Spring naar inhoud

- - - - -

Testen / niet testen

• Log in om te reageren
456 reacties op dit onderwerp
Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#316 Geplaatst 20 april 2009 - 12:28

Heb hier nog een ding aan toe te voegen : dat je hopelijk nooit hoeft te roepen was er maar een dna test voor de britten.En dat je nooit te maken krijgt met alle andere ziektes en hcm perikelen die er nu eenmaal in elk ras zitten.
Ragdollfokkers hebben die dnatest niet gratis gekregen dat is wereldwijd bij elkaar gespaard door de fokkers zelf.Misschien dat de britten fokkers wereldwijd kunnen gaan sparen alvast?

Smitten kitten@
Prima verwoord :thumb: Hier van mij een :flower: :LOL:

Bewerkt door lissy, 20 april 2009 - 12:33.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#317 Geplaatst 20 april 2009 - 13:03

smitten kitten

Dan zou ik het wel eens willen weten over welke poes het gaat. Onze [Knip]? Op heel haar stamboom kan ik toch geen inteelt vaststellen ! Zij komt uit [Knip] en [Knip]. Twee verschillende lijnen. Geen inteelt bemerkt en 3 generaties negatief getest !

Bewerkt door Pixel, 20 april 2009 - 18:43.
Reden van bewerken: Namen n.v.t., op vraag verwijderd.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#318 Geplaatst 20 april 2009 - 17:20

Test Mating
Als ik kijk naar de testmating van deze 2 katten, dan is het inteeld percentage 0.20%
Kijk ik naar de 2 afzonderlijk Dan heeft pa een inteeldpercentage van 6.01% en ma heeft een percentage van 6.8% ik kan dit toch echt niet noemen als zijnde geen inteeld in de stamboom.
Toch misschien wat verder kijken?
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#319 Geplaatst 20 april 2009 - 17:30

Ik kan er in elk geval geen inteelt op terug vinden. Hier hebben we ook 3 Feroesti's waar we mee fokken, zelf gefokt. Zijn wel totaal niet aan mekaar verwant. Dat is wel geen inteelt !!
Het is niet omdat dezelfde cattery namen op een stamboom vermeld staan dat die katten ook verwant zijn aan elkaar. Dat is absoluut geen inteelt !!!!!!!
Wij werken ook met twee verschillende katers één Duitse en één Nederlandse , totaal verschillende bloedlijnen. We wisselen dan welke poes (die trouwens ook niet aan mekaar verwant zijn) bij welke kater op dek gaat. Alle kittens zijn Feroesti's, maar totaal niet aan elkaar verwant, complete andere katten zowel uiterlijk als genetisch. Uit totaal verschillende bloedlijnen !!
Als je zo'n percentage 's neerzet beledig je wel erg goede fokkers !!!!

Bewerkt door feroesti, 20 april 2009 - 17:34.
Reden van bewerken: iets aan toegevoegd

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#320 Geplaatst 20 april 2009 - 17:45

Caramba, kijk dan op pawpeds.
Daar wordt volledig het inteeldpercentage uitgerekend.
En nee idd 2 katten uit de zelfde cattery, met verschillende lijnen erachter dat is geen inteeld.
Je bent alleen maar alles voor je eigen aan het goed praten
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#321 Geplaatst 20 april 2009 - 17:52

feroesti zei:

Als je zo'n percentage 's neerzet beledig je wel erg goede fokkers !!!!

Zij zet dit toch niet neer? Ze drukt je gewoon enkel en alleen met de neus op de feiten. Dit is bepaald door het medische centrum, niet door haar!

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#322 Geplaatst 20 april 2009 - 17:54

Ik hoef me niet goed te praten. Dat zullen mijn kittenbaasjes wel doen.
Dit wordt trouwens ook wel erg persoonlijk. Hier heb ik echt geen zin in. Waar de poes vandaan komt heb ik er alle vertrouwen in dat ze zeeeeer goed bezig is. Trouwens één van mijn favoriete foksters wat betrefd britannica. Zeer mooie kwaliteit en een grote inzet voor de bescherming en erkenning van het ras. Haar fokkwaliteiten besmeuren zal ik dus nooit doen, laat staan maar overwegen !!
Met ons Oilily geen problemen , zeer mooie fokpoes en zeer mooie kittens gekregen van haar.
Geen reacties dus meer van mijn kant hierop !!!!!

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#323 Geplaatst 20 april 2009 - 17:57

Er blijven altijd twee kampen hoe je het draait of keert...de ene zegt zus en de andere zegt zo...
Als beide kanten de gezondheid en het welzijn van de katten als hoogste prioriteit hebben, vind ik het allemaal goed. En hoe dat gebeurt, interesseert me minder..als het maar op een correcte (en die kan nu eenmaal voor iedereen anders liggen) manier gebeurd.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#324 Geplaatst 20 april 2009 - 18:18

feroesti zei:

Ik hoef me niet goed te praten. Dat zullen mijn kittenbaasjes wel doen.
Dit wordt trouwens ook wel erg persoonlijk. Hier heb ik echt geen zin in. Waar de poes vandaan komt heb ik er alle vertrouwen in dat ze zeeeeer goed bezig is. Trouwens één van mijn favoriete foksters wat betrefd britannica. Zeer mooie kwaliteit en een grote inzet voor de bescherming en erkenning van het ras. Haar fokkwaliteiten besmeuren zal ik dus nooit doen, laat staan maar overwegen !!
Met ons Oilily geen problemen , zeer mooie fokpoes en zeer mooie kittens gekregen van haar.
Geen reacties dus meer van mijn kant hierop !!!!!

Waar zeg ik dat de fokkers hiervan niet goed bezig zijn?
Waar zeg ik dat ze geen mooie fokpoes is?
Waar zeg ik dat ze geen mooie kittens geeft?
Waar zeg ik dat ik de fokkers hierover veroordeel?

Jij zegt alleen dat er geen inteeld inzit.
Echter ik druk je alleen maar op de feiten dat er wel inteeld inzit
Is dit nu zo'n grote schande?
Ik zal de laatste zijn die ontkent dat ik geen inteeld toepast.
Sterker nog ik verwacht momenteel 2 nesten, die allebei gepaard gaan met inteeld, oh nee nu ben ik natuurlijk een schande voor de perzen fok, want ik doe inteeld toepassen.
Nee ik fok met mijn verstand, het goede in een kat dubbelen, ik weet dat ik ook slechte dingen verdubbel, maar die neem ik op de koop toe.
De kater waarmee ik de inteeld toepast wordt 8 jaar is volledig gezond en getest op HCM en vrij van andere ziektes.
Voor inteeld hoef je je niet te schamen.
Zoals Hanne ook al zegt, de stamboom houdt niet op bij de 4 of 5 generaties binnen de stamboom die je in je handen heb.
Ik houdt me zelf bezig met de bicolor en silver fok binnen de perzen, echter ik hoef er toch echt geen CPC in te hebben, Bi colour met CP is gewoon niet erkend. Hierop zal je toch duidelijk verder moeten kijken dan je neus lang is.
Echter wanneer je hiervoor de ogen wil sluiten, ja dan ben je pas echt verkeerd bezig.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#325 Geplaatst 20 april 2009 - 20:01

Wat hebben die points daar nu mee te maken. Wij fokken noch bicolor noch bicolorpoint.
Enkel colorpoint klassiek en ik heb me er door de jaren serieus in verdiept, zowel bij de britten colorpointfok als bij de britannica colorpoint fok. Vandaar dat wij het ook tot 1 kleur beperken om enkel daar echt onderzoek naar te doen. Wat ik van mijn lijnen ken hoef ik niet op te zoeken in een site van pawpeds. Dat zijn percentage die bovendien niet betrouwbaar zijn, het blijven percentages. Net als de bewering dat 80 procent niesziekte zou hebben in een cattery. Dat zijn percentages, maar of die ook kloppen is maar de vraag. Mijn opzoekingen reiken zich tot de catteryen waar mijn katten vandaan komen en hun voorouders en nog veel verder. En inteelt wordt daar niet gedaan en die fokkers staan daar ook niet achter ! Trouwens heb ik enkel slechte ervaringen met inteelt. Je legt er de positieve katten van katten mee vast, maar zeker en vooral de negatieve. Dat wil ik ter allertijde vermijden.
Wat jij doet is jou zaak. Maar ik kijk echt wel verder dan mijn neus lang is !
En ik heb trouwens een lange neus :twisted:
Veel succes nog verder, maar hier houdt het op voor mij.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#326 Geplaatst 20 april 2009 - 20:13

Gegroet ik ga hier niet in verder, je leest alleen wat je wil lezen, en als je iets niet bevalt lul je er maar wat omheen

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#327 Geplaatst 25 mei 2009 - 15:26

Vrijdagnamiddag om 14.00 u worden Enrico en Etou , onze twee dekkaters getest op hcm door Dktr. Vinck te Destelbergen. Jullie hebben me met z'n allen toch overhaald om het te doen. Spannend......
Hopelijk negatief !!!

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#328 Geplaatst 25 mei 2009 - 15:34

feroesti zei:

Hopelijk negatief !!!

Ik duim mee :thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#329 Geplaatst 25 mei 2009 - 15:49

Wij hopen mee :LOL:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#330 Geplaatst 25 mei 2009 - 16:00

feroesti zei:

Vrijdagnamiddag om 14.00 u worden Enrico en Etou , onze twee dekkaters getest op hcm door Dktr. Vinck te Destelbergen. Jullie hebben me met z'n allen toch overhaald om het te doen. Spannend......
Hopelijk negatief !!!

Een heel grote stap in de juiste richting! Dus al ons gezaag heeft toch vruchten afgeworpen :LOL:

Super dat je verantwoordelijkheid opneemt voor je katten en hun nakomelingen! Ik hoop mee dat de resultaten negatief zijn en dat het voor jou een impuls zal zijn om te blijven testen en met verstand om te springen met de resultaten!