Spring naar inhoud

- - - - -

Transportmand - foto's p5

• Log in om te reageren
105 reacties op dit onderwerp
Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#31 Geplaatst 23 januari 2010 - 23:37

Dit is een hele handige, hij gaat op vele manieren open!

--->hier<---

Je kan hem bij Zooplus vinden!

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 23 januari 2010 - 23:40

:) Ojee wat een chaos :trance: dat een kat zo kan flippen. Is ie daar dan ooit zo erg van iets geschrokken ofzo?

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#33 Geplaatst 24 januari 2010 - 01:26

We hebben geen idee... de eerste keer was ie in orde. Ze hebben niets vreemd gedaan. Het was alleen geen fijne dierenarts qua gevoel eigenlijk.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#34 Geplaatst 24 januari 2010 - 01:27

die link ziet er trouwens best goed uit!

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:24

Vosse zei:

awelja, maar dat gaat niet voor alles hé. Das goed voor het jaarlijks onderzoek en inentingen, maar als er echt iets mis is ga je beter naar de dierenerts zelf. Dat is ook zo met mensen hé.

Niet waar. Als wij naar onze dierenarts bellen voor een thuisbezoek, dan kan het dikwijls vlugger dan dat wij naar hem zouden gaan.

Ik vind die mand van die link nogal plastiekachtig. En waarom heb je nu voerbakjes nodig? Kan je toch alleen maar mee smossen. Dat zogezegd ventilatiesysteem heb je bij de normale vervoersbakjes ook. En dat raampje staat volgens mij in geen tijd vol met krassen.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#36 Geplaatst 24 januari 2010 - 11:40

:ha :ha :ha :ha :ha :ha super topic :thumb: :thumb:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#37 Geplaatst 24 januari 2010 - 12:48

Ik vind die Savic draagmandjes de beste. Die gaan gemakkelijk van boven open en zitten vol met verluchtingsgaten rondom.
Enig nadeel, ze vallen gamekkelijk om als ze leeg zijn. Dus als mandje zijn ze niet geschikt.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#38 Geplaatst 24 januari 2010 - 12:51

Joske zei:

Niet waar. Als wij naar onze dierenarts bellen voor een thuisbezoek, dan kan het dikwijls vlugger dan dat wij naar hem zouden gaan.

Ik vind die mand van die link nogal plastiekachtig. En waarom heb je nu voerbakjes nodig? Kan je toch alleen maar mee smossen. Dat zogezegd ventilatiesysteem heb je bij de normale vervoersbakjes ook. En dat raampje staat volgens mij in geen tijd vol met krassen.

Ja sorry, wel waar. Als je dierenarts naar je thuis komt, dan heeft ie nog steeds geen apparatuur mee. Als er echt iets zwaar mis is, dan verlies je beter geen tijd en ga je naar de dierenarts zelf. En bij ons gaat het dan trager, niet vlugger. Zeker omdat ik vaak pas na 20u thuis ben en er dan enkel nog de dierenarts van wacht is in de praktijk.

Die etensbakjes kan je er ook uithalen hé. Dat is allemaal irrelevant. En krassen op dat schermpje doen er ook geen zier toe. Wat belangrijk is, is hoe gemakkelijk je de kat erin en eruit kan halen.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#39 Geplaatst 24 januari 2010 - 13:14

En dat lijkt prima te kunnen met deze. Je kunt zelfs de bovenkant opendoen zonder dat je handen bereikbaar zijn van binnenuit.

Misschien een overweging waard!

Ga ook eens kijken bij een grote dierenwinkel, daar hebben ze vaak wel mandjes staan. Altijd fijn als je eerst even kunt bekijken hoe stevig zo'n mandje is. Het is handig als het ding makkelijk open kan enzo, maar het moet ook stevig zijn, zodat katlief niet ontsnappen kan.

Maar goed, het is natuurlijk niet voor elke dag he, dus dan zou deze mand prima kunnen voldoen! (en als ie ariline approved is, zoals de tekst zegt, dan mag je wel wat stevigheid verwachten)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 24 januari 2010 - 13:49

Vosse zei:

Ja sorry, wel waar. Als je dierenarts naar je thuis komt, dan heeft ie nog steeds geen apparatuur mee. Als er echt iets zwaar mis is, dan verlies je beter geen tijd en ga je naar de dierenarts zelf. En bij ons gaat het dan trager, niet vlugger. Zeker omdat ik vaak pas na 20u thuis ben en er dan enkel nog de dierenarts van wacht is in de praktijk.

Die etensbakjes kan je er ook uithalen hé. Dat is allemaal irrelevant. En krassen op dat schermpje doen er ook geen zier toe. Wat belangrijk is, is hoe gemakkelijk je de kat erin en eruit kan halen.

Als er iets echt zwaar mis is, dan spring je inderdaad best meteen in den auto en zoef je naar de dierenarts. Ik ben ook veel thuis, dus de dierenarts kan ook makkelijk snel zelf even komen. Wij hebben ook geen auto, dus even snel naar de dierarts zoefen met de auto zit er niet bij. :LOL:
Mijn zus heeft een transportbakje van ferplast, ene die vanboven open gaat, en heel sterk. Ik zal es vragen waar zij het vandaan heeft, wil zelf ook zo eentje.
Wat ik me afvraag, is het wel zo goed voor een kat dat hij vanalles kan zien tijdens het transport en het wachten? Is het niet rustiger als hij wat meer beschut is?

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#41 Geplaatst 24 januari 2010 - 13:50

Ik heb mijn transportmand al jaren, gewoon model, maar als ik een nieuwe zou moeten kopen dan liever ook eentje die langs boven open kan. Is voor elk soort dier makkelijk. Moet maar eens een Franse hangoor uit zo'n gewoon mandje halen (of er in krijgen :louche: )
Ik denk dat een ronde langs dierenwinkels handig is om alles met je eigen ogen te bekijken.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 24 januari 2010 - 13:54

Ik heb ondertussen nog es gekeken naar de site van die link. (had alleen het filmpje gezien) Ik zou die box persoonlijk nooit kopen. Het zit vol hoekjes en kantjes, wat niet makkelijk uit te poetsen is. Praktisch iedere box kan je op dezelfde manier vastmaken met een gordel. Het enige voordeel hier vind ik de manier waarop hij kan openen vanboven. Maar op zich vind ik em er niet handiger uitzien dat die box bij zooplus (die die vanboven open gaat)
Ik heb trouwens die box (die die vanboven opengaat, bij zooplus) en hij is toch vrij ruim hoor. Ook sterk gemaakt. Het nadeel hier is wel dat die klikkertjes om de box te sluiten niet scharnieren, wat maakt dat die sluitingen ooit es zullen afkraken.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 24 januari 2010 - 13:55

Fairy zei:

Ik heb mijn transportmand al jaren, gewoon model, maar als ik een nieuwe zou moeten kopen dan liever ook eentje die langs boven open kan. Is voor elk soort dier makkelijk. Moet maar eens een Franse hangoor uit zo'n gewoon mandje halen (of er in krijgen :louche: )
Ik denk dat een ronde langs dierenwinkels handig is om alles met je eigen ogen te bekijken.

Hahaha, bij mijn zus ook het probleem om er een franse hangoor uit en in te krijgen :LOL:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#44 Geplaatst 28 augustus 2010 - 19:20

Ik heb de suggestie van Guschi gevolgd en net deze mand besteld bij seapets.co.uk:

Geplaatste afbeelding
Ik heb ze daar besteld, want dat was de enige plek waar ze hem nog met oranje hadden. Ik heb nog een grijze versie gevonden, maar die was ronduit deprimerend. en Zwartje heeft gezegd dat hij niet in een roze mand wil :ha Het was héél erg lang zoeken, maar deze oranje versie heb ik toch kunnen vinden voor maar 4 euro meer. Oef ;)

Ik zie twee grote voordelen: ik kan hem er gemakkelijk langs boven uithalen én hij kan zijn poten niet door de tralies steken langsvoor :louche:

Bewerkt door Vosse, 28 augustus 2010 - 19:20.

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#45 Geplaatst 28 augustus 2010 - 19:31

Ik duim dat het helpt