Spring naar inhoud

- - - - -

wat doen jullie als je niet kan slapen?

• Log in om te reageren
64 reacties op dit onderwerp
Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 09 januari 2010 - 17:05

kiki zei:

Ik pak een half Zolpidemmeke en ik slaap soms al half terwijl ik naar boven ga. :ha

Zolpidem man man, ik word daar gewoon ontzettend actief van! Ik begin dan te "dagdromen" en vanal op te zoeken op het internet:-) Niks voor mij dus :)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#47 Geplaatst 09 januari 2010 - 17:08

Wij kijken nog even tv in de slaapkamer dan, of wat kletsen.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 09 januari 2010 - 17:48

Gorecki zei:

Zolpidem man man, ik word daar gewoon ontzettend actief van! Ik begin dan te "dagdromen" en vanal op te zoeken op het internet:-) Niks voor mij dus :)

Ik heb met Zolpidem nogal slechte ervaringen :trance: . Doet blijkbaar wel meer rare dingen met mensen. Mijn huisdokter had niet verteld dat je meteen in je bed moest gaan liggen als je het neemt. De dosis die hij voorschreef was ook veel te zwaar. De derde avond dat ik het nam kreeg ik er een soort hallucinaties en illusies van. En ik ben echt een stuk tijd kwijt. Mijn ouders hebben mij toen aan hun slaapkamerdeur gevonden. Ze hebben nog naar het antigifcentrum gebeld om te weten of het verder nog kwaad kon. Een van die hallucinaties ging over Jaro die op dat moment achter zijn staart aan het jagen was. Ik had een ongelooflijke drang om hem te stoppen. Gelukkig heb ik dat niet gedaan (of niet kunnen doen) :trance: . Doodeng was het! Dat was de eerste en meteen ook de laatste keer dat ik een slaappil aanraak!! Ik heb heel die nacht nog vreselijke nachtmerries gehad. Nooit meer hoor!

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 09 januari 2010 - 17:52

mja ik kan mij best voorstellen dat dat spul op sommigen dergelijk effect heeft. ik raak het ook niet meer aan!

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 09 januari 2010 - 17:58

Wat ik verder doe als ik niet kan slapen -en dat gebeurt nogal vaak- is eerst en vooral blijven liggen en hopen dat ik snel in slaap val of terug slaap. Dat werkt niet goed, maar ik zie er meestal tegenop om mijn warm, zacht bedje te verlaten.

Sinds ik katten heb is de katten gaan knuffelen beneden ook iets dat ik doe als ik niet kan slapen.

Als ik niet kan inslapen kom ik op KS, ga ik tv kijken, katten knuffelen, een tijdschrift lezen of een tas melk drinken.
Als ik 's nachts wakker wordt ga ik katten knuffelen, een glas water drinken, naar het toilet, even door het raam kijken. Als ik maar even uit bed kan komen is het meestal goed.

Ik heb valeriaanpilletjes van de natuurwinkel, die werken een heel klein beetje, maar ik ben er een paar keer misselijk van geweest en dat bevordert de slaap natuurlijk zeker niet. Heel soms als ik weet dat het nodig is neem ik een kalmeringspil, daar val ik ook van in slaap. Het doet me goed om dan eens een hele nacht door te slapen en diep te slapen.

Om te kunnen slapen moet het donker en stil zijn. Er mag niemand extra in mijn bed liggen. En mijn dekens en kussens moeten precies zo liggen als ik het wil.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#51 Geplaatst 09 januari 2010 - 18:28

Voor de kouwkleumen of kouvoetigen onder ons: kersenpitkussentje! Of nog beter een granenkussentje (ruikt pakken beter) Ik heb er 4 :ha Even 3 min in de micro (eerst wat water over sprenkelen dan gaat ie langer mee anders kan de stof na een tijd doorbranden en dan krijg je kleine gaatjes) en dan bij je voeten leggen, works as a charme! Het feit is dat je met koude voeten niet in slaap kan vallen, is echt zo, dus allemaal hop hop hop naar de winkel!! En een geursteentje met etherische olie (ontspanningsmix van la drome provencal is mijn favoriet, of lavendel) en weg zijn we naar dromenland!

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 07 juli 2010 - 23:05

Marjananas zei:

Ik ben eigenlijk een schandalig goede slaper.
Frances' verhaal klinkt bekend. Als mijn vriend niet kan slapen ligt hij zo te wroeten dat hij mij wakker maakt of houdt... en dan ga ik ook in de zetel liggen soms... :LOL:
(sorry Frances... ;) ) Maar hij is echt erg dan, hij ligt geen vijftien seconden stil, ah ja, als je daar toch ligt te wachten tot hij slaapt, begin je al eens te tellen hoe lang ie stil ligt... :x

ALS ik slaap, slaap ik zo diep dat niks of niemand mij wakker krijgt, -> toen ik nog bij m'n ouders woonde, was er eens verder in de straat een huis ontploft (gasexplosie) en ik wist van niks :a , maar mijn moeder dacht dat ik uit m'n bed was gevallen (heel dunne vloeren daar-> mocht m'n arm ni bewegen of ik kreeg 's anderendaags een uitbrander van m'n moeder dat ik haar wakker had gehouden :trance: )
Helaas word ik dikwijls wakker van de pijn of een schottende echtgenoot :trance: , dus nu hebben we een logeerbed, énkel voor eigen gebruik :d

Ingrid zei:

probeer dat maar eens met aan één kant een 100 decibel luid snurkende (en ik overdrijf echt niet, er is minder lawaai in de Carré dan in onze slaapkamer! :trance: ) man en aan andere kant en hevig spinnende kat..het woord "muisstil" kan ik alleen van dromen (als ik ooit es in slaap raak :x )
Ik probeer nu steeds kwartiertje voor mijn man naar bed te gaan en dan hopelijk al te slapen tegen dat hij neerploft want hij snurkt zodra hij zijn hoofdkussen raakt :evil: . In het andere geval... ga ik na verloop van tijd van pure ellende in living slapen met deur dicht en poezels bij me..anders hoor ik hem zelfs daar nog snurken :louche:
Tja, daarom dus die extra slaapkamer :d

kiki zei:

Ik pak een half Zolpidemmeke en ik slaap soms al half terwijl ik naar boven ga. :ha
Heb zowel Zolpidem als andere slaappillen én spierontspanners en pijnstillers in m'n nachtkastje liggen, in geval dat nodig is :oops:
Helaas gaat de kwaliteit van m'n slaap achteruit als ik slaappillekes pak :cry:

tiny zei:

Heb hier ook zo'n lawaaierige echtgenoot,
ik slaap al jaren met dopjes en dan nog moet ik soms verhuizen van kamer of een slaappil nemen (verlaat niet graag mijn bed omdat het een waterbed is).
Als ik de volgende dag niet moet werken durf ik ook wel opstaan en nog wat tv kijken of op de pc zitten met de poezen rond mij

:ha :ha :ha Sorry, ik weet dat dat écht niet grappig is, maar mijn man is begin februari naar kliniek geweest voor slaaptest -> hij snurkt dus luider dan een vliegtuig!! :trance: :o Staat op papier!!  Voor zijn 'gevruut' kreeg-ie pillekes tegen Parkinson :o :catscratchhead
Dus euh, we zoeken wel een andere dokter als dat nodig blijkt :catscratchhead

Ik heb altijd muziek op m'n kamer, da's m'n beste redmiddel
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#53 Geplaatst 07 juli 2010 - 23:33

ik slaap ook ZEEEER slecht, ben bijna elk uur wakker en als ik een slaappilletje durf pakken duurt het nog een paar uur voor ik slaap en dan ben ik 's morgens zo groggy dat ik er niet eens uitkan om te wereken, dus ik doe 's nachts mijn huishouden, houd mij bezig met mijn opvangkittens, alleen strijken doe is niet , geen zin in 's nachts, maar wassen en was opvouwen en afwasmachine in en uit laden en zo, sproeien in de tuin, garage opruimen, kan nog een heel lijstje maken, als ik eens één goede nacht om de 2 weken heb dan mag ik al blij zijn, is ook met mijn stomme werkuren

Bewerkt door tijgertje75, 07 juli 2010 - 23:36.

Paula1943
Paula1943
  • 1.797 berichten
  • 4 katten

#54 Geplaatst 08 juli 2010 - 00:02

Ik heb mijn slaap probleem opgelost door luisterboeken te horen, (dus luisterend lezen!) ik heb er een aantal op mijn iPod staan, en vanaf die tijd bijna geen slapeloze nachten meer.
Mss een oplossing?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 09 juli 2010 - 08:51

Hier nog iemand die slecht slaapt. Heb al wel gemerkt dat wanneer vriendlief beneden in slaap valt en de poesies niet op de kamer komen, ik veel beter slaap :oops: .
Maar net zoals Vosse, heb ik ze er toch graag bij. De grote maken mij maar max. 2 keer wakker. Maar die kleintjes :trance: . Die gebruiken me als levende trampoline, als verstopplaats, als aanvalsplaats, ...

Als ik niet in slaap val, begin ik eerst te woelen of te lezen. Als het dan echt niet lukt, sta ik eventjes terug op.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:13

Garfield pockets lezen :x

Guest_sonja19_*
Guest_sonja19_*

#57 Geplaatst 09 juli 2010 - 13:44

michiel zei:

wat doen jullie als je niet kan slapen?

ik word hoorndol en dan kan ik zeker niet slapen  :p

Terug opstaan en het later nog eens proberen :)

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 13 juli 2010 - 12:44

als ik niet kan slapen van het warme weer bv leg ik mijn ventilator aan en neem ik een nat washandje ( die ik lekker laat ruiken) en wrijf mijn kussensloop er mee in(mijn hoofdkussen zit in een waterafstotende hoes of zo heb dat zo gekocht)
als ik anders niet kan slapen steek ik mijn mp3 in en laat ik alleen maar rustige muziek spelen.
ook laat ik mijn geurpotje (zo met oliën en een kaarsje) een tijdje branden en blaas het dan uit en kan meestal goed slapen.
ik gebruik kamille of lavendel olie daarvoor.

en als ik dan nog echt niet kan slapen neem ik iets om rustig te worden op plantaardige basis(sedinal)

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#59 Geplaatst 13 juli 2010 - 12:59

als ik niet kan slapen, speel ik professor Layton op mijn nintendo ds :LOL: Na een tijdje vallen mn ogen dan bijna dicht, leg ik hem weg en slaap ik binnen de minuut.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#60 Geplaatst 15 juli 2010 - 12:49

Vroeger begon ik mijn katten te knuffelen, maar mijn partner werd dan wakker van het gespin en was dan boos op mij. :oops:

Nu ga ik gewoon wat later slapen, zodat ik zeker in slaap geraak. Als het echt niet lukt, sta ik even op en lees ik wat in de living of knuffel de katten in de living.