Spring naar inhoud

- - - - -

kitten socialer maken... nieuwe wending Maya is verhuisd !

• Log in om te reageren
347 reacties op dit onderwerp
veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#76 Geplaatst 13 januari 2010 - 14:30

Maar ja, als jullie haar niet terug nemen (en ik begrijp heel goed jullie principes), waar komt Maya dan misschien terecht?  Misschien moet ze dan wel bij die vervelende man blijven.  Ocharme!  Zoek anders via kattensite iemand anders, neem ze terug en geef ze voor dezelfde prijs door.  Of zie ik het een beetje té simpel? Veel succes :)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#77 Geplaatst 13 januari 2010 - 14:44

jammer dat er zoveel tijd overheen gegaan is en zoveel discussie

het moet gewoon zo zijn dat een fokker een schuw kitten niet voor de volle mep verkoopt.
het moet zo zijn dat een fokker bij problemen van deze aard gewoon de kat terug neemt en geld terug geeft.
want met het uit huis gaan houdt je verantwoordelijkheid niet op.
en als mijn partner zou zeggen neen nou dan mag die elders zijn mandje gaan zoeken

gelukkig is mijn partner net zo als ik en hoeven we daar geen discussie over te doen

Feroesti ik zou die mensen keurig het geld retour doen, dan kunnen ze alsnog op je volgende nestje wachten maar nu hebben ze keuze en dat geeft mensen een beter gevoel dan gedwongen te wachten op een kitten dat nog geboren moet worden.

sterkte met Maya, misschien kan je sterilisatie overwegen

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#78 Geplaatst 13 januari 2010 - 15:18

Die mensen zijn heel gelukkig met de situatie en willen nu ook niet meer veranderen. Ze kijken er naar uit om het hele proces van dekking tot bevalling mee te kunnen volgen. We hebben de hele namiddag heen en weer gemaild en hebben er allen een zeer goed gevoel bij. Ze zijn te impulsief geweest en wilden meteen een kitten. Toen maakte het hen dus niet uit dat ze mogelijk schuchter was. Een goedkoop kitten hadden ze ook niet gewild en gelukkig maar, anders zaten ze ermee !!

Nu weten ze dat hun droom kitten eraan komt en hebben ze meer tijd om zich voor te bereiden.
Nu krijg ik al mailtjes over wat ze zich best aanschaffen in die periode...
Dus tegen dat het volgende kitten er zal zijn, zijn ze er helemaal klaar voor. Ze zullen in elk geval zoiest geen tweede keer moeten meemaken.

Ik kon zeker niet weten op voorhand hoe Maya zou zijn eens ze onze cattery verliet. Ze was kerngezond, prachtig en enkel wat schuchter. Maar zo extreem was dat niet. Die mensen waren daar goed van op de hoogte en vonden het niet erg, ze hebben ook nooit gevraagd om van de prijs af te doen. En maar goed ook, anders was ze mogelijk voor een prijsje ergens bij een broodfokker gedumpt geweest omdat ze er misschien toch terug snel vanaf wilden. Als mensen een kitten goedkoper krijgen, is het ook gemakkelijker om dat weer weg te doen en het lost ook het probleem op zich niet op. Maya had net zo goed in haar nieuwe thuis kunnen openbloeien en er kon van angst mogelijk niets gebleken zijn. Dat kan je op voorhand niet inschatten...

De situatie is zowel voor de kittenbaasjes en wijzelf opgelost op een goede vredige manier. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat die mensen prima baasjes zullen zijn voor een kitten uit een toekomstig nest !!!
Voor Maya is het probleem nog niet opgelost. Er zal een lange weg te gaan zijn... Maar we zullen er alles aan doen om die mooie meid te helpen !!

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#79 Geplaatst 13 januari 2010 - 15:18

Het is toch echt beter om haar weer terug te nemen,misschien door weer bij haar mama te zijn,kan ze wel socialer worden.
Ik heb vorig jaar zelfs een kitten terug genomen na 2 maanden,de mensen hadden niets met hem,zeiden ze,hij was te druk :s , raar hoor na 2 maanden en eerst alleen maar goede berichten gehoord te hebben.
Maar als ik het niet terug neem,wat gebeurd er dan met het kitten,ze krijgen van mij ook direct hun geld retour,want ik zou ook geen ander kitten meer aan zulke mensen leveren.
Misschien voelde het zich eenzaam en is het beter om haar samen met een ander kitten te plaatsen.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#80 Geplaatst 13 januari 2010 - 15:27

Morgenochtend rond 11.00 u is ze hier terug, ik ben benieuwd naar haar reactie.
Bij haar mama plaatsen zal ik niet doen, want die keek de laatste week al niet meer om naar haar kittens. Ze was terug krols geworden.
Bovendien kan ik haar in de groep geen eten uit de hand geven, anders zou Maya'tje wel weggeduwd worden door de anderen...Wat haar mogelijk nog meer angst kan bezorgen.

Ik zal in de kinderopvang, de bench methode proberen. Als ze die aankan en niet wild wordt in de bench natuurlijk. Maar dat zal ik morgen pas kunnen bekijken. Wat rust in een veilige bench zal haar goed doen nu...

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#81 Geplaatst 13 januari 2010 - 15:56

Hou je ons goed op de hoogte? :LOL:

Ik zou haar graag blijven volgen :)

En een paar foto'tjes dan, als ze het toestaat ;) :oops:

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#82 Geplaatst 13 januari 2010 - 19:44

beste feroesti
heb net ns héél je relaas door genomen...
Ik herken hierin onze molletje...
Zij is als kitten altijd mama's kindje geweest, en mama is nog steeds haar beste vriend, de laatste om het nest uit te komen en de wereld te verkennen, speelde weinig met de andere kittens, enkel op zichzelf, en bezitterig over speelgoed.
Ik herriner me nog goed dat haar zusje muisje op een avond samen met haar op de zetelrand zat en muisje wou spelen met molletjes staart, zoals kittens wel vaker doen, molletje was hierover zéér verontwaardigd, liet een luid geklaag horen en schoof een eind op, maar meespelen, nee hoor. Ze verstopte ze zich overal, liep weg als we ook maar op een meter naderen, had ze als kitten ook al en is nooit beter geworden, haar oppakken is een ramp dan krijg je onmiddelijk een luid klaaggezang...vooral dat laatste deed ons twijfelen om haar te plaatsen...mensen schrokken er telkens van!
Wij hebben besloten molletje te houden , om haar vreemde, schuwe, karaktertje, we hadden ook een zéér goede kandidaat voor haar, maar bewust hebben wij gevraagd om muisje in de plaats te adopteren.

Toen molletje alleen kwam en het nest uitgevlogen was; bloeide ze open, ze speelde lekker op haar eentje, liefst rondkrossen met papieren zakdoekjes...
Toen kwam ze laagste in de rangorde, en onze oudste kat kika op dat moment, verveelde haar blijkbaar binnen, (zij was geen raskat en had geen gelegenheid om buiten te kunnen en je merkte aan haar dat ze dit nodig had), dus hield ze haar bezig met het terroriseren van ons molletje, die trok zich meer en meer terug, ...tot op gegeven dag het zodanig erg werd, kika vocht altijd op molletje en molletje deed niets terug, de haren hingen in kika's muil en molletjes oogje werd zwaar gekwetst. Toen heb ik het besluit genomen op kika te herplaatsten, voor het welzijn van ons molletje en kika, kika zit nu alleen in een huisje met tuintje en kan lekker haar zin doen en kwetteren tegen de vogeltjes.
Ons molletje heeft een hele poos nodig gehad om weer haarzelf terug te vinden, maar langzaam zeker komt ze weer erboven op, wonder boven wonder, is de kwetsuur aan haar oogje genezen, de da vreesde nogthans dat we dat oogje gingen moet verwijderen, maar ondertussen zie je bijna niets meer van het letsel, geduld helpt dus soms wel!
Soms denk ik dat het misschien beter had geweest dat molletje bij iemand ging wonen waar ze alle aandacht voor haar alleen had gehad...
Tvreemde is, toen het zeer slecht ging met haar, hielden we molletje apart in onze slaapkamer om de ruzies met kika te vermijden, in de slaapkamer is zij dus de grooootste kroelkont ooit, van het moment dat je in bed ligt komt ze kroelen en knuffelen, en ligt ze gands de nacht op je hoofkussen...we raken niet wijs uit aan haar karakter, maar toch is een ze een deel van onze familie, Molletje is de achtergrondpoes die alles van ver in de gaten houd...Sinds wij verhuisd zijn heeft ze haar plekje op zolder waar ze zich kompleet kan terugtrekken en het doet haar blijkbaar goed, af en toe betrap ik haar op kroelen als ze op de trap zit en als je haar passeert rent ze ook niet altijd weg, enkel als je haar wilt nemen is ze nogs steed een luid klaagbeest :LOL:
Ik zou je de raad geven , als je ze herplaatst, probeer dan zeker een gezin, liefst met oudere verstandige kinderen of, zelfs geen kinderen, een kat kan ook helemaal niet wild lopen van het enthousiasme van kinderen... en liefst zelfs iemand die alleenstaand is of geen kids heeft of zoiets of een ouder koppel, zodat ze alle aandacht krijgt die ze verdient, denk enkel dan dat ze misschien, zal kunnen openbloeien..
Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal
groetjes

Bewerkt door mightycats, 13 januari 2010 - 19:45.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#83 Geplaatst 13 januari 2010 - 20:01

dit lijkt me een goed idee.

Ik vraag me ook af: hoelang ga je ze bijhouden of ga je ze uiteindelijk zelf houden?

Want dan eens ze bekomen is, haar weer verhuizen, moet toch enorm verwarrend zijn voor haar, of zie ik dat verkeerd :catscratchhead

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#84 Geplaatst 13 januari 2010 - 20:03

Heb net het hele verhaal gelezen. Ben er even niet goed van.
Veel geluk morgen!

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#85 Geplaatst 13 januari 2010 - 20:16

Ik heb net het hele topic gelezen (al heb ik twee lange posts even voor het grootste deel overgeslagen, dat lees ik later nog, maar de strekking van die posts heb ik wel meegekregen)

Wil toch even mijn twee centjes kwijt.

Meerdere dingen schieten door mij heen, niet in het minst de vraag waarom het kitten niet meteen, tegen het volledige bedrag, teruggenomen is. Na zo'n korte periode kan het kitten nog gewoon terug in de groep (nadat het is nagekeken door de da uiteraard).

Wat ik zo begrijp is dat katje daar echt niet op haar plek en ik ben dan ook blij dat ze nu uiteindelijk toch terug komt naar jullie Feroesti.

Ik zou haar zeer zeker NIET in de kinderopvang doen! Dat is veel te stressvol voor haar. Zet haar, als het kan, even apart op een kamer en zorg dat je veel tijd bij haar kan doorbrengen om te zien hoe het nu met haar gaat.
Ze heeft nu rust nodig om alle stress uit haar lijfje te krijgen en dat krijgt ze niet in de kinderopvang.

In een bench midden in de kamer zou ik ook zeer zeker niet doen. Daarmee kan ze namelijk geen kant op. Ze ziet dan allemaal voor haar enge dingen en ze kan zich niet verstoppen. Mijns inziens geen goed idee dus.

Als je haar niet apart kunt zetten, zet haar dan daar waar ze zat voor ze ging verhuizen. Na een week is ze het huis en jullie en de andere katten echt nog niet vergeten!
Doe 'gewoon' spendeer niet al te veel extra aandacht aan haar, maar zorg wel dat je altijd weet waar ze is. Zorg ervoor dat je veel tegen haar praat om haar weer op haar gemak te krijgen.

Ze doet me een beetje aan Dervis denken, en die kwam uiteindelijk ook weer knuffelen, al een week nadat hij hier terug was. Hij was (samen met zijn broer) een half jaar weggeweest.

Als je wilt kan ik je het verhaal doen hoe we het met Dervis hebben aangepakt, dat wordt alleen een beetje lang verhaal en het is nogal emotioneel voor mij, dus doe ik het verhaal alleen als je het ook echt wilt weten.

Hopelijk draait ze weer een beetje bij als ze eenmaal bij weer terug thuis is. (en ik weet niet of ik dit soort mensen wel een ander kitten zou verkopen. Zoals ik er nu over denk in ieder geval niet.......maar goed, dat is jou keuze natuurlijk)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#86 Geplaatst 14 januari 2010 - 00:10

Voortaan heb ik dus weer een les geleerd. Als iemand alleen komt screen ik hen ook of het hele gezin er wel achter staan...
Als ze alleen komen verkoop ik niet meer, het hele gezin moet maar mee komen kijken en knuffelen...Want blijkbaar kopen sommige mensen achter de rug om van hun partner

Ik vraag me echt af welke les er juist geleerd werd. Want nu blijkt dat er een ander katje en dan nog misshien jullie katje kan worden hersplaatst naar datzelfde gezin. Datzelfde gezin dat perfect wist hoe en waarop. Hun geld teruggeven wil je niet. Wat je wel doet is zorgen dat de zaak geen slecht imago krijgt, maar wat als er met deze kitten weer eens wat mis loopt? Wat als ze haar ook niet meer willen na een tijd? :d Je moet ondertussen toch al gehecht zijn aan dat diertje van jou? Ach Bah, ik hou niet van dit soort fok-gedoe.

Die mensen waren in fout; ze hadden geen kitten mogen kopen

Maar helaas moet ik je toch zeggen dat je veel miserie had kunnen sparen voor jezelf door ze dadelijk weer te gaan halen, en voor het katje! Mij komt het ook nogal over alsof je er gewoon vanaf wou wanneer je het zo omschrijft en dat het draait om geld en niet om de gezondheid van de kat. Wat als het volgende katje ook niet goed genoeg is? Ik hoop dat je in ieder geval het hele gezin zal laten checken voordat je een poesje meegeeft. slechte kopers geven namelijk ook een slechte naam aan je cattery...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#87 Geplaatst 14 januari 2010 - 00:12

Hoe het verder moet is me nu een zeer groot raadsel. We zullen moeten afwachten hoe ze reageert morgen als ze terug komt. Aan herplaatsen denken we nu echt niet.

Aan de ene kant ben ik blij dat ze hier terug zal zijn, maar aan de andere kant zie er ook wel een beetje tegenop. Want ik weet dat zo'n kitten begeleiden een zware taak zal worden voor al onze gezinsleden en ook stress voor onze andere poezen.

Ik ben blij dat ik het hier echt van me af kan schrijven en ook wat hulp en steun krijg. Dat sommigen het niet eens zijn met mijn beslissingen en keuzes kan ik best begrijpen.
Maar als je er zelf voor staat, ervaar je het toch helemaal anders. Als dit over een geval ergens anders zou gaan, zou ik mogelijk ook wel anders gereageert hebben. Maar wij zitten er wel mee...

Bovendien moeten wij ook rekeing houden met alle gezinsleden, want alleen beslissingen nemen doen we hier niet. Onze kinderen en wijzelf moeten er volledig achter staan dat ze hier blijft, anders kan Maya nog ongelukkiger worden... Want haar opvoeding daar moeten we hier allemaal aan werken.

Ondertussen ben ik er wel van overtuigd dat die mensen echt wel goed gehandeld hebben en het met een ander kitten zeker goed zal lopen daar.
Ik weet nu ook dat ze gestuurd waren van kennissen die ook een kitten van bij ons hebben en dat ze daardoor onze uitleg over het schuchtere karakter van Maya niet echt geloofden. Ze hadden er toen alle vertrouwen in dat het zo erg wel niet zou zijn. En ook ik had niet verwacht dat het door de verhuis mogelijk nog erger zou worden.

Morgen meer nieuws als ze hier is. Foto's volgen zeker van zodra het lukt !!!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#88 Geplaatst 14 januari 2010 - 00:18

mightycats zei:

beste feroesti
heb net ns héél je relaas door genomen...
Ik herken hierin onze molletje...
Zij is als kitten altijd mama's kindje geweest, en mama is nog steeds haar beste vriend, de laatste om het nest uit te komen en de wereld te verkennen, speelde weinig met de andere kittens, enkel op zichzelf, en bezitterig over speelgoed.
Ik herriner me nog goed dat haar zusje muisje op een avond samen met haar op de zetelrand zat en muisje wou spelen met molletjes staart, zoals kittens wel vaker doen, molletje was hierover zéér verontwaardigd, liet een luid geklaag horen en schoof een eind op, maar meespelen, nee hoor. Ze verstopte ze zich overal, liep weg als we ook maar op een meter naderen, had ze als kitten ook al en is nooit beter geworden, haar oppakken is een ramp dan krijg je onmiddelijk een luid klaaggezang...vooral dat laatste deed ons twijfelen om haar te plaatsen...mensen schrokken er telkens van!
Wij hebben besloten molletje te houden , om haar vreemde, schuwe, karaktertje, we hadden ook een zéér goede kandidaat voor haar, maar bewust hebben wij gevraagd om muisje in de plaats te adopteren.

Toen molletje alleen kwam en het nest uitgevlogen was; bloeide ze open, ze speelde lekker op haar eentje, liefst rondkrossen met papieren zakdoekjes...
Toen kwam ze laagste in de rangorde, en onze oudste kat kika op dat moment, verveelde haar blijkbaar binnen, (zij was geen raskat en had geen gelegenheid om buiten te kunnen en je merkte aan haar dat ze dit nodig had), dus hield ze haar bezig met het terroriseren van ons molletje, die trok zich meer en meer terug, ...tot op gegeven dag het zodanig erg werd, kika vocht altijd op molletje en molletje deed niets terug, de haren hingen in kika's muil en molletjes oogje werd zwaar gekwetst. Toen heb ik het besluit genomen op kika te herplaatsten, voor het welzijn van ons molletje en kika, kika zit nu alleen in een huisje met tuintje en kan lekker haar zin doen en kwetteren tegen de vogeltjes.
Ons molletje heeft een hele poos nodig gehad om weer haarzelf terug te vinden, maar langzaam zeker komt ze weer erboven op, wonder boven wonder, is de kwetsuur aan haar oogje genezen, de da vreesde nogthans dat we dat oogje gingen moet verwijderen, maar ondertussen zie je bijna niets meer van het letsel, geduld helpt dus soms wel!
Soms denk ik dat het misschien beter had geweest dat molletje bij iemand ging wonen waar ze alle aandacht voor haar alleen had gehad...
Tvreemde is, toen het zeer slecht ging met haar, hielden we molletje apart in onze slaapkamer om de ruzies met kika te vermijden, in de slaapkamer is zij dus de grooootste kroelkont ooit, van het moment dat je in bed ligt komt ze kroelen en knuffelen, en ligt ze gands de nacht op je hoofkussen...we raken niet wijs uit aan haar karakter, maar toch is een ze een deel van onze familie, Molletje is de achtergrondpoes die alles van ver in de gaten houd...Sinds wij verhuisd zijn heeft ze haar plekje op zolder waar ze zich kompleet kan terugtrekken en het doet haar blijkbaar goed, af en toe betrap ik haar op kroelen als ze op de trap zit en als je haar passeert rent ze ook niet altijd weg, enkel als je haar wilt nemen is ze nogs steed een luid klaagbeest :LOL:
Ik zou je de raad geven , als je ze herplaatst, probeer dan zeker een gezin, liefst met oudere verstandige kinderen of, zelfs geen kinderen, een kat kan ook helemaal niet wild lopen van het enthousiasme van kinderen... en liefst zelfs iemand die alleenstaand is of geen kids heeft of zoiets of een ouder koppel, zodat ze alle aandacht krijgt die ze verdient, denk enkel dan dat ze misschien, zal kunnen openbloeien..
Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal
groetjes

Ik heb zeker heel veel aan jouw verhaal !!! Bedankt !!

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#89 Geplaatst 14 januari 2010 - 00:52

Ik vind dat er hier heel snel en hard gereageerd wordt.

Kijk eens naar de feiten: tussen het bericht 'het lukt niet bij het gezin' en de belissing dat het katje terugkomt, zitten hoeveel? Drie, vier dagen?

Is het niet normaal dat zoiets wat tijd vraagt? Dat je toch wil weten wat er exact aan de hand is voor je zomaar zegt 'och, geef maar terug'

De regeling lijkt me een fair compromis; ik kan bijlange niet bedenken wat daar nu verkeerd aan is.

Hopelijk kan er nu voor Maya een omgeving gevonden worden waar ze kan aarden!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#90 Geplaatst 14 januari 2010 - 08:59

Alicia zei:

Ik vind dat er hier heel snel en hard gereageerd wordt.

Kijk eens naar de feiten: tussen het bericht 'het lukt niet bij het gezin' en de belissing dat het katje terugkomt, zitten hoeveel? Drie, vier dagen?

Is het niet normaal dat zoiets wat tijd vraagt? Dat je toch wil weten wat er exact aan de hand is voor je zomaar zegt 'och, geef maar terug'

De regeling lijkt me een fair compromis; ik kan bijlange niet bedenken wat daar nu verkeerd aan is.

Hopelijk kan er nu voor Maya een omgeving gevonden worden waar ze kan aarden!

Bedankt voor de steun. Het is ook zo dat dat wat bedenktijd vraagt, zo'n dingen beslis je niet op een uurtje. Het is ook zo dat het de bedoeling is altijd toch overeen te komen en samen naar een vredige oplossing te zoeken.
Als we haar op dag 1 al terug genomen hadden, was dat niet mogelijk geweest. Wij zijn geen mensen die graag in conflict liggen met iemand.
Ik ben er zeker van dat zoiest nog wel eens gebeurt en dat het in veel catteryen doodgezwegen wordt. Dat merk je vooral als het met kittens gaat over overlijden en ziekte.
Als er hier hard gereageert wordt kan ik dat begrijpen, maar als je zelf voor zoiets staat ben ik benieuwd of haar gewoon terug kopen dé oplossing was geweest....Gewoon doorverkopen aan miniprijs om er van af te zijn, dat misschien wel, maar dat zijn we zeker niet van plan. Dat vind ik voor Maya zeker niet de beste oplossing.