Spring naar inhoud

- - - - -

Grietje heeft haar eerste les watergewenning gekregen :)

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#1 Geplaatst 10 december 2009 - 23:43

Nadat ik gesport heb kruip ik altijd even de badkamer in en ja hoor, daar komt Grietje dan steeds af.   Ze komt kijken naar het water, ze voelt al even met haar poot maar als er 1 druppel water op haar kwam, ai ai ai dan loopt ze weg.
De laatste weken begon ze met haar poten al met het water te spelen en ja hoor.... vandaag ..... vandaag kroop ze mee in bad.

Ze is wel de hele tijd met haar pootjes op mij blijven zitten... zo wist ze dat ze niet ging verdrinken, maar grietje heeft buiten haar hoofd (die bleef steeds boven water) haar eerste bad genomen zonder dat ze eruit sprong...

En jullie katten ... doen die ook aan watergewenning :)

Tja als zwemjuf moet mijn kat knn zwemmen en mag ze niet bang zijn van water eh :)

haha

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 10 december 2009 - 23:52

Die van ons zijn zot van het bad, maar enkel als het leeg is. :LOL: :LOL:
Ze blijven ver uit de buurt als er water aan te pas komt. En soms springen ze zo onbezonnen en enthousiast in het lege bad maar ooit gaat dat bad toch eens vol zijn.  Ik vermoed dat ik dan hun ware snelheid zal ontdekken... :goofy:

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 10 december 2009 - 23:52

wat leuk.... had ik maar een badkuip dan zou ik het zeker proberen.
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 11 december 2009 - 06:08

super! :)

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#5 Geplaatst 11 december 2009 - 14:05

haha Marjananas, de eerste keer dat mijn kat het water ontdekte was ze er ook supersnel uit... echt mega mega snel... en nu ... wel nu blijft ze bij in het water.  Ok je moet haar wel vasthouden dat ze het gevoel heeft dat ze niet onder gaat gaan.  
Grappig eigenlijk, 't was percies een klein kindje dat je geborgenheid moest geven en een veilig gevoel moest geven.
Zolang je haar vast had, ook al zat ze in het water was er niets aan de hand.  Maar vanaf je haar durfde loslaten dan zocht ze heel snel de kant op om haar daar aan vast te houden.
Logische reflex eigenlijk, maar een poes doet dat dus ook :)
'k vond het wel super dat ze geen schrik had zolang ze op mij zat (in het water) en dat ze er zeker van was dat ze niet ging zinken...
:heart:

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#6 Geplaatst 11 december 2009 - 14:08

Ooh zo gezellig met de kat in bad :LOL: Hopelijk kan ik dat ooit met Mélina ook ;)

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 11 december 2009 - 14:20

Amon heb ik paar weken geleden mee in de douche genomen. Het was zijn eerste keer. En hij gaf GEEN krimp :LOL: hij bleef mooi zitten, miauwde niet en ondertussen maakte ik hem zachtjes nat en toen ik merkte dat hij het niet erg vond :) de spriet erop! En ik heb hem gewassen en dan zijn staart enzo "uitgewrongen" :d . En het kon hem allemaal niks schelen :) zalig toch, een Ragdoll. Met gewone katten is dat een pak moeilijker :x Nona heeft zich met haar nagels aan mijn rug omhoog getrokken om weg van het water te zijn. Heel tof als uwe rug overal bekrast is :evil: en die miauwde wel.

Bewerkt door English Rose, 11 december 2009 - 14:21.

Geplaatste afbeelding

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#8 Geplaatst 11 december 2009 - 15:43

English Rose :)  Dat is inderdaad minder.

Melina: het lukt echt wel hoor als je het stukje per stukje aanleert.

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 11 december 2009 - 17:20

Zo tof! Dat moet ik ook eens proberen met Shiva... :)
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 11 december 2009 - 18:51

wij hebben enkel een douche,dus ?????

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 11 december 2009 - 18:52

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag