Spring naar inhoud

- - - - -

Verdelen van voedsel

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_*LeS*_*
Guest_*LeS*_*

#1 Geplaatst 14 december 2009 - 11:05

Dag allemaal,

Wij hebben sinds anderhalve maand een tweede poes in huis.  Ze is ondertussen helemaal opengebloeid en ze kan het prima vinden met onze kater.  Nu is er een ander 'probleem'.

Voor haar komst kon ik het eten goed doseren.  Ik gaf onze kater een kleine hoeveelheid waarmee hij de dag moest doorkomen.  Hij is gecastreerd en ik moest van de dierenarts dus op zijn gewicht letten.  Sinds haar komst heeft hij echter last van samenwoonkilo's :x

Ik geef een dosis droogvoer voor 2 poezen ipv voor één uiteraard maar heb geen zicht op wie wat eet en ik heb de indruk dat hij meer eet dan onze nieuweling aangezien hij toch wel mollig is geworden de laatste tijd.

Iemand een idee hoe ik dit beter onder controle kan krijgen?  Probleem is dat zij nog wat mag aankomen en dus genoeg moet eten maar dat hij niet meer mag aankomen.

Thanks!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 14 december 2009 - 11:07

Als ze brokken eten, dan is de pipolino ideaal voor het extra gewicht er af te krijgen.

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#3 Geplaatst 14 december 2009 - 12:05

ja dat van die samenwoonkilo's ken ik ook , ben met een kok getrouwd :x ,
kan je haar niet een paar keer per dag apart te eten geven ?

Guest_*LeS*_*
Guest_*LeS*_*

#4 Geplaatst 14 december 2009 - 13:57

Wij gaan beiden uit werken en kunnen hen dus niet enkele keren per dag bij geven.  Vroeger gaf ik hem de aangewezen hoeveelheid en daarmee moest hij dan de hele dag verder tot we terug kwamen.  Nu laat ik dus voedsel voor 2 poezen achter en heb de indruk dat hij voor anderhalve poes eet en zij voor een halve :x

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 december 2009 - 14:11

Ik zie dat hier ook nog gebeuren met mijn slokop Adam als er eentje zou bijkomen :evil:

Ik zou de 'gemeenschappelijke' hoeveelheid verminderen en haar 's ochtends en 's avonds de kans geven op apart wat 'bij te eten'.

O ja, en beide katjes zou ik wekelijks wegen, dan kan je het goed opvolgen hé.

Bewerkt door Alicia, 14 december 2009 - 14:12.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 14 december 2009 - 15:27

Zoals Lies reeds zegt, de brokjes in de pipolino doen of op een activity board, dan moeten ze een beetje werken voor hun eten en voelen ze vlugger dat ze verzadigd zijn. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag