Spring naar inhoud

- - - - -

Testen / niet testen

• Log in om te reageren
456 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#436 Geplaatst 05 juni 2009 - 11:12

henny zei:

Ik zou dus nooit naar Vinck gaan met die wetenschap :o

Ja, daar schrok ik dus ook van...
Om die reden heb ik dan ook de eigenaar van het opvangkitten waar we binnenkort mee zouden gaan testen bij Vinck, direct toen ik buiten kwam een berichtje gestuurd dat ze best naar Bavegems zou gaan. (ook omdat die het broertje van dit opvangkitten vorig jaar op de echotafel heeft gehad)

Bewerkt door Smitten Kitten, 05 juni 2009 - 11:18.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#437 Geplaatst 05 juni 2009 - 11:28

Zou het dan zo onmogelijk zijn om daar een beetje vaste positief-waarden op te plakken? Ik weet wel dat het een beetje de combinatie van dingen is maar toch..

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#438 Geplaatst 05 juni 2009 - 11:32

MissKitty zei:

Zou het dan zo onmogelijk zijn om daar een beetje vaste positief-waarden op te plakken? Ik weet wel dat het een beetje de combinatie van dingen is maar toch..

De meeste cardiologen hanteren 5 als bovengrens.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#439 Geplaatst 05 juni 2009 - 11:35

Dan snap ik niet waarom anderen daar dan een uitzondering op maken. Als ze allemaal dezelfde grens hanteren kan er ook geen misbruik gemaakt worden overigens dus ja..

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#440 Geplaatst 05 juni 2009 - 11:40

Smitten Kitten zei:

We hebben het zelfs nog over jou gehad ;)

(Niets slechts hoor ;) Ze vertelde gewoon dat er bij haar eigenlijk maar 2 perzenfokkers komen. )

hihihihi
ben wel benieuwd ;)
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#441 Geplaatst 05 juni 2009 - 11:52

MissKitty zei:

Dan snap ik niet waarom anderen daar dan een uitzondering op maken. Als ze allemaal dezelfde grens hanteren kan er ook geen misbruik gemaakt worden overigens dus ja..

Weetje wat ook het probleem is, doordat er strenge cardiologen zijn, die dus de 5 als bovengrens hanteren en er zijn minder strenge cardiologen, die naar de 6 gaan als bovengrens, krijg je dus ook die grote verschillen, stel je vertrouwd een kat niet helemaal, of je wil op zeker spelen, dan ga ja toch naar die cardioloog die minder streng kijkt, want je krijgt die verrote stempel van negatief, echter misschien krijg je bij de strenge cardioloog wel de stempel positief, ja dat is schikken dan en moet je ineens de kat uit de fok halen.
Op het moment dat Cartousche positief bij mij bevonden wordt en ook haar dochter, was dat voor mij ook schikken, heb thuis ook echt een potje flink gevloekt en gejankt. En zeker nadat ik ook nog eens via de fokker later te horen kreeg dat een broertje van Tousch aan een embolie is overleden. Cartousche is momenteel de enige nog over daarvan, haar moeder is ook al een tijdje overleden.
Maar als je gewoon graag je ogen sluit, dan ga je naar iemand die minder streng is hierin, en dan ook nog een advies geeft nee hoor je hoeft echt niet elk jaar, want dat is iets wat je graag wil horen dan.

Ik moet dan uit het hoge noorden komen, maar het bevalt me best bij Valerie, ze mogen lekker rond wandelen en kunnen na het onderzoek direct naar huis, dus ze zitten niet onnodig lang opgesloten in een reisbak.
Dat was wat mij tegen viel in Emmeloord, dat ze niet mogen rond wandelen, en na afloop, je zit zo ongelooflijk lang te wachten op de papieren.
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#442 Geplaatst 05 juni 2009 - 12:00

Zijn ze allemaal minder goed in Nederland dan eigenlijk? Vroeg ik mij maar af omdat er zoveel Nederlanders naar Belgie trekken voor de testen.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#443 Geplaatst 05 juni 2009 - 12:08

ik wil zeker niet zeggen dat ze minder goed zijn.
Echter in Nederland worden die testen afgenomen door Radiologen en in Belgie door Cardiologen.
Als ik iets aan mijn longen heb, wil ik ook graag dat dit wordt bepaald door een longarts en niet door een radioloog. Als ik dan ga testen, vind ik het ook belangrijk voor de katten dat dit beoordeeld wordt door een cardioloog, tenslotte is het wel zijn vakgebied.

Ik ben vorig jaar met pa, ma en dochter naar Valerie getogen, Valerie is een Cardioloog. Pa Harlekino is een PKD kater echter op dat moment zat hij niet echt geweldig in zijn vel en had een duidelijke dip.
Heb ook gelijk gevraagd of ze naar zijn nieren ook even kan kijken, want vrees dat het niet goed zit.
Valerie zei daarop ook eerlijk, ik kan niet veel zien in daarop, want het is mijn vak gebied niet, maar wil wel een poging wagen. We hebben een poging gewaagd en daarop zag IK zelfs al voldoende. 1 nier was niet goed te vinden, dat kan, de andere nier zat al vol met cystes, ik als leek zijnde zag het zelfs al.
Kino leeft nog, maar we weten ook dat hij niet oud wordt.
BTW ten tijde dat Cartousche gedekt werd, wist ik niet dat Kino positief was, de fokker wist het toen al wel, maar vond het niet nodig om me daarvan in te lichten, want hij kan toch moeilijk een ieder die van die moeder kittens heeft inlichten dat moeders positief is.......... de flapdrol.
Dus ja de kittens zouden van pa, PKD krijgen en van Ma HCM. PKD waren ze vrij van, HCM helaas niet

henny
henny
  • 1.601 berichten

#444 Geplaatst 05 juni 2009 - 12:11

Ik ga al 10 jaar naar Melinda Schmidt en daar ben ik heel tevreden over.
Zij hanteert ook de 5 als maximum.
Henny

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#445 Geplaatst 05 juni 2009 - 12:22

Zelf ben ik een keertje bij Dr. Schmidt Melinda in Oisterwijk geweest omdat de agenda bij Dr. Putcuyps te vol stond en ik liefst nog die maand die poes gescand had. Omdat ik voordien ook heel veel lovende commentaar gehoord van Dr. Schmidt van collega Ragdoll fokkers vernomen had, heb ik toen voor haar gekozen.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#446 Geplaatst 05 juni 2009 - 12:31

melinda test erg fijn, minpuntje vindt ik dat ze scheert maar goed das een detail!

Ik test bij Garretsen minpunt van hem is dat je niet de waardes op papier mee krijgt.
Maar je kan ze prima zien op het apparaat en hij vergelijkt ze met die van de vorige scans en wist mij zodoende te vertellen dat mijn bommels hart super netjes stabiel was. En dat hij daar erg blij mee was.
Hij had vorig jaar de grootste moeite om Bommel te scannen bommel was erg boos maar nu perfect te scannen wel gespannen en wat stresserig maar daardoor geen abnomale afwijkingen aan het hartje en vaten te zien.

je krijgt wel eens te horen blabla door de stress zag me iets

minpunt aan gerritsen is dat hij de katten standaard sedeert, dit vindt ik te belastend voor een kat waarom moet het dier onder narcose?
Heb geen ervaring met hem verder maar dat is de reden dat ik nooit naar hem zou gaan.

Verder radiologen/ cardiologen die een afwijkende bovengrens aanhouden ga ik ook niet naar toe.

De waardes hangen ook samen met veel factoren en is vaak niet een ding dat afwijkend is maar dan zijn er meerdere!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#447 Geplaatst 05 juni 2009 - 12:40

Nahs zei:

je krijgt wel eens te horen blabla door de stress zag me iets

Lekkages door stress bv :catangel

Naar aanleiding van zo'n verhaal heb ik met Putcuyps gemaild. Zij vertelde dat ze niks kon zeggen zonder de kat zelf te zien maar dat ze zelf nooit lekkages heeft geweten aan stress...

Mja, dat zegt voor mij dan voldoende 8)

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#448 Geplaatst 05 juni 2009 - 12:56

wat betalen jullie gemiddeld voor zo'n hcm test, in de dierenkliniek vragen ze er honderd euro voor, schrok me toch even een hoedje!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#449 Geplaatst 05 juni 2009 - 13:12

m.a.w. Alle katten die getest worden door Dktr. Vinck of een andere cardioloog die 'zogezegd' lichtere waarden hateerd, dit zijn geen betrouwbare testen. Erger nog : fokkers zouden naar daar gaan net omdat die minder streng zijn ????
Laat me niet lachen, wat een stellingen ???

Als er gedacht wordt dat, door bij een cardioloog te gaan die strenge waarden hateerd , je garantie verhoogd dat je het niet krijgt, vergeet het maar. Droom maar verder...

Trouwens over de waarden zal ik het zeker eens navragen bij Dktr. Vinck, daar geloof ik niets van ! Dktr. Vinck is net gekend als een zeer strenge cardioloog.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#450 Geplaatst 05 juni 2009 - 13:18

mightycats zei:

wat betalen jullie gemiddeld voor zo'n hcm test, in de dierenkliniek vragen ze er honderd euro voor, schrok me toch even een hoedje!

Ik betaal bij Valerie Bavegens, € 60.50 per test
Valerie zit bij de uni van Gent