Spring naar inhoud

- - - - -

Transportmand - foto's p5

• Log in om te reageren
105 reacties op dit onderwerp
WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 09 januari 2010 - 16:30

Heb je eigenlijk al geprobeerd om die mand constant open en in z'n bereik te zetten met een lekker kussentje erin??? Zo kan hij leren dat dat zitten in die mand niet noodzakelijk iets negatief is.
Mij lijkt die bovenopening box ook niet ideaal hoor.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#17 Geplaatst 09 januari 2010 - 17:58

Die 2de mand moet je niet nemen voor Zwartje. Ik heb er hier zo 2 staan, maar kan die niet voor Bix gebruiken omdat meneer te groot is.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#18 Geplaatst 09 januari 2010 - 21:57

WhiteWitch zei:

Heb je eigenlijk al geprobeerd om die mand constant open en in z'n bereik te zetten met een lekker kussentje erin??? Zo kan hij leren dat dat zitten in die mand niet noodzakelijk iets negatief is.
Mij lijkt die bovenopening box ook niet ideaal hoor.

Hij heeft geen probleem met de mand. Hij gaat zonder problemen de mand in thuis. hij heeft schrik van de behandelkamers van de dierenarts en gaat dan gewoon compleet over de rooie.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#19 Geplaatst 09 januari 2010 - 22:00

Lies zei:

Die 2de mand moet je niet nemen voor Zwartje. Ik heb er hier zo 2 staan, maar kan die niet voor Bix gebruiken omdat meneer te groot is.

Bij de dierenarts verkopen ze die in verschillende groottes, eentje daarvan was toch ongeveer even groot als het mandje dat ie nu heeft. Maar het is dus van uitzicht een heel ander model dan die van bij zooplus.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#20 Geplaatst 09 januari 2010 - 22:06

DA thuis laten komen??????? :oops:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#21 Geplaatst 09 januari 2010 - 22:08

awelja, maar dat gaat niet voor alles hé. Das goed voor het jaarlijks onderzoek en inentingen, maar als er echt iets mis is ga je beter naar de dierenerts zelf. Dat is ook zo met mensen hé.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#22 Geplaatst 09 januari 2010 - 22:10

Vosse zei:

awelja, maar dat gaat niet voor alles hé. Das goed voor het jaarlijks onderzoek en inentingen, maar als er echt iets mis is ga je beter naar de dierenerts zelf. Dat is ook zo met mensen hé.

Ja idd heb je gelijk in. Ik zat ook maar wat te denken :oops:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 09 januari 2010 - 22:10

Die mand die Zoë toont, heb ik hier in het groot staan en daar past Gabriël nog heel goed in (ik kan er zelfs twee katten in krijgen) vb Finn (die groter is dan gabriël en Nelleke). En voor enkel een spuitje kan de kat in het bakje blijven want de da kan er langs boven aan.
De mand die jij toont (die van bij de da) heeft onze da in het groot staan en ik heb er toch ook al naar staan kijken en het lijkt me inderdaad ook onze toekomstige mand te worden (als deze het laat afweten).

Bewerkt door Joloka, 09 januari 2010 - 22:12.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#24 Geplaatst 09 januari 2010 - 22:21

de dierenarts kan er bij onze huidige mand niet van boven aan. Tegen dat die spuit halverwege in de bak zit, zitten de vingers van de dierenarts ook halverwege de kat z'n mond :oops:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 10 januari 2010 - 16:18

Ik denk dus wel dat de mand die van boven open gaat gemakkelijker is in gebruik. Daisy houdt zich bij de DA ook altijd vst aan de transportmand en het is dan heel moeilijk om ze door het deurtje eruit te krijgen. Terwijl bij zo'n box die lans boven open kan je de poes veel beter kan vast nemen om haar eruit te tillen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 10 januari 2010 - 17:08

als hij er graag in kruipt dan zie ik niet echt graten in die mand!

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 14 januari 2010 - 15:39

Ik heb een stoffen transport-zak zeg maar. Die is ruim, maar niet supergroot. Is met gaatjes. Ik heb ook een gewone bak, dat gaat ook wel.

Zwartje is toch een geval apart hè :ha
Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 14 januari 2010 - 15:59

Ik heb thuis ook zo'n mand staan die je langs boven open kan doen.  Als ik Yona daarin zet krijg ik een concert van jewelste te horen.  Als ik haar in het andere mandje zet, met het deurtje vooraan is ze veel stiller.  Ik vermoed dat ze in het eerste mandje niet genoeg kan zien en daarom zo een concert geeft.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 23 januari 2010 - 19:49

Wij hebben hier ook zo'n "zwarte panter" volgens de dierenarts heeft hij dat nog niet veel meegemaakt :) maar zwartje zal een andere dierenarts hebben. Wij hebben ook een gewoon transportbakje met deurtje, maar dat kan je met slotjes helemaal demonteren (dus de bovenste helft eraf halen) En dan natuurlijk, speciale handschoenen, handdoeken,ontsmetting (voor de opgelopen wonden,...)
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#30 Geplaatst 23 januari 2010 - 23:26

Ja, dat kan ik ook ja. Maar dan heb je idd toch nog veel wonden achteraf