Spring naar inhoud

- - - - -

Testen / niet testen

• Log in om te reageren
456 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#256 Geplaatst 03 april 2009 - 12:44

Ja, inderdaad al onze gegevens staan op onze site. Waarschijnlijk zijn ze op die manier aan ons telefoonnummer geraakt.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#257 Geplaatst 03 april 2009 - 13:43

feroesti zei:

Het was blijkbaar iemand die uit dit forum werd verwijdert, redenen wilde ze niet geven en absoluut anoniem blijven.

Volgens mij is er op dit forum nog maar 1 iemand geband en ik denk niet dat die persoon zich bezighoudt met dingen als HCM bij raskatten.

Geplaatste afbeelding

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#258 Geplaatst 03 april 2009 - 13:52

feroesti zei:

Ja, inderdaad al onze gegevens staan op onze site. Waarschijnlijk zijn ze op die manier aan ons telefoonnummer geraakt.

Hoe komen ze dan aan jou website?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#259 Geplaatst 03 april 2009 - 14:13

Haar nick is de naam van de website, die heeft hier voordien op gestaan, nu heb ik ze ook niet meer teruggevonden.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#260 Geplaatst 03 april 2009 - 14:14

Onze website stond erbij toen ik me voorstelde. Maar dat is inmiddels verwijdert, samen met de test onvoldoende, op vraag van mezelf.

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#261 Geplaatst 03 april 2009 - 14:37

wat de leeftijd van siamezen betreft :

Siamees kattenras: kat / katten | De Kattensite

je moet het filmpjes maar eens bekijken.

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#262 Geplaatst 03 april 2009 - 14:38

Spanishke zei:

Een mooie ervaring is het niet, wel een leerrijke. Voila op twee jarige leeftijd al sterven door een hartaandoening, dat is toch wel een heel erg jonge leeftijd. Trouwens... onlangs heb ik eens gezocht naar een dekkater voor de onze, tot vorig jaar leefde die nog. Nu is hij er ook niet meer... waarom weet ik niet, daar hebben we enkel het raden naar.

Het ging mij niet om de ervaring maar om de reply van iemand die bovenaan stond. Deze is een leerrijke en genuanceerde analyse van de situatie (dat bedoelde ik ook met "mooie")

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#263 Geplaatst 03 april 2009 - 18:20

feroesti zei:

Het telefoontje was om 21.00 u s' avonds. Praten was niet aan de orde, je kon er geen speld tussen krijgen, iemand die dus een zeer duidelijke uitgeproken mening had. En al mijn argumenten werden gewoon niet beluisterd. Het leek net of ik een echt groentje ben en niets van de kattenwereld afweet....
Het was blijkbaar iemand die uit dit forum werd verwijdert, redenen wilde ze niet geven en absoluut anoniem blijven. Ik werd uigenodigd om naar een ander forum over te stappen. Zelf ben ik het niet gewoon van op forums te zitten en ben ik toevallig op verzeild geraakt, natuurlijk viel ik dan ook compleet uit de lucht.

Iemand die van dit forum werd verwijderd? Dat is echt niet mogelijk. Er is nl. nog maar 1 lid geband (ex van akke) en die kent helemaal niets van fokken e.d. Ik zie ook helemaal niet in waarom zij jouw telefoonnummer zou opzoeken (op je catterysite waarschijnlijk) en jou zou bellen. :louche: Dus over dit feit liegt de persoon in ieder geval al wel!
Als er werd gesproken over dat je naar een ander forum zou moeten overstappen, dan krijg ik al wel een licht vermoeden wie (of in ieder geval iemand van dat groepje) er mogelijk achter dat telefoontje zou kunnen zitten, Ik heb nl. via via via via nog wel een hoop dingen vernomen over die mensen en over de leugens die ze verspreiden. Moest je willen, mag je mij altijd een PM sturen met de link naar welk forum je zou moeten verhuizen. Dan ben ik misschien al iets zekerder of mijn vermoeden juist is of niet. Kan me vergissen natuurlijk ook.

Vind het echt wel absurd dat iemand jou hierover zou opbellen :o Maar zoals ze zeggen: de gekken zijn de wereld nog niet uit hè.

En nu ga ik dit topic verder lezen, heb nog 2 pag. te gaan, maar kon het niet laten om op dit bericht direct te reageren.

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#264 Geplaatst 03 april 2009 - 18:33

frv zei:

wat de leeftijd van siamezen betreft :

Siamees kattenras: kat / katten | De Kattensite

je moet het filmpjes maar eens bekijken.

Tja er zijn ook ragdollfokkers die zoiets zouden zeggen of andere rasfokkers.Heeft voor mij niet zoveel waarde omdat ik weet hoe fokkers werken.Er zijn ook wel eens enkele ragdollfokkers op tv geweest en daar werd ook vanalles gezegd wat de verkoop erg stimuleerde.Helaas was het verhaal niet zo mooi en eerlijk als men op tv liet geloven.

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#265 Geplaatst 03 april 2009 - 18:37

Pixel zei:

Iemand die van dit forum werd verwijderd? Dat is echt niet mogelijk.
Als er werd gesproken over dat je naar een ander forum zou moeten overstappen, dan krijg ik al wel een licht vermoeden wie (of in ieder geval iemand van dat groepje) er mogelijk achter dat telefoontje zou kunnen zitten, Ik heb nl. via via via via nog wel een hoop dingen vernomen over die mensen en over de leugens die ze verspreiden. Moest je willen, mag je mij altijd een PM sturen met de link naar welk forum je zou moeten verhuizen. Dan ben ik misschien al iets zekerder of mijn vermoeden juist is of niet. Kan me vergissen natuurlijk ook.

Ja daar heb ik dus ook aangedacht.Heb nl ooit een mail in mijn postvak hier gekregen dat ik naar een ander belgisch forum moest gaan.Maar als men op deze manier mij mailt haak ik al af.Houd niet van dat soort mails

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#266 Geplaatst 03 april 2009 - 19:41

lissy zei:

Tja er zijn ook ragdollfokkers die zoiets zouden zeggen of andere rasfokkers.Heeft voor mij niet zoveel waarde omdat ik weet hoe fokkers werken.Er zijn ook wel eens enkele ragdollfokkers op tv geweest en daar werd ook vanalles gezegd wat de verkoop erg stimuleerde.Helaas was het verhaal niet zo mooi en eerlijk als men op tv liet geloven.

het gaat hier niet over een ziekte maar simpel over de leeftijd van siamezen. Een redelijk eenvoudig feit en zodanig makkelijk te controleren dat de kans dat men daarover liegt klein is. Trouwens alle bronnen op internet zeggen dat siamezen gemiddeld even oud (zoniet ouder) worden als andere katten. Wel hebben sommigen last van ouderdomskwalen ...

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#267 Geplaatst 03 april 2009 - 19:49

Pixel zei:

Iemand die van dit forum werd verwijderd? Dat is echt niet mogelijk. Er is nl. nog maar 1 lid geband (ex van akke) en die kent helemaal niets van fokken e.d. Ik zie ook helemaal niet in waarom zij jouw telefoonnummer zou opzoeken (op je catterysite waarschijnlijk) en jou zou bellen. :louche: Dus over dit feit liegt de persoon in ieder geval al wel!

Vind het echt wel absurd dat iemand jou hierover zou opbellen :o Maar zoals ze zeggen: de gekken zijn de wereld nog niet uit hè.

En nu ga ik dit topic verder lezen, heb nog 2 pag. te gaan, maar kon het niet laten om op dit bericht direct te reageren.

Mijn eerste gedacht was ook diezelfde mensen, maar het zou wel beetje absurd zijn omdat die mensen net hetzelfde zouden reageren in een topic over testen, denk ik toch..

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#268 Geplaatst 03 april 2009 - 22:15

frv zei:

Het ging mij niet om de ervaring maar om de reply van iemand die bovenaan stond. Deze is een leerrijke en genuanceerde analyse van de situatie (dat bedoelde ik ook met "mooie")

Zo mooi vind ik die nu ook niet. Ze gaat uit van de Maine Coon omdat ze dit fokt en er wordt ook verteld dat HCM bij geen enkel ras kan uitgesloten worden, eerder oud nieuws dus. Ook wordt er verteld dat er verschillende gradaties in zijn en dat sommige katten pas symptomen vertonen op 8 jarige leeftijd of ouder. Terug oud nieuws. Die laatste zin dat ze zegt "Now you know more than you ever wanted to know!" staat me ook niet echt aan. Ik denk dat je trouwens beter uitgaat van commentaar van een fokker die tenminste iets te maken heeft met de Ocicat, als we dan toch rasgericht willen gaan kijken. In dit geval was een Abessijnen fokker of Siamezen fokker al veel beter geweest, het mocht zelfs een American Shorthair fokker geweest zijn, want dat zit ook in dit ras, maar dan nog... het is en blijft internet.
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#269 Geplaatst 03 april 2009 - 22:17

frv zei:

het gaat hier niet over een ziekte maar simpel over de leeftijd van siamezen. Een redelijk eenvoudig feit en zodanig makkelijk te controleren dat de kans dat men daarover liegt klein is. Trouwens alle bronnen op internet zeggen dat siamezen gemiddeld even oud (zoniet ouder) worden als andere katten. Wel hebben sommigen last van ouderdomskwalen ...

Wat ik me afvraag... ben jij een Siamezen fokker? Je lijkt er zoveel van te kennen? Is het dan echt nodig om je enkel te baseren op gegevens die je via internet kan terugvinden? Als je geen siamezen fokt, ken je dan op zijn minst ervaren fokkers met dit ras?

Geplaatste afbeelding

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#270 Geplaatst 04 april 2009 - 14:26

Spanishke zei:

Wat ik me afvraag... ben jij een Siamezen fokker? Je lijkt er zoveel van te kennen? Is het dan echt nodig om je enkel te baseren op gegevens die je via internet kan terugvinden? Als je geen siamezen fokt, ken je dan op zijn minst ervaren fokkers met dit ras?

Ik ken voldoende mensen die ervaring hebben met verschillende rassen bij wie ik indien nodig altijd te raden kan gaan en al vele malen advies gevraagd heb. Ik zet nooit of te nimmer namen of persoonlijke gegevens op internet. Vandaar ook mijn afkeer van zaken als facebook ...

Internet is een (relatief) betrouwbare bron zolang er voldoende gegevens beschikbaar zijn. Reden daarvoor is dat het makkelijk is info te posten waardoor iemand met een tegengestelde mening ook zijn info kan posten en je dus over "beide" kanten van het verhaal beschikt. Je moet wel een gezonde dosis wantrouwen aan de dag leggen en moeite doen om ook negatieve reacties te lezen.

ik zoek op google op de volgende tem : "life expectancy siamese" :

De eerste 10 zoekresultaten die betrekking hebben op katten :
The Siamese Cat
The History and Traits of the Siamese Cat - Page 2
Siamese Cat Breed Profile
Flickr: Discussing Long life for a Siamese cat? in Siamese Cats
Flickr: Discussing Long life for a Siamese cat? in Siamese Cats
(een 5tal weggelaten wegens niet van toepassing op dieren)

Allemaal spreken ze over 15 a 20 jaar gemiddeld.

Ik herhaal de vraag : Ik hoop dat men de link van dat forum kan terugvinden want ik blijf erbij dat een fokker die zegt dat zijn dieren maar gemiddeld 8 a 9 jaar oud worden met een serieus probleem zit ...

mvg,