Spring naar inhoud

- - - - -

gewichtverlies

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_Cindy_*
Guest_Cindy_*

#1 Geplaatst 10 december 2009 - 19:43

Hey allemaal,

Ik maak mij een beetje zorgen om mijn oudste kater (2,5), die altijd nogal goed in het vlees gezeten heeft, is nu magerder aan het worden. Toen hij in juli op controle ging bij de DA moest hij afvallen omdat hij 7 kg woog, en toen heb ik onmiddellijk de pippolino terug boven gehaald. Ik zie dat hij wel een beetje gewicht is verloren tot nu, en mss maak ik mij onterecht zorgen, maar er blijft meer eten in de pippolino zitten de laatste week. Ze eten er wel met 2 van, en ik zie de oudste ook nog altijd eten, maar toch  minder.
Eten jullie katten nu ook minder in de winter? Mijn poezels komen wel niet buiten.

Guest_denis20_*
Guest_denis20_*

#2 Geplaatst 10 december 2009 - 20:16

ik weet niet dadelijk of ze in de winter minder eten

maar zou kunnen valt hier wel niet op

maar als je ongerust bent even DA bellen en hij geeft je wel juiste uitleg

sterkte

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 11 december 2009 - 19:25

In de winter zijn ze ook minder actief, dus mogelijk heeft hij toch wat minder eetlust nu. Als je twijfeld gewoon even naar de DA :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 11 december 2009 - 21:34

Onze twee binnenpoezels eten toch niet minder nu. Misschien moet je de pipolino even achterwege laten zodat je beter kan zien wat ze eten? En als je je dan nog zorgen maakt, toch even naar de DA.

Hoeveel weegt je kater nu?

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 11 december 2009 - 21:40

Bij ons eten ze juist meer in de winter, zowel de buiten als de binnen katten.
Mss gewoon terug eten in een kommeke geven zodat je beter kan overzien wat hij eet.
Hoeveel weegt hij nu?

Guest_Cindy_*
Guest_Cindy_*

#6 Geplaatst 12 december 2009 - 11:02

Ik kom juist terug van de DA, en voorlopig nog goed nieuws. Bij mijn laatste bezoek in juli woog Poekie nog 7 kg, en nu weegt hij nog 6 kg, dus dat is wel goed nieuws, aangezien hij moest afvallen van de DA. Voorlopig nog geen alarmerend nieuws, maar moest het wel in het oog houden als hij op 2 weken tijd nog hard gaat afvallen en minder eet. Misschien moet ik hun bakje toch maar terug zetten zodat ik beter kan zien wat ze eten.

Guest_denis20_*
Guest_denis20_*

#7 Geplaatst 12 december 2009 - 11:04

ja 7 kg is wel wat veel onze elvis hier is ook te zwaar hoeveel juist weet ik niet hou hem maar goed in de gaten

en sterkte