Spring naar inhoud

- - - - -

kalend Sloeberke

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 10 maart 2009 - 17:01

catherine zei:

Gaat Sloeberke buiten?
Want de poes van mijn zus die kreeg ook kale plekken en vooral aan de buik en poten.
Bij haar was het ofwel allergisch aan kattenvlooien (die ze nooit gevonden hebben)
ofwel kwam het door planten.
Zij heeft drupjes moeten geven en in alle veiligheid een combinatiemiddel tegen vlooien en schurft.
Na een paar weken was alles veel beter en kwam het haar terug.
Zij heeft er alleen last van in de zomer.
Mss moet je eens gaan zoeken in de richting van een allergie. Heb je al eens bloed laten onderzoeken van Sloeberke?

zou hij van een vlooienallergie dan geen erge jeuk hebben?

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#17 Geplaatst 10 maart 2009 - 19:29

Neen niet bepaald. Het kan zijn dat die vlo gewoon bijt en niet op de poes blijft.
Dit was het geval met Trish de poes van mijn zus. En die had ook geen jeuk alleen kale plekken.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#18 Geplaatst 11 maart 2009 - 11:13

catherine zei:

Neen niet bepaald. Het kan zijn dat die vlo gewoon bijt en niet op de poes blijft.
Dit was het geval met Trish de poes van mijn zus. En die had ook geen jeuk alleen kale plekken.

kan het zijn dat zoiets dan 1 grote kale plek geeft en nergens anders kale plekjes? en de spuiten van de DA werkten wel, maar na een tijd werd hij weer op dezelfde plaats kaal, zou dit dan ook zoiets kunnen zijn?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#19 Geplaatst 11 maart 2009 - 22:59

Dat kan ik u ook niet zeggen mijn zus haar kat had kale plekken op de buik en achterpoten en nergens anders en alleen in de lente/zomer periode.
Dat is toch ook raar alleen op die plekken.
Anders mss eens een compleet bloedanalyse laten doen bij een DA.
Je kan ook een dagboekje bijhouden zodat je kan terug zien wanneer er kale plekken waren, en wanneer de spuiten zijn gezet en hoeveel tijd dat het dan beter ging...

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#20 Geplaatst 12 maart 2009 - 11:59

catherine zei:

Dat kan ik u ook niet zeggen mijn zus haar kat had kale plekken op de buik en achterpoten en nergens anders en alleen in de lente/zomer periode.
Dat is toch ook raar alleen op die plekken.
Anders mss eens een compleet bloedanalyse laten doen bij een DA.
Je kan ook een dagboekje bijhouden zodat je kan terug zien wanneer er kale plekken waren, en wanneer de spuiten zijn gezet en hoeveel tijd dat het dan beter ging...

Het probleem is: de DA wilt geen bloedonderzoek doen omdat hij overtuigd is dat het die hormonendinges zijn en dat alleen een spuit werkt, en men moeder gelooft hem en wilt dus geen 2de mening, de eerste keer was het een 4tal maand voor hij terug kaal werd, de 2de keer na een maand, daarna ben ik niet meer gegaan aangezien het veel stress geeft voor hem om naar de DA te gaan, en het niet doenbaar is om elke maand te gaan.
Zelfstandig geraak ik niet bij een andere DA. Ik ga dan voorlopig maar wat supplementen bij zoooplus bestellen en als die klierkoorts beter is en ik terug wat meer weg kan, naar een andere DA gaan. Zolang hij er zelf geen last van heeft ga ik me niet teveel zorgen maken :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 12 maart 2009 - 12:47

:-k , heb er ook nog nooit van gehoord. Maar mij lijkt het toch ook niet echt nodig om die spuiten te blijven geven, hormonen toedienen de rest van zijn leven lijkt me ook niet echt gezond. Misschien is het inderdaad een vitamine tekort in zijn voeding of zo ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 12 maart 2009 - 13:26

Van zodra je beter bent zou je eens naar een andere dierenarts kunnen gaan, ik zou toch een tweede advies vragen en zeker die hormonenspuiten niet geven. Ten eerste, duur en ten tweede waarschijnlijk erg ongezond, misschien krijgt hij daar op de duur kanker van, dus niet doen. Heeft hij last van stress ? De broer van Samson die bij een collega is had 2 jaar terug ook huid problemen en dat bleek uiteindelijk door stress te komen. Tik anders eens een paar trefwoorden in op Google en dan kan je misschien nog meer over zulke symptonen te weten komen. Succes ermee en hopelijk vind je de oplossing.

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#23 Geplaatst 12 maart 2009 - 13:39

Roosje zei:

Van zodra je beter bent zou je eens naar een andere dierenarts kunnen gaan, ik zou toch een tweede advies vragen en zeker die hormonenspuiten niet geven. Ten eerste, duur en ten tweede waarschijnlijk erg ongezond, misschien krijgt hij daar op de duur kanker van, dus niet doen. Heeft hij last van stress ? De broer van Samson die bij een collega is had 2 jaar terug ook huid problemen en dat bleek uiteindelijk door stress te komen. Tik anders eens een paar trefwoorden in op Google en dan kan je misschien nog meer over zulke symptonen te weten komen. Succes ermee en hopelijk vind je de oplossing.

zal ik doen :)
stress heeft hij zeker niet, hij is zowat de meest chille kat uit de omgeving :p
zolang hij niet in de auto moet. als ik beter ben ga ik zeker en vast naar een andere DA!