Spring naar inhoud

- - - - -

kitten socialer maken... nieuwe wending Maya is verhuisd !

• Log in om te reageren
347 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1 Geplaatst 03 januari 2010 - 21:03

We hebben een brits korthaar poesje Maya , uit een nestje van 4, dat maar niet wil aangeraakt worden. Al onze kittens genieten dezelfde opvoeding, dus het is een raadsel waarom Maya zo is. Dit hebben we nog nooit eerder voorgehad in 8 jaar dat we fokken !
Ze is totaal niet agressief, maar echt heel angstig.
Van als ze een baby (2 weken oud) was, ging ze heel hard blazen als we dicherbij kwamen. Nu is ze 13 weken , blazen doet ze niet meer, maar ze loopt telkens weg. Van zodra we op 1 meter komen, vlucht ze weg en haar achterna zitten willen we dan ook niet doen.
Ze hangt heel erg aan haar mama , maar van mensen moet ze niets weten.
Hoe pakken we dit best aan ???
Spelen met ons wil ze niet doen, met de andere kittens wel, maar ook altijd zeer voorzichtig om zich heen kijkend. Ze vertrouwd echt niets en niemand.
Ze is wel handelbaar en laat zich oppakken (als we haar dan even kunnen bemachtigen) , maar zodra ze kan zet ze het op een lopen. Snoepjes wil ze niet aanvaarden.
Ze is medisch helemaal in orde en zeer goed op gewicht.
Iemand tips om dit aan te pakken ???

Ik hoop dat ze door te verhuizen naar een rustige thuis en zonder haar mama, wat meer vertrouwen in haar baasjes zal krijgen. Maar om een geschikte thuis voor haar te vinden zal het niet gemakkelijk zijn vrees ik...
Mensen zoeken een sociaal britje en geen schrikkepoesje...
Ik vind dit zo erg voor haar, het lijkt net of ze niet gelukkig is...Hopelijk komt dit helemaal goed en groeit ze toch uit toch een sociale meid.

Bijgevoegde thumbnails

• 3 jan. 2010 028.jpg

Bewerkt door feroesti, 05 maart 2010 - 19:33.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#2 Geplaatst 03 januari 2010 - 21:11

Ik zou daar absoluut niet mee inzitten om een bang katje in huis te nemen. Wat raar dat mensen zo reageren...
Ik zou er heel voorzichtig en op haar tempo mee omgaan en zachtjes haar vertrouwen winnen.
Maar jammer genoeg kan ik me geen raskatje permitteren...

Hopelijk bloeit ze open :hug:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 03 januari 2010 - 21:18

Mss dat ze idd openbloeit eens ze als katje alleen is in een nieuw gezin. Het zal niet gemakkelijk zijn en er zal veel geduld voor nodig zijn, maar mss lukt het dan wel.
En sommige katten zijn nu éénmaal niet sociaal daar kan je dan niet veel aan veranderen.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 03 januari 2010 - 21:19

Een vriendin van mij had in een nestje een kitten dat ze niet durfde te verkopen omdat het zo extreem angstig was. Als je in de buurt kwam ging hij lopen. Mensen die voor een britje kiezen die willen natuurlijk zo'n heerlijke knuffelige teddybeer, dus ze wist ook niet wat er mee aan te vangen. Uiteindelijk was er iemand die het kitten wou hebben en ze heeft zelf echt heel lang getwijfeld om het kitten mee te geven omdat ze het zelf zo vervelend vond dat het kitten zo bang was. Uiteindelijk heeft ze hem dan toch aan die mensen verkocht voor nog geen 200 euro. Diezelfde avond kreeg ze een mailtje dat het helemaal geen angstig kitten was en dat hij maar achter hen aan bleef lopen en niet van hun schoot te krijgen was :LOL: Sommige katten worden gewoon ondergesneeuwd als ze in een groep zijn en je hebt natuurlijk veel kittens in huis gehad de laatste tijd. Natuurlijk zou ik aan eventuele geïnteresseerden wel uitleggen dat het kan dat het kitten altijd een beetje angstig zal blijven, maar zoals bovenstaand verhaal al aantoont kan het best dat zo'n kitten in een rustige nieuwe thuis volledig openbloeit.

Bewerkt door Smitten Kitten, 03 januari 2010 - 21:22.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#5 Geplaatst 03 januari 2010 - 21:22

laten we dan hopen dat het bij Maya net hetzelfde geval is :thumb:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#6 Geplaatst 03 januari 2010 - 23:03

Dat hoop ik ook. Het zal waarschijnlijk inderdaad ook de drukte gelegen hebben. Ze is van het jongste nest en die hadden het natuurlijk niet gemakkelijk. Heel veel bezoekers over de vloer en opboksen tegen de grotere kittens in huis. Vandaar dat ze waarschijnlijk ook niet zo heel intens durft te spelen. Als die beer van een Massimo of Vic eraan komt, zet ze het op een lopen. Dat kan ik best begrijpen, die wegen ook wel 300 gram zwaarder...
Deze avond toen ik alleen in de zetel lag, kwam ze voorzichtig dichterbij. Maar zodra ik m'n hand heel zachtjes uit stak om haar te aaien was ze er snel vandoor. Toch vind ik dat al super, ze heeft dus toch interesse in mensen en dit voor het eerst...
Er zijn nu dit week-end weer enkele kittens verhuisd en nu zijn er nog 5 in huis, pakken rustiger dus. Het bezoek zal nu ook veel minder zijn. Hopelijk gaat het nu snel de socialere kant uit met haar...
Haar beide ouders zijn supersociaal, kruipen zelfs bij vreemden op schoot en willen overal rond en bij zijn. Dus erfelijk kan ze dit niet mee hebben.

Blij om te horen dat dit geen alleenstaand geval is en dat het met bovenstaand kitten helemaal goed kwam na de verhuis. Hopelijk is dit bij dit lieveke ook zo. Ik zal een rustige thuis zoeken en ben altijd zeer eerlijk in zoiets, karakter is ook belangerijk. Dit is geen katje dat zomaar overal terecht mag en kan komen. We nemen rustig onze tijd, ze is tenslotte nog maar 13 weken.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 04 januari 2010 - 06:56

Met bach bloemen kan je ook heel wat bereiken. Maar van mij had je natuurlijk geen ander antwoord verwacht zeker :)

Als je meer uitleg wil stuur je maar een pb'tje.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 09 januari 2010 - 14:06

feroesti zei:

Deze avond toen ik alleen in de zetel lag, kwam ze voorzichtig dichterbij. Maar zodra ik m'n hand heel zachtjes uit stak om haar te aaien was ze er snel vandoor. Toch vind ik dat al super, ze heeft dus toch interesse in mensen en dit voor het eerst...

Als ze dichterbij komt, zou ik gewoon zo stil mogelijk blijven zitten en afwachten hoe dicht ze wil komen. Zo kan ze zelf het tempo bepalen om kennis te maken. Een uitgestoken hand kan misschien alweer bedreigend overkomen voor haar. :geluk: :geluk: :geluk: met het vinden van het juiste mandje voor haar.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#9 Geplaatst 09 januari 2010 - 14:19

Ze is inmiddels verhuisd en ik kreeg zonet een update.
Ze loopt goed rond in haar nieuwe thuis, maar wil nog steeds niet opgepakt worden. De nieuwe baasjes vinden dat niet erg en zullen er veel tijd insteken om haar wat socialer te maken. Ze speelt goed en eet en drinkt en loopt zeer goed rond, dus puur een karaktertje dus. Waarschijnlijk zal dit er nooit helemaal uit gaan. Maar haar nieuwe baasjes zijn er net even blij mee. Ze zochten een rustig huisgenootje en dat hebben ze met Maya.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 09 januari 2010 - 14:28

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#11 Geplaatst 09 januari 2010 - 15:51

:thumb:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 09 januari 2010 - 15:55

:thumb: :thumb: :thumb:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#13 Geplaatst 10 januari 2010 - 21:27

Daarnet kreeg ik een mailtje dat we Maya terug  ! moesten ! kopen !!!
Ik ben zeer teleurgesteld en erg verdrietig, ze hebben haar amper een week.
Gisteren ging het nog zo goed en nu vandaag...

Eerst kreeg ik een mail van mevrouw dat ze in onverschil was gevallen met haar man, die Maya maar niets vond. (vooral de prijs waarschijnlijk)
Toen ik haar uitlegde dat ik zeer eerlijk was geweest en ze wel wist dat Maya niet zo'n durver was, reageerde ze dat ze wel een week of 4 het zouden bekijken.

Haar man dus niet, want de volgende mail was de eis haar terug te nemen.

Ik legde hen uit dat terug keren niet zomaar gaat, dat dat weer stress voor Maya betekend en ze na amper 1 week niet kan aanpast zijn.
Bovendien weten we niet of ze met andere huisdieren in contact is geweest wat een risico voor onze katten betekend.

Nu Kreeg ik een mailtje van meneer met beschuldigingen dat we blij zijn er vanaf te zijn, dat we het express deden,...
Ik ben er niet goed van !! Hoe is het toch mogelijk na zo'n duidelijke uitleg en zo eerlijk te zijn geweest. Mevrouw was nog zo blij met een rustig kitten waar ze zeker haar tijd wilde in steken. Ik was zeer eerlijk over dat Maya een schrikke poesje was en heb duidelijk gemaild dat ze een zeer rustig gezin zocht.
Nu zeggen ze dus dat Maya mentaal niet in orde is en dat ze geen brits korthaar is. Ongeloofelijk !!!
En dat terwijl meneer het niet eens de moeite vond om mee te komen om Maya op te halen...Hij heeft onze cattery, de mama en papa van Maya dus nooit ontmoet.

Het contact met mevrouw was nochtans zeeeeer goed, zeer vriendelijk en begripvol. Ik had er alle vertrouwen in en nu dit ???!!!

Mijn man is nu ook kwaad en wil Maya niet terug nemen. Ze waren goed geïnformeerd en na 1 week kan je een kitten toch niet beu zijn !!! Laat staan dat Maya zich op zo'n korte tijd kon aanpassen. Achteraf blijkt dat ze een knuffel voor hun zoontje zochten en nu dat niet zo blijkt te zijn willen ze haar weg.

Toen dreigden ze met naar de club te stappen als we hun geld niet zouden terug geven. En ook op verschillende forums te zetten dat wij kittens zouden fokken die mentaal niet in orde zijn...
Ik mailde hen terug dat je een kitten koopt voor het leven en niet voor heel even. Dat we nooit eerder klachten hadden en we absoluut niets te verbergen hebben.

Arme Maya, ik mag er niet aan denken wat er met haar gebeurt...
Ze is inderdaad niet supersociaal, maar gewoon een beetje bang. En met wat goede wil en opvoeding kon dit enkel maar verbeteren.
Terug nemen is moeilijk, en al zeker als mensen zo reageren...

Als er zich dus iemand geroepen voelt dit poesje van hen over te nemen, laat het dan zeker weten !!! Ze is bloedmooi en kerngezond. Enkel wat schuchter en verlegen. Aggressie zit er zeker niet in !!!!!
Maar na zo'n dreigementen ben ik er zeker van dat ze er niet goed zit.
Terug nemen doen we niet. Uit kwaadheid en ook uit principe. Je kunt toch niet werken met een geldterug garantie als het om levende dieren gaat ? Ook kittenkopers moeten ergens hun verantwoordelijkheid dragen.
Als ze hun kitten na een weekje al beu zijn stel ik me daar toch deftige vragen bij...
En wij zijn geheel eerlijk geweest wat Maya betrefd, wij zijn altijd geheel eerlijk wat kittens betrefd !

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#14 Geplaatst 10 januari 2010 - 21:33

ooooohhhh nee dit meen je toch niet hé.
Pfffff wat kunnen sommige mensen toch erg zijn en zeker terwijl je zo eerlijk bent geweest.
Niet te snappen.......
Wij zijn wel op zoek naar een derde poesje maar wij kunnen geen rustige thuis bieden met 2 jonge kinderen :oops:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 10 januari 2010 - 21:33

wat erg!!!! arme Maya ,
moest ik geld hebben en nog een plekje vrij...graag dan!

ik zou me er ook niet meer veilig mee voelen ,
kan je ze echt niet terug nemen
dan zit ze toch bij jullie veilig en goed totdat ze een GOED mandje vond
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding