Spring naar inhoud

- - - - -

Suprelorin

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#1 Geplaatst 09 januari 2010 - 15:44

Een kennis van me fokt en ze overweegt binnen enige tijd mss een eigen dekkater aan te schaffen.

Ik heb haar gezegd dat ik iets gelezen heb over Suprelorin, maar ze is er net als ik, nog wat wantrouwig tegenover aan gezien het nog niet 100% getest is.

Wie van jullie heeft hier ervaring mee?

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 09 januari 2010 - 15:55

Heb er al van gehoord maar wij hebben er geen ervaring mee aangezien alle 4 onze jongens gecastreerd zijn.

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 09 januari 2010 - 16:24

Wij hebben dik drie maanden geleden onze dekkater aan de SUPRALORIN gezet.Nu nader gezien een vergissing want onze andere dekkater heeft nog nooit een geslaagde dekking gedaan.
Onze kater die aan de Supralorin zit is nu onvruchtbaar voor 1 tot 1,5 jaar. In de Maine Coon wereld wordt Supralorin al regelmatig gebruikt en wat ik er van hoor zijn de meeste mensen er tevreden van.Er zijn al fokkers geweest bij wie het uitgewerkt is en waar de kater al opnieuw heeft gedekt.
Verder reikt mijn ervaring op dit ogenblik ook nog niet.Kom over een jaartje nog eens terug.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#4 Geplaatst 09 januari 2010 - 16:38

worden ze ook bij u rustiger en sproeien ze nog?

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#5 Geplaatst 09 januari 2010 - 19:22

Onze Euzie had een suprelorin implantaat en ons Juwanna ook.Werkt perfect!Ze hebben hem beide een jaar gehad,Euzie had geen intresse meer in krolse poezen,ze mochten voor hem liggen rollen.Juwanna is na vier maanden nog één maal krols geworden en dat is over gegaan na een hoge dosis van de provera 5 mg pil (alleen deze pil mag gebruikt worden in combinatie met suprelorin) dat vond ik wel minder.Voor de rest ook geen klachten.Ze zijn nu beiden gecastreerd maar bij allebei werkte het implantaat nog.Euzie is altijd rustig geweest en heeft nooit gesproeid dus daar kan ik niks van zeggen :) .

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 09 januari 2010 - 20:59

Ik ben er over aan het nadenken om dit bij Destiny te laten doen.   Ze wordt een beetje neerslachtig van de pil en ze zou ook wat mogen aankomen, maar krijg haar niet dikker.  Toen ze zwanger was, zat ze goed in haar vel, misschien met suprelorin ook ?  Zonder de pil wordt ze om de 2 weken krols en we willen haar pas in 2011 een volgend nestje laten krijgen.  Ik wil tegen dan ook goed voorbereid zijn omdat ze bloedgroep B heeft en we naar een A kater zullen gaan.

Collegafokkers gebruiken het ook, maar ook nog niet zo lang, dus er is nog niets bekend hoe lang de werking bij hen is of hoe de vruchtbaarheid daarna zou zijn.   Bij sommige begonnen de poezen de eerste maanden na plaatsing enorm te sproeien, terwijl anderen er weer direct goed op reageerden.

Geplaatste afbeelding

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 09 januari 2010 - 22:24

Ik heb totoaal geen ervaring met Supralorin met een poes enkel met een kater. Daar wordt het het meeste voor gegeven en ja, Ush is een stuk rustiger geworden. Een kitten van ons heeft het ook ongeveer een jaar geleden gehad omdat hij op dat moment niet gecastreerd kon worden en ook daar ook zeer tevreden over de resultaten.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

DenizMehtap
DenizMehtap
  • 2.768 berichten

#8 Geplaatst 09 januari 2010 - 23:37

Sevgi is nu 10 maanden en heeft sinds twee maanden het Suprelorin implantaat.  Nadat ze het implantaat had gekregen is ze niet meer krols geworden. Ze heeft er totaal geen last van, ook niet met het inbrengen van het implantaat, ze heeft geen kik gegeven.
Ze is wat aanhankelijker geworden en haar vachtje wordt voller, maar dat kan natuurlijk ook haar winterjasje zijn. Ik kan er verder nog niet veel over vertellen, maar voorlopig ben ik tevreden. :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 09 januari 2010 - 23:38

WhiteWitch zei:

Ik heb totoaal geen ervaring met Supralorin met een poes enkel met een kater. Daar wordt het het meeste voor gegeven en ja, Ush is een stuk rustiger geworden. Een kitten van ons heeft het ook ongeveer een jaar geleden gehad omdat hij op dat moment niet gecastreerd kon worden en ook daar ook zeer tevreden over de resultaten.

Ik vond trouwens ook dat Ush beter in zijn vacht zat dan de vorige keer dat we hem gezien hebben. Hij zag er goed uit. :)

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#10 Geplaatst 10 januari 2010 - 14:09

Ik zou nu eerst een nestje willen met Mona, maar als ze daarna ook om de week krols blijft worden wil ik die Suprelorin ook wel overwegen. Iemand een idee of en hoelang je eigenlijk moet wachten daarmee na een bevalling?

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 05 februari 2010 - 09:54

*Ik zou het aan mijn kater willen geven, weet iemand hoe snel het gaat werken? *Wanneer hij niet meer vruchtbaar is en wanneer zijn testosteron verminderd, ik wil hem graan terug in de groep maar dan moet hij eers stoppen met de andere kater te willen opvreten :cry:

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 05 februari 2010 - 15:06

Ik denk dat hij vanaf 6 weken niet meer vruchtbaar is.  Bij sommige katers zie je al direct resultaat in gedrag, maar meestal begin je het tussen 3 tot 6 weken te merken, eerst kan het zijn dat hij nog wat heviger wordt.  Als het begint te werken zul je zien dat zijn balletjes gaan krimpen ;)  Bij de ene kater werkt het langer dan de andere, dus als je ziet dat zijn balletjes terug groter worden na een tijd dan is het oppassen geblazen.

Geplaatste afbeelding

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 05 februari 2010 - 15:17

* :LOL: ik zie me al op balletjes inspectie gaan alle dagen :LOL:
nu nog even een da zoeken die wil meewerken!

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 17 februari 2010 - 15:40

Dit is toch enkel voor een kater bedoelt hé, en de poezen mogen dan krols blijven lopen?

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 17 februari 2010 - 16:19

ook voor poezen wordt het gebruikt ;)  Heb het 3 weken geleden bij Destiny laten doen.

Geplaatste afbeelding