Spring naar inhoud

- - - - -

kalend Sloeberke

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1 Geplaatst 10 maart 2009 - 14:42

Mijn Sloeberke is een gecastreerde htk.
Hij verliest veel haar aan zijn onderbuikje. De DA zegt dat dit wel vaker voorkomt bij gecastreerde katers en heeft ertegen een soort hormonenspuit gegeven. Een tijdje later was het beter, maar enkele maanden later moesten we al terug, en daarna was hij na 2 maand ofzo al terug kaal aan zen onderbuik. De DA zegt dat dit van kat tot kat afhangt maar dat het mogelijk is dat hij om de 2 à 3 maand zo'n spuit nodig heeft.
Ik vind die spuiten toch wel vrij duur, zeker als ze zo vaak gegeven worden, om nog maar niet te spreken over de stress die Sloeberke krijgt als hij zovaak naar de DA moet... Dus voorlopig laat ik het toch even zo...

Zijn er nog mensen waarvan de poezels dit probleem hebben?
En zijn er echt geen vitamines of supplementen of weet ik veel wat die dit kunnen verhelpen? De DA zegt dat alleen de spuit ertegen werkt, maar euhm... ik denk dat hij daar toevallig ook meer aan zou verdienen ;)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 10 maart 2009 - 14:47

Als de kat er zelf geen last van heeft, zou ik geen spuiten geven. Zeker niet omdat je aangeeft dat Sloeberke daarvan stress krijgt.

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#3 Geplaatst 10 maart 2009 - 14:51

elixeryen zei:

Als de kat er zelf geen last van heeft, zou ik geen spuiten geven. Zeker niet omdat je aangeeft dat Sloeberke daarvan stress krijgt.

Daarom laat ik het ook zo, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als ik er iets anders aan kan doen (bepaalde vitamines ofzo)

maar ik ben eigenlijk nog nooit een andere kater met dit probleem tegenkom, dat vind ik wel raar, daarmee dat ik ook denk dat er iets anders aan te doen moet zijn, anders zouden er toch nog veel katers halfkaal rondlopen? Want de DA zei dat het veel voorkomt...

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#4 Geplaatst 10 maart 2009 - 15:00

Heb ik nu eens nog nooit van gehoord sie...

Maar ik vind het ook maar curieus dat dat alleen via een spuit kan. En dan nog... geen dokter in de familie ofzo? Een spuit geven bij katten is niet veel anders dan bij mensen ;)

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#5 Geplaatst 10 maart 2009 - 15:03

Vosse zei:

Heb ik nu eens nog nooit van gehoord sie...

Maar ik vind het ook maar curieus dat dat alleen via een spuit kan. En dan nog... geen dokter in de familie ofzo? Een spuit geven bij katten is niet veel anders dan bij mensen ;)

helaas niet, wel dierenartsen op school, maar dan moet hij toch ook vervoerd worden dus dan blijft het evenveel stress... En men hartje breekt als hij zo zit te janken in de auto :(

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 10 maart 2009 - 15:23

ik zou het gewoon zo laten als hij er geen last van heeft
feroesti zei in een ander topic dat zij biergist geeft ofzo tegen haaruitval, mss kun je bij haar eens vragen?

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#7 Geplaatst 10 maart 2009 - 15:33

Aldhissla zei:

ik zou het gewoon zo laten als hij er geen last van heeft
feroesti zei in een ander topic dat zij biergist geeft ofzo tegen haaruitval, mss kun je bij haar eens vragen?
biergist hebben we een hele tijd gegeven, bij de hond hielp het wel wat, bij Sloeberke helaas niet :(

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 10 maart 2009 - 15:35

en gewoon een keertje advies vragen aan een DA op je school zonder dat sloeber meegaat, kan dat niet?

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#9 Geplaatst 10 maart 2009 - 15:37

Aldhissla zei:

en gewoon een keertje advies vragen aan een DA op je school zonder dat sloeber meegaat, kan dat niet?

ja, maar helaast duurt het nog een hele tijd voor ik terug naar school mag, dus vraag ik het in afwachting hier even ;)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 10 maart 2009 - 15:37

oja, je had klierkoorts zeker?
bah, arme sloeberke!

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#11 Geplaatst 10 maart 2009 - 16:01

Aldhissla zei:

oja, je had klierkoorts zeker?
bah, arme sloeberke!
ja :(
nuja, vind het nu niet zo erg dat hij dit voorheeft, liever dit dan iets waar hij echt last van heeft :)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 10 maart 2009 - 16:07

crazy_catlady zei:

ja :(
nuja, vind het nu niet zo erg dat hij dit voorheeft, liever dit dan iets waar hij echt last van heeft :)

ja idd, beter zo dan dat ie vlooienallergie zou hebben he ^^

Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 10 maart 2009 - 16:16

Likt hij eigenlijk aan zijn buik of valt het haar gewoon uit zonder reden?

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#14 Geplaatst 10 maart 2009 - 16:19

Ines zei:

Likt hij eigenlijk aan zijn buik of valt het haar gewoon uit zonder reden?

het haar valt echt uit zonder reden, allez, hij likt er natuurlijk wel aan bij het wassen, maar niet abnormaal veel of meer als de rest van zijn lichaam, dus denk dat het eerder zonder reden is.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#15 Geplaatst 10 maart 2009 - 16:51

Gaat Sloeberke buiten?
Want de poes van mijn zus die kreeg ook kale plekken en vooral aan de buik en poten.
Bij haar was het ofwel allergisch aan kattenvlooien (die ze nooit gevonden hebben)
ofwel kwam het door planten.
Zij heeft drupjes moeten geven en in alle veiligheid een combinatiemiddel tegen vlooien en schurft.
Na een paar weken was alles veel beter en kwam het haar terug.
Zij heeft er alleen last van in de zomer.
Mss moet je eens gaan zoeken in de richting van een allergie. Heb je al eens bloed laten onderzoeken van Sloeberke?