Spring naar inhoud

- - - - -

mijn tuin afzetten

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 11 maart 2009 - 08:33

Ik heb een vraagje

Mijn schatjes zouden nu al buiten glippen als k ze laat doen , nu ik zou graag mijn tuintje eerst afzetten en gras leggen , maar wie kan me bij het afzetten  helpen en weet welke prijzen dit zijn?
Ik woon in Deurne

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2359.jpg

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#2 Geplaatst 11 maart 2009 - 09:25

Ons stadstuintje is afgezet met een zwakstroomdraad aan onze afsluiting.
We hebben dit  speciaal systeem gekocht in de Aveve, jaren geleden. (weet wel de prijs niet meer)
Nog geen enkele kat is er over gegaan en het houdt ook de buurkatten uit de tuin weg. Maar ze alleen buitenlaten zou ik niet aandurven, we zijn er altijd bij. Ze komen alleen buiten onder begeleiding, ik mag er niet aan denken er eentje te verliezen.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 11 maart 2009 - 09:30

wat is en zwakstroomdraad?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#4 Geplaatst 11 maart 2009 - 09:38

Ellenita zei:

wat is en zwakstroomdraad?

Schrikdraad voor kleine huisdieren (denk ik ;) )

Wij hebben ook onze tuin afgezet met schrikdraad voor kleine huisdieren. De prijs hangt natuurlijk van de grootte van je tuin af. Ik heb alles online aangekocht en moet zeggen dat ik heel content was van de afhandeling hiervan. Ik heb alles toen heel snel na de betaling aangekregen. De prijs die ik betaald heb was tussen de 250 en 300 euro geloof ik. Ik zal straks eens zien of ik de foto's nog heb van onze tuinwerken en de uiteindelijke afgewerkte tuin. Zoniet zal ik nieuwe foto's nemen van de tuin (is wel nog niet af, zo denk ik aan bv opnieuw gras zaaien, betegelen of beplanting, maar daar zijn we nog niet uit. Maar de katten kunnen al buiten en dit zonder gevaar en dat was prioriteit nr 1).

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#5 Geplaatst 11 maart 2009 - 10:38

Inderdaad schrikdraad voor kleine huisdieren. Het loopt helemaal omheen onze tuin in een rechthoek. En de draden (1 stroomdraadje en 1 aarding) zitten in een bakje binnenshuis in het stopcontact.
Onze katten klimmen zelfs niet op de afsluiting, ze zijn het gewoon. Dus krijgen ze ook nooit een schokje. In het begin probeerden ze wel, maar na een tijdje hadden ze door dat het geen zin heeft. Het houdt ook perfect de andere katten weg, werkt dus aan twee kanten.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 11 maart 2009 - 10:48

Een belangrijk ding aangaande schrikdraad: ze woont in het midden van een stad, en die muren zijn gemeenschappelijk. Ik zou zelf zwaar protest aantekenen als er iemand op mijn gedeelde muur schrikdraad zou zetten, dus je hebt kans dat er buren zijn die dat ook niet echt zien zitten... En als er iemand nieuw naast je komt wonen loop je het risico dat je alles moet afbreken. Je kan beter een afrastering maken die de bovenkant van de muur vrij houdt en waardoor jouw katten in je tuin blijven.

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#7 Geplaatst 11 maart 2009 - 10:50

Vosse zei:

Een belangrijk ding aangaande schrikdraad: ze woont in het midden van een stad, en die muren zijn gemeenschappelijk. Ik zou zelf zwaar protest aantekenen als er iemand op mijn gedeelde muur schrikdraad zou zetten, dus je hebt kans dat er buren zijn die dat ook niet echt zien zitten... En als er iemand nieuw naast je komt wonen loop je het risico dat je alles moet afbreken. Je kan beter een afrastering maken die de bovenkant van de muur vrij houdt en waardoor jouw katten in je tuin blijven.

De schikdraad die wij hebben, kan ze zodanig plaatsen dat ze helemaal niet aan het deel hoeft te komen van haar buren... Deze kan ze gewoon bovenaan tegen haar muur bevestigen ;)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 11 maart 2009 - 10:54

Mirella zei:

De schikdraad die wij hebben, kan ze zodanig plaatsen dat ze helemaal niet aan het deel hoeft te komen van haar buren... Deze kan ze gewoon bovenaan tegen haar muur bevestigen ;)

Dat is iets dat ik wil ja ,
mijn tuintje is iets van een 40m2
heb je daar een site van?
Geplaatste afbeelding

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#9 Geplaatst 11 maart 2009 - 10:55

Ellenita zei:

Dat is iets dat ik wil ja ,
mijn tuintje is iets van een 40m2
heb je daar een site van?

Ik ga de site opzoeken en stuur hem je door per PB

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#10 Geplaatst 11 maart 2009 - 11:01

Ik zie mijn katten niet eens op zo een muur geraken eigenlijk :o Ale mijn vroegere HTK katjes wel, maar de ragdolls hmm nee absoluut niet :) Die geraken niet eens op het aanrecht in de keuken..

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#11 Geplaatst 11 maart 2009 - 11:01

Mirella zei:

Ik ga de site opzoeken en stuur hem je door per PB

Je hebt een PB ;)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#12 Geplaatst 11 maart 2009 - 11:07

Ook die van ons komt niet tot bij de buren. Het is een pakketje van het merk Petmaster, eenvoudig te monteren. Wij zijn er heel tevreden over.

Bijgevoegde thumbnails

• 11 maart 025.jpg

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 11 maart 2009 - 11:16

Je kan je tuin catproof maken door er een net over te hangen. Dit kan vb bij Nettenlijn.

vb:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Je kan inderdaad ook werken met schrikdraad. Ik zou de tuin dan eerst afzetten (dmv van draad, panelen, of eerder wat) en daarboven kan je schrikdraad plaatsen.

vb:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Of je kan met schuine delen werken:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Of iets in deze aard. Hier is er al een topic over op KS. Klik hier
vb:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Je kan natuurlijk ook altijd werken met een ren.
vb:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Hopelijk heb je er wat aan.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 11 maart 2009 - 11:17

feroesti zei:

Ook die van ons komt niet tot bij de buren. Het is een pakketje van het merk Petmaster, eenvoudig te monteren. Wij zijn er heel tevreden over.

Is dat voldoende? Zo'n enkel draadje? Meestal als ik kijk naar afgezette tuinen, is er eerst een schuin stuk en dan pas een schrikdraad, of een schrikdraad met meerdere draden.
't Ziet er wel mooi uit vind ik. :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Asrael_*
Guest_Asrael_*

#15 Geplaatst 11 maart 2009 - 11:20

elixeryen zei:

Is dat voldoende? Zo'n enkel draadje?

Dat vroeg ik mij ook af... Maar inderdaad, heel proper gedaan !!!