Spring naar inhoud

- - - - -

Wat is er toch aan de hand met molle ?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_sabine mus_*
Guest_sabine mus_*

#1 Geplaatst 12 december 2009 - 10:27

Molle is mijn Brits Korthaar kater van 15 jaar oud. Sedert enkele maanden heb ik veel problemen met hem. Hij zit constant te miauwen om eten te krijgen maar als hij veel eet dan braakt hij alles weer uit. Hij braakt zelfs tot het bloed is. Nadien vraagt hij weer om eten. Hij heeft al verschillende keren een prik van de dierenarts gehad. Ik geef hem primpéran voor zijn maag. Hij blijft maar zagen en klagen en braken ... Ik ben ten einde raad. Hij is niet meer mijn rustige lieve kater maar een hongerige miauwende oude poes. Hij wil constant eten en niks anders maar zijn maag wil dit niet ...  Die prikken van de dierenarts werken maar een paar dagen en dan gaat het weer van kwaad naar erger :cry: Ik durf hem ook niet meer buiten laten want daar eet hij dan vanalles en das ook weer niet goed voor zijn maag ...
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een tip om dit aan te pakken ?

Guest_denis20_*
Guest_denis20_*

#2 Geplaatst 12 december 2009 - 10:37

dat overgeven kan van alles zijn

ik weet een tijdje terug onze oliver 18 gaf ook veel over hij kreeg toen een wit poeder ruikt zo naar vis is voor de vertering en dat hielp wel vrij goed

maar als er bloed bij is kan zijn dat er iets is gesprongen

heb je al een bloed laten prikken kan ook zijn dat hij op andere voeding moet

kan zijn op die leeftijd dat de niertjes wat minder zijn hier zelfde met de 18 jarige en hij doet het goed met die nieuwe voeding

Bewerkt door denis20, 12 december 2009 - 10:42.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 12 december 2009 - 10:41

Door het overgeven is waarschijnlijk zijn maag en slokdarm geïrriteerd vandaar dat er wel eens bloed bij kan zijn. Wat geef je hem te eten ? Misschien kan je eens proberen iets licht verteerbaar te geven zodat zijn maag niet overbelast geraakt. Gekookte kip is niet zwaar voor de vertering. Geef hem meerdere keren per dag kleine beetjes, zodat hij ook niet teveel ineens gaat eten. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#4 Geplaatst 12 december 2009 - 10:44

hey

Wat een vervelend probleem! Dat hij altijd maar honger heeft is normaal he als hij niets binnenhoudt...ik weet hier niets van maar zou gewoon es verschillende soorten voedsel proberen en het zo vloeibaar mogelijk maken ( kan wel zijn dat hij zen eten niet meer goed kan malen en zo te grote stukken in zen maag heeft, die hij moeilijk kan verteren). Vind het wel raar dat de dierenarts er niet meer over weet, wat is de oorzaak ? Slijm, gal, obstructie van de slokdarm/ darmkanaal ? Proberen zoveel mogelijk voedingsstoffen in een klein beetje eten te hebben zodat als hij al iets binnenhoudt hij direct wat nodige voedingsstoffen binnenheeft...Gewoon medicatie helpt voor even ja maar als je de oorzaak niet weet en daar niets aan doet komt het telkens terug he. Is moeilijk om iets op te vinden dan ook...
hopelijk krijg je hier nog wat tips of kom je iemand tegen die dit ook meemaakte, kan mij goed voorstellen dat dit helemaal niet leuk is om aan te zien !!

groetjes
f&c
mientje en fientje

Guest_denis20_*
Guest_denis20_*

#5 Geplaatst 12 december 2009 - 10:50

ja kan op een ontsteking lijken

maar eens bloedprikken kan geen kwaad zeker voor een 15 jarige
en dan weet je ook dadelijk wat er is en kan hij veel beter geholpen worden

sterkte en hou ons op de hoogte

Guest_sabine mus_*
Guest_sabine mus_*

#6 Geplaatst 12 december 2009 - 11:11

Hij krijgt al dieetvoeding omdat dit het beste is voor zijn maag ..
Hij moet ook renalzin (soort smeerpasta) in z'n eten hebben die zorgt voor een goede nierfunctie want door vermindering van de nierfunctie kan hij blijkelijk misselijk worden en dan moet die maaginhoud eruit hé  ... dus tis heel moeilijk om iets te vinden dat werkt ... want hij houdt bijna niks in .. of toch niet lang ... Hij was vroeger mijn dikke molle van 6,5 kilo maar daar komt snel verandering in nu ...
Hij wordt oud ...

Guest_denis20_*
Guest_denis20_*

#7 Geplaatst 12 december 2009 - 11:15

ja oud worden 15 jaar oliver is 18 en de oudste siamees die ze hebben gehad

in de dieren kliniek was 23  jaar
maar er is verschilend eten voor de niertjes

die wat hij nu hier eet houd hij allemaal binnen

ook die brokjes
als je wil kan ik eens kijken welke merk oliver hier nu eet weet het nu niet dadelijk van buiten