurt ze als eerste de kamer uit... Van de andere kant is ze dan ook weer heel dapper en gaat ze nieuwe dingen (zoals de kattenren of de kattenluikjes indertijd) als eerste verkennen...
Hiervoor zijn bach bloemen heel goed. De gevoeligheid en paniek vlucht reactie zijn zo wel op te lossen.

Ik snap mijn meisje niet, en dat vind ik zo erg. Ik wil alleen maar dat ze gelukkig is en het doet me pijn dat ze het blijkbaar nog altijd niet is.
Alleen was ze niet gelukkig, met andere katten erbij ook niet... Ik dacht dat het nu eindelijk beter ging en was zo blij...

Maar duimen dat het een eenmalig accidentje was... Anders weet ik het echt niet meer...

We gaan ons best doen om het opgelost te krijgen.

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#10 Geplaatst 10 december 2009 - 14:19

Merci voor jullie steun hoor...

@ Lies: welke bachbloesems zou je aanraden? En hoe dien ik die toe, in welke hoeveelheid?
Ik heb een drinkfontein en een drinkbak met reservoir. Maar daar drinken alle katten van natuurlijk.

Klontervormende kattenbakvulling is nogal moeilijk bij mij, omdat de bakken buiten staan, en zo te veel vocht aantrekken. De eerste maand dat ik de buitenren had, gebruikte ik de Pet Plus nog, en dat werd een heel onaangename brei...

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 10 december 2009 - 14:32

Voor de bach bloemen kan ik zo niet zeggen. Daarvoor mag je mij altijd een heel karakterbeschrijving van haar mailen.

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#12 Geplaatst 10 december 2009 - 15:23

Dan zal ik dat vanavond eens doen. Bedankt voor de hulp!