Spring naar inhoud

- - - - -

Testen / niet testen

• Log in om te reageren
456 reacties op dit onderwerp
Guest_frv_*
Guest_frv_*

#271 Geplaatst 04 april 2009 - 14:33

Spanishke zei:

"Now you know more than you ever wanted to know!" staat me ook niet echt aan.

In de Angelsaksische wereld is deze uitdrukking eerder positief en niet kwetsend bedoeld.

Way more than you wanted on retired numbers! Joe Posnanski

Dr. Helen: More Than You Wanted to Know About My Heart Attack

zijn 2 voorbeelden van het gebruik van die uitdrukking. Er bestaan zelfs boeken met die titel "Everything you wanted to know about X and more!"

(Ik verbleef toen ik klein was nu en dan in Groot-Brittannïe (in een omgeving met enkel Engelstaligen dus je past je snel aan) en moet op het werk vaak met Engelstaligen samenwerken ... )

Spanishke zei:

Ik denk dat je trouwens beter uitgaat van commentaar van een fokker die tenminste iets te maken heeft met de Ocicat, als we dan toch rasgericht willen gaan kijken. In dit geval was een Abessijnen fokker of Siamezen fokker al veel beter geweest, het mocht zelfs een American Shorthair fokker geweest zijn, want dat zit ook in dit ras, maar dan nog... het is en blijft internet.

Ook daar heb je een punt. Probleem is dat weinig fokkers echt openlijk willen spreken uit schrik voor reacties. Vandaar ook mijn terughoudendheid om hier identificatiegegevens te posten.

In feite is de leeftijd van siamezen simpel te checken : Op de volgende show es aan de deelnemers vragen wat volgens hun de gemiddelde leeftijd is ... Dan heb je het van ervaren fokkers.

Bewerkt door frv, 04 april 2009 - 18:59.
Reden van bewerken: spelfout en nog een spelfout

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#272 Geplaatst 04 april 2009 - 14:45

Mijn ervaring is dat internet voor mij maar 50 % betrouwbaar is. men kan alles op internet plaatsen.En dat word ook gedaan.
Of jij nou een siam fokker bent of niet maakt me niet uit.

Heb de link nog niet gevonden .Maar het was niet 1 fokker die dat zei hoor.Waren er meerdere.

Heb ook geen zin in me veel in andere rassen te verdiepen want ik heb ragdolls en die zijn voor mij het belangrijkste gelukkig.
Als jij zegt ze worden veel ouder .Oke dan kan dat. ;) Ik zeg alleen wat andere siamfokkers en eigenaars toen zeiden

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#273 Geplaatst 04 april 2009 - 15:39

lissy zei:

Mijn ervaring is dat internet voor mij maar 50 % betrouwbaar is. men kan alles op internet plaatsen.En dat word ook gedaan.
Of jij nou een siam fokker bent of niet maakt me niet uit.

Heb de link nog niet gevonden .Maar het was niet 1 fokker die dat zei hoor.Waren er meerdere.

Heb ook geen zin in me veel in andere rassen te verdiepen want ik heb ragdolls en die zijn voor mij het belangrijkste gelukkig.
Als jij zegt ze worden veel ouder .Oke dan kan dat. ;) Ik zeg alleen wat andere siamfokkers en eigenaars toen zeiden

Mjah is zeker niet mijn bedoeling om je aan te vallen maar ik zou doodgraag die link hebben want die mensen hebben volgens mij een probleem. Het is NIET normaal dat hun dieren gemiddeld maar 8 a 10 jaar oud worden! Wat me vooral verontrust is dat meerderen daar op dat forum van overtuigd waren. Mocht je eventueel weten welk forum dat was dan kan ik zelf es gaan zoeken ?

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#274 Geplaatst 04 april 2009 - 18:42

Als het om een nederlandstalig forum ging dan zullen er toch niet zoveel opties zijn voor een siamforum ofwel?

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#275 Geplaatst 04 april 2009 - 18:58

MissKitty zei:

Als het om een nederlandstalig forum ging dan zullen er toch niet zoveel opties zijn voor een siamforum ofwel?

Het enige andere forum waar ik nog vaak eens naartoe ga is kattenplaza.nl

Verder heb ik niet echt weet van specifieke siam fora ? Als je er hebt mag je gerust de link eens posten dan zoek ik es of ik die thread kan vinden over die leeftijd. Het verontrust me enorm dat iemand zonder blozen kan beweren dat het normaal is dat katten aan 8 jaar al sterven en dat dit het gemiddelde voor het ras is ... Of het nu een siam, pers, ragdol, birmaan of een HTK is -> Dat niet NIET normaal.

update : post was niet duidelijk. Aangepast zodat het duidelijk is dat ik met 8 jaar de gemiddelde leeftijd voor het ras bedoel en niet specifiek voor 1 kat die eventueel aan HCM zou gestorven zijn.

Bewerkt door frv, 04 april 2009 - 20:13.

Guest_kate_*
Guest_kate_*

#276 Geplaatst 04 april 2009 - 19:43

en zouden deze dan stiekum toch aan HCM kunnen lijden
en het advies krijgen eens te gaan testen??????  :catangel

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#277 Geplaatst 04 april 2009 - 20:12

kate zei:

en zouden deze dan stiekum toch aan HCM kunnen lijden
en het advies krijgen eens te gaan testen?????? :catangel

om een gemiddelde leeftijd te krijgen van 8 jaar houdt dit in dat de meeste katten tussen de 6 a 14 jaar liggen ... Dat zou dan inhouden dat bijna 90% van de katten in de betrokken cattery HCM positief zijn en dan nog zodanig erg dat ze er aan overlijden (niet elke vorm is dodelijk).

Statistisch onmogelijk. Of toch haast onmogelijk. Ik verdenk dat de betrokken fokker ofwel foutieve info gepost heeft of dat er een ander probleem is. Zou jij als kittenkoper trouwens aanvaarden dat je kitten op 8 jarige leeftijd sterft en dat de fokker zegt " das normaal , die leven maar zo lang ..." ...

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#278 Geplaatst 04 april 2009 - 20:14

frv zei:

Mjah is zeker niet mijn bedoeling om je aan te vallen maar ik zou doodgraag die link hebben want die mensen hebben volgens mij een probleem. Het is NIET normaal dat hun dieren gemiddeld maar 8 a 10 jaar oud worden! Wat me vooral verontrust is dat meerderen daar op dat forum van overtuigd waren. Mocht je eventueel weten welk forum dat was dan kan ik zelf es gaan zoeken ?

Voel me niet aangevallen hoor echt niet.Had even geen zin haha in die mensen hun siamezen.Ik weet niet meer of het een ned of belgisch forum was en of het een specifiek siam forum was of niet.Ik dacht eerder een ned forum.Geen katteplaza dat weet ik zeker want daar kom ik nog steeds weleens voorbij gehopt.Als ik het weet dan plaats ik het hier wel

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#279 Geplaatst 04 april 2009 - 20:16

frv zei:

om een gemiddelde leeftijd te krijgen van 8 jaar houdt dit in dat de meeste katten tussen de 6 a 14 jaar liggen ... Dat zou dan inhouden dat bijna 90% van de katten in de betrokken cattery HCM positief zijn en dan nog zodanig erg dat ze er aan overlijden (niet elke vorm is dodelijk).

Statistisch onmogelijk. Of toch haast onmogelijk. Ik verdenk dat de betrokken fokker ofwel foutieve info gepost heeft of dat er een ander probleem is. Zou jij als kittenkoper trouwens aanvaarden dat je kitten op 8 jarige leeftijd sterft en dat de fokker zegt " das normaal , die leven maar zo lang ..." ...

Was geen hcm want daar leden de siamezen niet aan.Was gewoon ouderdom zeiden ze. Wat het dan wel was is niet gezegd dus kan vanalles zijn.

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#280 Geplaatst 04 april 2009 - 20:17

lissy zei:

Was geen hcm want daar leden de siamezen niet aan.Was gewoon ouderdom zeiden ze. Wat het dan wel was is niet gezegd dus kan vanalles zijn.

Inderdaad. Ik persoonlijk zou als kittenkoper nooit een uitleg aanvaarden in dat genre. Ik denk dat niemand hier dat zou aanvaarden als uitleg. Er moeten dan toch een hele hoop gedupeerden zijn ?

PS : Mijn 100ste post!!!!!

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#281 Geplaatst 04 april 2009 - 20:18

frv zei:

Zou jij als kittenkoper trouwens aanvaarden dat je kitten op 8 jarige leeftijd sterft en dat de fokker zegt " das normaal , die leven maar zo lang ..." ...

Ik niet, maar ik weet wel dat liefhebbers vaak nergens weet van hebben helaas. En sommige hebben ook geen internet.Dus info nergens kunnen krijgen.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#282 Geplaatst 04 april 2009 - 20:19

frv zei:

Proficiat!! :LOL: :d

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#283 Geplaatst 04 april 2009 - 20:24

frv zei:

Inderdaad. Ik persoonlijk zou als kittenkoper nooit een uitleg aanvaarden in dat genre. Ik denk dat niemand hier dat zou aanvaarden als uitleg. Er moeten dan toch een hele hoop gedupeerden zijn ?

Maar ja ik weet niet hoe dat is gegaan natuurlijk.Ik weet genoeg over fokken dat ik het niet zou accepteren.Mensen doen soms rare dingen.Waarom gaan er nog steeds mensen een kitten kopen in die belgische dierenwinkel? En dan toch juist dat ene o zo lieve kitten eruit halen met die snotneus? Emoties spelen bij de liefhebbers een hele grote rol. Als de uitleg geaccepteerd word door de koper dan voelen ze zich geen gedupeerde natuurlijk ;)

Proficiat

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#284 Geplaatst 04 april 2009 - 20:41

poezemannen zei:

Proficiat!! :LOL: :d

lissy zei:

Proficiat

Bedankt :)

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#285 Geplaatst 05 april 2009 - 11:37

Hier een htk met HCM. Kattenforum - kattenplaza :: Bekijk onderwerp - "weeen" bij gesteriliseerde poes! Update: overlede
Helaas snel overleden. Dus het zit overal in elk ras.