Spring naar inhoud

- - - - -

Zuigreflex

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 10 december 2009 - 16:38

Nona is nu 2 maand en een dikke week oud. Ze werd als kleintje gevonden met broertje en zus. Ze waren gedumpt. Ik merk nu dat zij op alles zuigt. Op mijn kleren, mijn vingers en zelfs mijn oren (dan klemt ze haar pootjes errond en gaan haar nageltjes in en uit). Nu denken jullie "ooh schattig". En dat is het ook... Voor even. Maar zij geeft niet op. Kan dit zijn omdat ze te vroeg zonder mama werd gezet? :s Want ik vind het niet zo fijn dat ze dat blijft en blijft doen als ze bij mij ligt. Een vriendin van mij kent ook iemand waarvan het kitten het deed. En nu is het een volwassen kat, ze doet het nog steeds en alle kleren moeten eraan geloven.

Hoe kan ik dit afleren? Want ik wil haar ook niet straffen als ze bij mij ligt, want ze geniet er zo van. Ik zie het dus niet zitten om de platenspuit te nemen omdat ze op mijn vinger zuigt.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Bewerkt door English Rose, 10 december 2009 - 16:39.

Geplaatste afbeelding

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 10 december 2009 - 16:41

Mijn Chivas doet dit ook. Was ook te vroeg weg bij mama. Gelukkig heeft ze ondertussen geleerd dat ze dit enkel mag doen op een fleece in de zetel. En nergens anders op.

sherida
sherida
  • 91 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 10 december 2009 - 16:59

Nee ik heb hier geen ervaring mee, maar heb weleens gehoord dat het kitten dan inderdaad te vroeg bij mams is weggehaald.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 10 december 2009 - 17:03

Tirza zei:

Mijn Chivas doet dit ook. Was ook te vroeg weg bij mama. Gelukkig heeft ze ondertussen geleerd dat ze dit enkel mag doen op een fleece in de zetel. En nergens anders op.

Hoe heb je haar geleerd dat ze het enkel op die fleece mag?

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 10 december 2009 - 17:03

Ik had het zelfs nog nooit gehoord, kan je dus ook niet helpen, hopelijk kan iemand je helpen, succes!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 10 december 2009 - 17:33

is inderdaad doordat ze te vroeg bij de mama zijn weggehaald. anders kan je een dekentje ofzo nemen, waarvan ze er mag op zuigen, dat leg je dan telkens bij je als je merkt dat ze wil zuigen. dus je geeft dan telkens het dekentje dat ze mag hebben en misschien leert ze dan wel dat het enkel daarop mag.haar geur zal daar dan ook inzitten, en dat zal haar dan ook stimuleren om daarop te zuigen denk ik. succes alleszins! en straffen zou ik inderdaad ook niet doen, zoals je zegt, tis koddig hoe ze daarvan kunnen genieten.
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#7 Geplaatst 10 december 2009 - 17:49

Ja, ik heb iemand gekend, had een superlieve kater, rood met veel wit, Willy. Willy sabbelde ook. Zij had een oude nylon nachtpon waarop hij zijn gang mocht gaan.
Misschien best twee dingen nemen zodat je kan afwisselen in de was, want ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om dat ding dag in dag uit te laten rondslingeren.
Als ze op jouw kleren begint te sabbelen kun je wel rechtstaan en haar vriendelijk maar vastberaden weg zetten. Laat het nooit toe want voor je het weet raak je er niet meer vanaf. Het is zielig, maar jij wil het echt niet.

Umbaba
Umbaba
  • 343 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 10 december 2009 - 21:13

Mijn bejaarde Maundy doet dit ook al heel haar leven, en ze heeft nooit een doekje aanvaard. Ze wil enkel mijn kleren en dan nog is alleen als ik in die kleren zit. In de winter valt dat mee, maar in de zomer kan het wel is pijnlijk zijn als ze absoluut mijn t-shirt wil zuigen en kneden.
Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 10 december 2009 - 21:54

:) Bedankt voor de tips! Dat 'vriendelijk wegzetten' of wegduwen en "neen" zeggen doe ik nu ook. Als dat niet blijkt te werken, zal ik dat doekje eens proberen.  

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 12 december 2009 - 11:46

Hoe vervelend je het ook vind, eigenlijk mag je haar dit niet ontnemen, ze zoekt geborgenheid bij jou. Het is inderdaad omdat ze te vroeg van de mama weg was.
Daisy hier doet het ook. Ik heb voor haar gewoon een knuffeldoekje gekocht zoals ze baby'tjes geven. Als ze aan mijn trui begon te sabbelen, dan schoof ik langzaam heel subtiel het doekje er onder tot ze hierop begon te sabbelen. In het begin wilde ze het niet hoor, maar ik heb volgehouden, en nu sabbeld ze enkel nog op haar knuffeldoekje. Maar je mag haar hiervoor zeker niet straffen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 12 december 2009 - 13:06

PeggyJ zei:

Hoe vervelend je het ook vind, eigenlijk mag je haar dit niet ontnemen, ze zoekt geborgenheid bij jou. Het is inderdaad omdat ze te vroeg van de mama weg was.
Daisy hier doet het ook. Ik heb voor haar gewoon een knuffeldoekje gekocht zoals ze baby'tjes geven. Als ze aan mijn trui begon te sabbelen, dan schoof ik langzaam heel subtiel het doekje er onder tot ze hierop begon te sabbelen. In het begin wilde ze het niet hoor, maar ik heb volgehouden, en nu sabbeld ze enkel nog op haar knuffeldoekje. Maar je mag haar hiervoor zeker niet straffen.

Dat doe ik bij Tijsje ook :)
Zij doet het ook nog steeds, Toulouse daarintegen, die ook te vroeg bij mama weg was doet het niet... (maar zij mocht eigenlijk al vroeg niet meer bij mama drinken en was dus wel volledig afgespeend toen ze hier kwam)

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 12 december 2009 - 13:26

:) Heb vanochtend voor de eerste keer het doekje geprobeerd. Het was een succes! Na een tijdje had ze het door. Ik bleef telkens het doekje tussen haar en mij inschuiven. Ze omklemde het met haar pootjes en deed haar oogjes dicht en lag zo schattig te smakken :heart: je zou zweren dat er melk uit het doekje kwam. Daarnet zat ze met haar doekje onder de tafel :LOL: ze had het zelf al mee verhuisd!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 12 december 2009 - 16:01

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#14 Geplaatst 12 december 2009 - 17:08

Ze omklemde het met haar pootjes en deed haar oogjes dicht en lag zo schattig te smakken :heart: je zou zweren dat er melk uit het doekje kwam. Daarnet zat ze met haar doekje onder de tafel :LOL: ze had het zelf al mee verhuisd!

ooooooooooo, superlief toch!!!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#15 Geplaatst 12 december 2009 - 18:09

wie weet sleept ze nu overal dat ding mee rond! :LOL: blij dat het gelukt is!!!
Geplaatste afbeelding