Spring naar inhoud

- - - - -

Fotobeoordeling

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#16 Geplaatst 15 december 2009 - 10:21

Fairy zei:

OK, gaan we dan :

Foto is destijds gemaakt met mijn gloednieuwe camera die ik dus moest leren kennen.
Het was al redelijk donker, ik heb uiteraard niet geflitst want dan krijg je een gruwelijk beeld.
Ze is op automatische stand gemaakt en de info is dit
ISO 400, sluitertijd 1/8 (al vrij lang dus) en F 5.6

Bij deze sluitertijd moet je al behoorlijk stil blijven om je foto nog scherp te houden, statief gebruiken zou helpen. Volgens mijn exif zou de foto genomen zijn op 16/7 om 23.15, maar zo laat dat geloof ik niet :d

EXIF is dus de technische info van een foto, die kan je vinden in photoshop of Paint Shop Pro, (andere programma's ken ik niet, misschien geeft Gimp die ook)
Het is wel interessant om deze exif te bekijken, daar leer je veel van.

Moest ik ze nu maken zou ik geen automatische stand gebruiken natuurlijk, maar zeker wel een statief.

Een statief kopen is niet altijd noodzakelijk hoor, een muurtje of een paal waartegen je je camera kan klemzetten kan ook al helpen. Of als je op je buik kan en wil gaan liggen kan een kersenpitkussen ook dienst doen.

Nog vragen over deze foto?

Geen foto-technische vraag maar is dat aan de put in Mol Rauw?

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#17 Geplaatst 15 december 2009 - 10:31

ja, das het privé zwembad van Emma en Muffin daar :) , onze put :LOL:

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 15 december 2009 - 22:38

Fairy ik wil graag een beoordeling van deze foto..

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 15 december 2009 - 22:57

Ik denk dat je foto een beetje overbelicht is. Anders moet je de volgende keer eens zonder flits proberen een foto te nemen. Kun je je ISO waarde een beetje hoger zetten? Of heb je een nachtstand?

Geplaatste afbeelding

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#20 Geplaatst 16 december 2009 - 09:13

ik denk ook dat je niet helemaal goed hebt scherpgesteld. De kerstboom is scherp, maar de poes zelf niet helemaal. Best proberen op de ogen scherp te stellen, is altijd mooier :d

Bewerkt door jyotsna, 16 december 2009 - 10:48.
Reden van bewerken: spelling

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#21 Geplaatst 16 december 2009 - 09:20

Er is iets raars met die foto, vanaf de poes lijkt het of er een waas voor zit. Je hebt idd scherp gesteld op de voorste tak. Ietsje donkerder maken in een bewerkingsprogramma

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 16 december 2009 - 14:02

Bedankt allemaal voor de beoordeling ik ga zo nog eens wat foto's trekken en dan eens proberen er op te letten..
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#23 Geplaatst 18 december 2009 - 08:51

Voorbeeld van een totaal foute foto (wel grappig) maar dit is dus een typisch voorbeeld van een foto zoals je ze maakt met een compactcamera, wie weet waarom?

Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 18 december 2009 - 12:37

Volgens mij beweegt de hond net wanneer je de foto neemt.

Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#25 Geplaatst 18 december 2009 - 16:05

ja, idd, op een compactcamera zit vertraging. Op het moment dat jij de knop indrukt wordt de foto nog niet gemaakt, dus als je onderwerp beweegt, ja, dan krijg je dit.
Zo had ik in het begin met mijn allereerste digi enorm veel foto's van snuiten en/of staarten :LOL:
Het kan hoor, met een compact een goede foto maken van een bewegend dier, maar dan moet je eigenlijk anticiperen en afdrukken voor je normaal zou afdrukken, maar dat leer je wel

Babou
Babou
  • 210 berichten

#26 Geplaatst 23 september 2010 - 13:33

Wil je er iemand deze topic overnemen?

Of zijn er mensen die interesse hebben om elkaar tips geven, zodanig dat we leren fantastische foto's trekken van onze poezels? :)

Bewerkt door Babou, 23 september 2010 - 13:36.

:paw  Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. Cats have never forgotten this.  :paw

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#27 Geplaatst 23 september 2010 - 14:36

Babou zei:

Wil je er iemand deze topic overnemen?

Of zijn er mensen die interesse hebben om elkaar tips geven, zodanig dat we leren fantastische foto's trekken van onze poezels? :)

Interesse om beter foto's te leren maken is er hier zeker!! :)

Bewerkt door Guschi, 23 september 2010 - 14:37.