Spring naar inhoud

- - - - -

Vacht reinigen

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 10 maart 2009 - 21:30

Ik heb eerder al een topic geplaatst omdat Zwartje zich wat minder leek te wassen. Het lijkt me een combinatie van je-m'n-foutisme door de ouderdom en het vieze weer. In ieder geval ben ik op zoek gegaan naar een aantal mogelijkheden om de kat zonder water te reinigen.

Dit zou twee belangrijke voordelen moeten hebben:
- Kat voelt zich beter en ruikt beter
- Minder allergenen op de vacht (en ik heb een lichte kattenallergie)

Het eerste product dat ik heb gebruikt is het washandje van Pet Plus. Het is een soort washandje waar lotion op zit. Je krijgt er een behoorlijk natte kat van naar mijn mening, maar geen natte pootjes e.d. natuurljk. Mijn tijger liet het echter wel gemakkelijk toe. Ik heb het washandje gebruikt, daarna met een borstel wat door zijn vacht gegaan en het afgedroogd. Dit laatste zou niet nodig moeten zijn, maar ik vond'm toch ietsie te vochtig ;)

Ik laat nog weten wat het geeft als resultaat. Volgende keer het droogpoeder van Gimpet :)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#2 Geplaatst 11 maart 2009 - 18:04

De reinigingslotion van Oropharma vind ik zeer goed. Insprayen, wat laten indrogen en afdrogen. Ruikt lekker en een mooi resultaat. Hier wordt het ook gebruikt om de achterwerkjes van de kittens schoon te maken en het geklieder van het nat voer of de kittenmelk te verwijderen als ze 4 weken zijn.
Grooming powder vind ik ook zeer goed. Inwrijven , wat wachten en uitblazen met de haardroger. Geeft wel wat stof , maar toch een nette, schone vacht.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#3 Geplaatst 11 maart 2009 - 18:09

Oh..leuk..ben wel eens curieus wat jouw voorkeur krijgt..dan kan ik dat ook eens proberen.. :LOL:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 12 maart 2009 - 12:21

interesting :)
testtopic schone kat :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#5 Geplaatst 12 maart 2009 - 13:40

Haardroger? Dan leef ik niet meer!!!

De Pet Plus handschoen is niet direct mijn favoriet. De kat ruikt nog steeds naar een fles body lotion, maar ik vind dat niet direct nodig, 't is tenslotte een kat... Zijn vachtje voelt vettig aan door die lotion vind ik. Zwartje lijkt het niet erg te vinden, dus da's al iets.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#6 Geplaatst 12 maart 2009 - 14:00

Voor de zeer jonge kittens (voor de 5 weken) geef ik de voorkeur aan de loition, daar hoeft geen haardroger aan te pas te komen.
Voor de volwassen poezen geef ik de voorkeur aan de grooming powder. Ze zijn het gewoon en vinden de haardroger zelfs zalig. Lekker warm, de rugjes gaan omhoog en spinnen maar.
Vanaf 6 weken worden ook de kittens wekelijks met (een klein beetje) grooming powder gedaan en dagelijks hun oogjes met eyeclaendoekjes. Ze worden het gewoon en vinden dat absoluut niet erg. De haardroger kennen ze dan ook intussen al van hun mama en de andere poezen. Lekker schone vachtjes, met een lekker geurtje. Wordt wel zeer goed uitgeblazen dat alle poederrestjes verdwenen zijn.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 12 maart 2009 - 14:17

Ik heb ze hier eens allemaal met een washandje met lotion gewassen (weet niet meer welk merk, denk ook van Pet Plus). Arm beestjes... ze kwamen percies net uit bad, mestnat waren ze. En ik vond het ook niet bepaald lekker ruiken vooral niet als die reuk na een maand nog niet weg is, yak! :doh:
Zelf vonden ze er ook geen bal aan natuurlijk! :evil:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 12 maart 2009 - 14:19

ik vind die lotionwashandjes vies eerlijk gezegd
zo plakkerig en vettig
ik heb hier droge lotion van versele laga en die valt best mee, is niet vettig, gewoon een beetje nattig
kun je aanbrengen met een doekje of op je kat sprayen
ffe laten inwerken en een beetje afdrogen
ruikt lekker, ruikt niet TE lang en de vacht is schoon :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#9 Geplaatst 12 maart 2009 - 17:02

Gezien'm vandaag zo slecht gezind was, en ik toch niets goeds meer kan doen, ga'k hem straks is bewerken met het poeder.

Als ik binnen de 48u niets laat weten, dan lig ik in het ziekenhuis :ha

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 12 maart 2009 - 17:03

:ha :ha :ha :ha
succes!

Geplaatste afbeelding

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#11 Geplaatst 12 maart 2009 - 17:07

:ha :ha :ha veel succes

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#12 Geplaatst 12 maart 2009 - 17:36

:ha :ha :ha

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#13 Geplaatst 12 maart 2009 - 21:16

:LOL: :LOL: :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 13 maart 2009 - 15:50

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 13 maart 2009 - 15:59

Enne???? Still alive???