Spring naar inhoud

- - - - -

haarverlies

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#1 Geplaatst 09 maart 2009 - 21:28

Hallokes, onze katten verliezen erg veel haar. eigenlijk bijna heel het jaar door. wie heeft hier nog last van en aan wat kan het liggen?
pootjes :catwalk :catwalk2

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 09 maart 2009 - 21:32

Zijn het katten die altijd binnen zijn?
Want dan voelen ze die rui tijd niet meer omdat ze gewoon zijn aan dezelfde warmte in huis. De mijn gaan wel buiten en als ze hun winterhaar verliezen dan geef ik ze een kleine koffielepel alvitil of kiddi vitamines gemengd onder hun eten en ik vind dat het goed helpt, het verschil zie je snel.
Ze kunnen dus ook wat vitamines tekort hebben. En de DA had mij gezegd dat ik die kinder vitamines veilig kon geven. Je kan dat zo krijgen bij de apotheker..
Elke dag borstelen zal ook wel helpen. :)

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#3 Geplaatst 09 maart 2009 - 21:49

ja inderdaad, ze komen niet buiten. bedankt voor de tip maar hoe geef ik dat dan? ze eten niet graag natte voeding. alleen brokjes.groetjes :catangel

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 09 maart 2009 - 23:01

Ja met brokjes is dat inderdaad een beetje moeilijker. Krijgen ze kattenmelk anders kan je het daar eventueel in mengen. En anders het in hun mondje spuiten met een klein spuitje maar dat is minder leuk, en eerlijk gezegd smaakt het niet zo lekker. Misschien heeft iemand anders nog tips. Borstel ze ook elke dag dan is er al een deel losse haren weg. :)

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 10 maart 2009 - 09:29

Onze dierenarts zei dat je een koffielepeltje zonnebloemolie door de brokjes moet mengen. Dat zou ook helpen tegen overmatig verharen.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 10 maart 2009 - 10:23

Misschien ook de topic rond de furminator eens bekijken, die hier ergens op het forum moet rondzwerven :)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 10 maart 2009 - 10:52

Aaron verliest ook erg veel haar. Dat is al heel zijn leven zo. Ik kam hem regelmatig om toch wat haren op te vangen.
Ik heb nu de Furminator besteld. :a

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 10 maart 2009 - 13:33

Ines zei:

Onze dierenarts zei dat je een koffielepeltje zonnebloemolie door de brokjes moet mengen. Dat zou ook helpen tegen overmatig verharen.

Ik heb dat vroeger ook eens geprobeerd met de zonnebloemolie maar mijn katten kregen er verschrikkelijke diarree van. :misselijk:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#9 Geplaatst 10 maart 2009 - 13:45

Wij geven de biergisttabletten van Levu Cat Oropharma. Verhoogt de weerstand en zorgt voor een mooie vacht. Onze katten zijn er heel goed mee. Sommigen eten ze als snoepje (1 per dag) en vinden ze lekker. Bij 3 van onze katten is het net zoals een pil doorslikken, maar de grote valt gelukkig goed mee. Siropen zou ik niet durven geven vanwege het suikergehalte en het tandbederf dat er mee gepaard gaat.
De tabletten bevatten vitamine B, zink, fomiumzuur,organisch selenium,...Bij hevige rui schijnt nog dikwijls door een viamine B tekort te zijn.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 10 maart 2009 - 14:20

Waar kan je dat kopen Feroesti? Ik heb net wat gegooled en vind het wel in webshops. Maar dan komen er natuurlijk weer verzendingskosten bij..
Is het ook echt goed voor het haaruitval tegen te gaan? Indien de Furminator z'n werk niet zo goed doet, ga ik wel overwegen om dat ook eens te proberen.

Mijn da heeft me eens verteld over een middeltje (ik weet wel echt niet meer wat het was) dat goed was tegen haaruitval. Ik vond het echter wel duur en de behandeling moest je enkele keren herhalen.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#11 Geplaatst 10 maart 2009 - 14:29

Ook wij moeten het bestellen bij 4adogz in verpakkingen van 3 doosjes met 250 tabletten (handig voor ons met 10 katten). Maar het is van Oropharma van Versele laga, misschien kunnen zij u verkoopsadressen in de buurt geven.
(De petmilk van Oropharma is trouwens ook zeer goed, onze katten en kittens zijn er dol op. Zonder diaree en braken ,met baephar en rc milk was dit wel anders...Het bevat ook extra vitamines en mineralen en is lekker romig. Als het kittentijd is dan drinken de katten hier dus met z'n allen het melkje op. Ze lusten het allemaal !!!!)
Misschien indien u het niet vind , eens informeren bij de dierenarts of apotheek naar vitamine B complexen voor katten. Die moeten toch ook bestaan in andere merken ?

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#12 Geplaatst 10 maart 2009 - 19:49

wat is dat de furminator? een soort kam of zo? en waar kan je dat kopen? mijn katten worden heel graag geborsteld maar met een gewone borstel helpt dat niet veel vind ik.
Heb al eens een soort olie gehad van de DA maar als ik dat in hun eten doe moeten ze hun eten niet meer hebben.niet moeilijk stinken dat dat spul doet! :misselijk: :misselijk:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 11 maart 2009 - 01:19

catwoman27 zei:

wat is dat de furminator?

Hier vind je informatie over de Furminator.
De Furminator staat in reclame in Zoomart. In webshops vind je hem ook regelmatig terug.

Geplaatste afbeelding