Spring naar inhoud

- - - - -

mijn tuin afzetten

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#16 Geplaatst 11 maart 2009 - 11:25

Mirella zei:

De schikdraad die wij hebben, kan ze zodanig plaatsen dat ze helemaal niet aan het deel hoeft te komen van haar buren... Deze kan ze gewoon bovenaan tegen haar muur bevestigen ;)

Het probleem is dat er geen " ons deel van een muurtje" is. Die muur is gemeenschappelijk, punt uit... Als ze het zo kan bevestigen dat de buur het nog niet eens kan zien, dan heb je potentieel natuurlijk minder problemen. Ik zie alleen niet hoe je dan kan vermijden dat andere poezen je tuin in springen.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#17 Geplaatst 11 maart 2009 - 12:51

Er is er toch nooit eentje ontsnapt. Maar ze lopen nooit alleen buiten als we niet thuis zijn. Ik mag er niet aan denken dat er eentje erover geraakt...ze zouden ook niet meer terug durven komen denk ik.
Zolang we in de buurt zijn weten ze ook dat het niet mag en zullen ze het ook niet proberen. Als we ergens heen gaan dan roepen we ze binnen.

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#18 Geplaatst 11 maart 2009 - 12:59

onze nieuwe buur vond het idee van een schrikdraad mega goed
ze vond het super dat er nog mensen zijn die hun katten proberen binnen te houden
ze zegt dat ze daar al verschillende keren een kat in haar bed gevonden heeft of een kat op haar aanrecht gevonden en het vlees stelen
ook al is onze muur gemeenschappelijk , ze was er wreed content mee met ons voorstel , ze wil zelfs nog de helft betalen van de schrikdraad , aja we moeten nog draad kopen

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#19 Geplaatst 11 maart 2009 - 13:04

kitten zei:

onze nieuwe buur vond het idee van een schrikdraad mega goed
ze vond het super dat er nog mensen zijn die hun katten proberen binnen te houden
ze zegt dat ze daar al verschillende keren een kat in haar bed gevonden heeft of een kat op haar aanrecht gevonden en het vlees stelen
ook al is onze muur gemeenschappelijk , ze was er wreed content mee met ons voorstel , ze wil zelfs nog de helft betalen van de schrikdraad , aja we moeten nog draad kopen

Des te beter he, maar ze kunnen ook anders reageren natuurlijk.

En als je ze alleen buiten laat wanneer je thuis bent, zou dat voor mij komen op héél weinig beweging voor m'n kat... In het weekend ben ik natuurlijk veel thuis, maar ik verwacht vanaf september wel minstens 10u van huis te zijn om te werken per dag.

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#20 Geplaatst 11 maart 2009 - 21:27

enkele jaren geleden woonde ik ergens en had een grote koer.ik had toen van die ijzeren hakken(winkelhakken) die ze gebruiken om tegen de muur te bevestigen om planken op te leggen om spullen op te plaatsen.bovenaan tegen de muur bevestigd en daarop had ik vogeldraad gedaan.waar ik dan klimop had laten opgroeien.oogde nog mooi ook.en er zijn nooit katten overgegaan.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#21 Geplaatst 11 maart 2009 - 21:49

Maar als je muur gemeenschappelijk is dan mag jij aan jouw kant wel dingen schroeven of ophangen, je gebuur kan dat aan zijn kant toch ook. Vroeger hadden wij ook een gemeenschappelijk muurtje voor we beiden bijgebouwd hebben, en wij zowel als onze gebuur mocht daar iets aanhangen.(bloempotten bv)
Daarom noemt het ook gemeenschappelijk ieder heeft zijn eigen kant.
Is het een huis dat je huurt dan moet je denk ik toch eerst effe vragen aan de eigenaar of hij ermee akkoord is.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#22 Geplaatst 11 maart 2009 - 23:26

catherine zei:

Is het een huis dat je huurt dan moet je denk ik toch eerst effe vragen aan de eigenaar of hij ermee akkoord is.

tis het hare, dus ze kan doen wat ze wil! :)
ook ne vent in huis nemen voor 1dag,en dan dumpen! :p (voorstel van .... kzal geen namen noemen! ;) )

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 12 maart 2009 - 15:13

mijn foto's van onze afgezette tuin kan je zien in het andere topic ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#24 Geplaatst 17 maart 2009 - 11:24

catherine zei:

Maar als je muur gemeenschappelijk is dan mag jij aan jouw kant wel dingen schroeven of ophangen, je gebuur kan dat aan zijn kant toch ook. Vroeger hadden wij ook een gemeenschappelijk muurtje voor we beiden bijgebouwd hebben, en wij zowel als onze gebuur mocht daar iets aanhangen.(bloempotten bv)
Daarom noemt het ook gemeenschappelijk ieder heeft zijn eigen kant.

Gemeenschappelijk wilt zeggen dat je allebei over elke cm eigendom hebt. Je kan dus mopperen dat je gebuur een bloempot ophangt aan de kant van die zijn/haar tuin. De meeste buren zullen dat niet doen, maar ik wil maar zeggen: overleg eerst met de buren of ze zo'n draad wel zien zitten e.d.!

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#25 Geplaatst 18 maart 2009 - 23:28

Ik heb schrikdraad te koop gezet , we hebben ons vergist in afmeting en stopkontakt plaats.

Is splinternieuw , alles in originele verpakking , je vind het op de site in nederland waar we het ook kochten : www.ecostyle.nl .

We vragen er 50 euro voor , kostprijs was 79,95 + verzending .

Interesse ?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#26 Geplaatst 18 maart 2009 - 23:31

chriske zei:

Ik heb schrikdraad te koop gezet , we hebben ons vergist in afmeting en stopkontakt plaats.

Is splinternieuw , alles in originele verpakking , je vind het op de site in nederland waar we het ook kochten : www.ecostyle.nl .

We vragen er 50 euro voor , kostprijs was 79,95 + verzending .

Interesse ?

klinkt interessant, khad het al zien staan hier op het forum, maar we moeten nog afmeten hoeveel meter ze zou nodig hebben. en aangezien ze zichzelf niet vertrouwt met het rekenwerk, ga ik volgende week vrijdag helpen.
nuja, en ik dacht dat de plaatsing ook anders was? van jullie is het voor in de grond, zeker? van ellen voor op de muur dus dat moet wrs andere bevestiging zijn? :catnoknow
kzal het nog es bekijken!
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#27 Geplaatst 23 maart 2009 - 10:05

we let you know fryday , thank you
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#28 Geplaatst 24 maart 2009 - 21:39

nee is niet voor op de grond , op panelen of op draad (bovenaan) wil je er meer over weten klik dan op Ecosect.nl  dan op katten .

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 14 april 2009 - 09:50

Vandaag komt Nele mijn tuin afzetten, zodat mijn poezels kunnen genieten van de buitenlucht :)

vorige week zijn we samen materiaal gaan halen

2 vrouwen tussen het mannenmateriaal je had de mensen en personeel moeten zien zien :LOL:
en wij maar gieren want Nele ging door elke gang raad vragen of vragen waar iets lag :LOL: :LOL:
hier al 2 foto s van die dag
de rest volgt dus nog ,

Al op voorhand een dikke dank je en een warme knuffel aan Nele , t zal weer een leuke hardwerkende lachende dag worden ,

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2608.jpg
  • IMG_2609.jpg

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 14 april 2009 - 09:59

Dat komt helemaal goed! Vrouwen kunnen dat ook! ;) Ben benieuwd naar het resultaat! Zeker foto's plaatsen hoor!
Geplaatste afbeelding