Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn kat heeft een aanval gehad,help!

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Guest_catlover!_*
Guest_catlover!_*

#1 Geplaatst 24 december 2009 - 15:18

Hallo,

Mijn oudste poes Clio heeft in augustus 2009 een nestje gehad van 4 kittens alles was goed verlopen, maar ik wilde dat ze geen nestjes meer kreeg dus heb ik haar enkele weken geleden laten sterilliseren en sindsdien is ze niet meer dezelfde helemaal veranderd en ze heeft een week na haar operatie een aanval gehad midden in de nacht!

De aanval zag er zo uit : ze lag helemaal stijf te schudden en te beven met schuim op de mond en plaste waar ze lag ze leek het niet te beseffen het duurde maar een paar minuten maar het zicht was echt erg, na die minuten bleef ze nog even liggen en keek ze heel verbaasd en vol schrik rond haar toen kwam ze naar me toe streek langs mijn hand met haar hoofd.

De dagen erna heeft ze alleen maar geslapen ze stond enkel op om te eten en te drinken. Ik heb natuurlijk de volgende morgen naar de dierenarts gebeld die zei dat het normaal niets met de operatie te maken heeft dat dit toeval is en dat ik het gewoon moest in de gaten houden en als ze het nog eens kreeg moet ik ermee terug naar hem dus echt geholpen was ik niet.

Ik maak me dan ook nog steeds zorgen want sinds dit allemaal is ze niet meer dezelfde...Ze loopt constant te blazen en te grommen naar mij en naar haar 2 kleintjes, die durven zelf bijna niet meer in haar buurt te komen! Ze slaapt alleen nog maar en komt enkel van haar slaap plaats om te eten en te drinken en om op de kattebak te gaan. En het liefst van al ligt ze in een ruimte waar wij bijna niet komen.Ze was al niet echt een knuffelbeest en schootligger maar nu komt ze helemaal niet meer! Ik vraag mij echt af wat er is en of ik toch nog maar eens terug zou gaan naar de dierenarts. IK maak me echt zorgen,weet iemand raad of wat het zou kunnen zijn?

groetjes Catlover! x

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#2 Geplaatst 24 december 2009 - 15:22

Dat klinkt helemaal niet goed volgens mij.Ik zou haar snel eens door een andere dierenarts helemaal laten nakijken.

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#3 Geplaatst 24 december 2009 - 15:25

kan je haar opnemen en zien of ze geen ontsteking heeft aan haar tepels ,
hebben dat 2 keer meegemaakt , zijn ongeveer dezelfde symptomen en was 2 keer een mamitis ,

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 24 december 2009 - 15:26

Ik zou toch ook zo vlug mogelijk naar een da gaan hoor. Ik kan het me ook niet voorstellen dat het iets te maken heeft met de operatie, maar het kan altijd. Jouw verhaal doet me denken aan een epilepsie-aanval. En dat ze nu gromt en zich terug trekt, zou kunnen wijzen op het feit dat ze pijn heeft. Niet afwachten hoor en zo vlug mogelijk naar een da.

Veel sterkte he :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 24 december 2009 - 15:31

ik sluit mij aan bij de rest, bij da gaan

Guest_catlover!_*
Guest_catlover!_*

#6 Geplaatst 24 december 2009 - 15:39

En wat is mamitis precies?? Is dit gevaarlijk en ernstig??

Ik kan het niet echt controleren want ik mag haar niet aanraken ze doet echt lelijk als we in de buurt komen!

Ik zal zaterdag proberen een afspraak te maken met de dierenarts want nu met de kerstdag zal dit vrees ik niet vroeger lukken?denk ik.

groetjes x

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 24 december 2009 - 15:41

Mamitis is een ontsteking in de borst.
Ik zou toch nu direct nog bellen naar een da hoor. Als je moet wachten tot zaterdag :trance: ?  

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#8 Geplaatst 24 december 2009 - 15:43

ik zou ook meteen naar de dierenarts gaan , desnoods dierenarts van wacht

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#9 Geplaatst 24 december 2009 - 15:44

Misschien, kan je naar de dierenarts van wacht gaan!
De poes heeft duidelijk pijn, en dan is wachten tot zaterdag wel erg lang.
Hopelijk, gaat het gauw weer beter.

Fieke
Fieke
  • 3.150 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 24 december 2009 - 16:11

Ik sluit me aan bij Joloka. Het verhaal doet mij ook aan een epilepsie-aanval denken. Soms kunnen die uitgelokt worden door medicatie of door de verdoving maar als je poezel blijft 'raar' gedrag vertonen kan er toch wat meer achter zitten. Snel naar de dierenarts!
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 24 december 2009 - 19:47

Als nooit eerder problemen had om je poes aan te raken en op te pakken, lijkt het me toch ook een teken dat ze ergens pijn heeft. Het zou me sterk verbazen dat haar karakter zo sterk veranderd door de operatie. Ik zou ook zeker zo snel mogelijk langs een DA gaan. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#12 Geplaatst 24 december 2009 - 20:13

ik zou haar goed laten nakijken en bloedonderzoek.

door epilepsie veranderen soms poezen van karakter dit kan soms heel ernstig uitpakken tot agressie toe

stomme vragen van mijn kant
is ze in gewicht aangekomen of gedaalt.
heeft ze koorts?
eet ze goed?
wat mag je wel en niet doen.

het is goed om alles op te schrijven voor je naar de dA gaat zn naar een andere

beterschap

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#13 Geplaatst 24 december 2009 - 20:22

De kwaal heet overigens niet mamitis, maar mastitis, melkklierontsteking.

De aanval waar hier over gesproken wordt doet me eigenlijk meer denken aan een epileptische aanval.
Ik vermoed zelf niet dat het te maken heeft met de castratie, maar dat het meer toeval is.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#14 Geplaatst 24 december 2009 - 20:54

Amai..klinkt ernstig en heel angstaanjagend. Ik hoop dat de DA uitsluitsel kan geven en dat het allemaal goed komt... :hug:

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 25 december 2009 - 00:10

En ?  Weet je al meer ?