Spring naar inhoud

- - - - -

Testen / niet testen

• Log in om te reageren
456 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#331 Geplaatst 25 mei 2009 - 16:30

Ik ga heel hard voor je duimen dat de 1e 2 prachtig negatief zijn.
Hoe oud zijn deze 2 jongens? ( niet om te zeiken, maar gewoon nieuwsgierigheid)
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#332 Geplaatst 25 mei 2009 - 17:57

Enrico is nog zeer jong, 10-11 maanden. Maar doordat hij z'n eerste nest verwacht willen we dit toch doen en later op 2 jaar herhalen voor alle zekerheid. Etou is 2 jaar en een half. Twee jonge knapen dus.

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#333 Geplaatst 25 mei 2009 - 17:58

Ik duim ook :thumb:

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#334 Geplaatst 25 mei 2009 - 18:03

ik duim alvast mee

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#335 Geplaatst 25 mei 2009 - 18:06

:thumb: :thumb:

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#336 Geplaatst 25 mei 2009 - 18:55

Dat is goed nieuws :) Duimen maar dat alles ok is :thumb:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#337 Geplaatst 25 mei 2009 - 19:54

[quote name='jubikelcats']Ik ga heel hard voor je duimen dat de 1e 2 prachtig negatief zijn.

Het zijn niet de eerste hoor. Noesy is al twee keer negatief getest geweest en onze overleden kater Noah en overleden poes Suusje waren ook negatief getest.

Noah was 2 keer negatief getest op alles (felv, fiv, hcm, pkd, fiptiterbepaling) en stierf op 5 jarige leeftijd aan een leveraandoening. Vandaar dat we niet meer wilden testen , uit kwaadheid en teleurgesteldheid. Je doet alles om een dier gezond te houden, test op alles en dan krijg je totaal iets anders en moet je hem alsnog afgeven.

Suusje zelfde verhaal, volledig getest en dan kreeg ze epilepsie. Noah verloren in mei 2008 en Suusje in nov. 2008. Ik was zeer verdrietig en tegelijk woedend !

Dit is nu een tijdje geleden en waarschijnlijk hebben we het verlies nu nog maar verwerkt. Nu zijn we er een beetje overheen en besloten we toch opnieuw te testen. We snappen de noodzaak echt wel, maar hadden na die twee zeer pijnlijke verliezen een enorm dipje,....

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#338 Geplaatst 25 mei 2009 - 20:03

Ik begrijp het.
Sorry voor mijn misopvatting

Toch hoop ik wel dat je ook verder gaat testen, tuurlijk het is absoluut niet leuk wat je heb meegemaakt.
Maar ik heb absoluut niet het idee dat je een slechte fokker ben, in tegendeel.
Misschien een tikkie eigenwijs, maar dat behoort bij alle fokkers ;)
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#339 Geplaatst 25 mei 2009 - 20:06

[quote name='feroesti'][quote name='jubikelcats']Ik ga heel hard voor je duimen dat de 1e 2 prachtig negatief zijn.

Het zijn niet de eerste hoor. Noesy is al twee keer negatief getest geweest en onze overleden kater Noah en overleden poes Suusje waren ook negatief getest.

Noah was 2 keer negatief getest op alles (felv, fiv, hcm, pkd, fiptiterbepaling) en stierf op 5 jarige leeftijd aan een leveraandoening. Vandaar dat we niet meer wilden testen , uit kwaadheid en teleurgesteldheid. Je doet alles om een dier gezond te houden, test op alles en dan krijg je totaal iets anders en moet je hem alsnog afgeven.

Suusje zelfde verhaal, volledig getest en dan kreeg ze epilepsie. Noah verloren in mei 2008 en Suusje in nov. 2008. Ik was zeer verdrietig en tegelijk woedend !

Dit is nu een tijdje geleden en waarschijnlijk hebben we het verlies nu nog maar verwerkt. Nu zijn we er een beetje overheen en besloten we toch opnieuw te testen. We snappen de noodzaak echt wel, maar hadden na die twee zeer pijnlijke verliezen een enorm dipje,....[/quote]

Tja... zo gaat dat met levende wezens. Hoe langer je er mee bezig bent, hoe meer je weet en voor hoe meer dingen je schrik gaat hebben. Onze katten worden als ze voor hun HCM en PKD (echo) test gaan volledig onderzocht. Dus ook alle andere organen. Ik moet daar niet meer voor betalen en het geeft me toch nog eens extra de geruststelling dat mijn katten op dat moment helemaal gezond zijn. Wat er daarna gebeurt ligt helaas niet in mijn macht, het kan ondanks alle goede zorgen en alle voorzorgen toch nog mis gaan.

Ik begrijp wel dat je teleurgesteld was hoor en zelf heb ik dat gevoel ook soms. Je doet zo je best om gezonde dieren uit te zoeken en gezonde kittens te fokken en toch loopt het soms toch mis. Zie het vaak genoeg rondom mij ook. Maar goed, des te meer reden om te testen op wat kan getest worden dus ;)

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#340 Geplaatst 25 mei 2009 - 20:42

Veel succes met de testen! :geluk:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#341 Geplaatst 25 mei 2009 - 21:48

Dat eigenwijze heb ik denk ik van mijn katten :LOL: die zijn ook soms zo lekker eigenwijs...
:love3: :love3:

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#342 Geplaatst 25 mei 2009 - 23:16

:mrgreen:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#343 Geplaatst 26 mei 2009 - 09:43

Daarom en daar is niks mee

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#344 Geplaatst 26 mei 2009 - 10:41

Een vraagje

Wordt er geschoren voor de echo testen?

Ik zou Tirza ook nog willen laten testen via echo (voor de "zekerheid")
En wie kunnen jullie me aanraden. Ik dacht aan Valerie Bavegems (hopelijk juist geschreven?)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#345 Geplaatst 26 mei 2009 - 10:54

Tirza zei:

Een vraagje

Wordt er geschoren voor de echo testen?

Ik zou Tirza ook nog willen laten testen via echo (voor de "zekerheid")
En wie kunnen jullie me aanraden. Ik dacht aan Valerie Bavegems (hopelijk juist geschreven?)

Als je dat vraagt scheert Bavegems niet. Ik ga afwisselend naar Bavegems en Putcuyps. Hangt er een beetje van af waar ik een afspraak kan maken voor de data waarop ik kan.

Mijn katten bij Putcuyps werden wel geschoren, maar dat vind ik niet erg. Ik show er toch niet (veel) mee ivm stressbeperking. En als ik al eens ga showen dan doe ik dat niet na de testen. Ik laat mijn katten vlak voor ze naar de kater mogen testen omdat dat het recentste resultaat geeft.

Maar misschien kan je ook vragen om niet te scheren.