Spring naar inhoud

- - - - -

Suprelorin

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#16 Geplaatst 17 februari 2010 - 18:56

Denk er ook aan dat het niet altijd werkt, er zijn verhalen bekend van katers die op het staafje stonden en ondertussen nageslacht hebben verwekt. Dus toch nog alert blijven als je een kater op het staafje in de groep laat rondlopen!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#17 Geplaatst 17 februari 2010 - 18:58

Marina zei:

Ik denk dat hij vanaf 6 weken niet meer vruchtbaar is. Bij sommige katers zie je al direct resultaat in gedrag, maar meestal begin je het tussen 3 tot 6 weken te merken, eerst kan het zijn dat hij nog wat heviger wordt. Als het begint te werken zul je zien dat zijn balletjes gaan krimpen ;) Bij de ene kater werkt het langer dan de andere, dus als je ziet dat zijn balletjes terug groter worden na een tijd dan is het oppassen geblazen.

Dat van die balletjes klopt niet altijd. Ik ken een kater op suprelorin die nog steeds erwtenballetjes heeft, maar wel 2 poezen -per ongeluk- heeft gedekt. Met succes.

Bewerkt door Smitten Kitten, 17 februari 2010 - 18:58.

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#18 Geplaatst 17 februari 2010 - 18:59

ik heb Brie zo'n 1,5 week geleden het staafje laten inplanten.

Dus het is nog te vroeg om d'r iets over te zeggen want het zou pas op volle kracht beginnen werken als het zo'n 4 à 6 weken is ingeplant.
Brie is ondertussen weer krols geworden maar ik heb wel de indruk dat vlugger aan het minderen is. Nu nog hopen dat ze terug zachter van karakter wordt - vooral naar de jonge kittens toe - en dat hopelijk voor zo'n 2 jaar.

gr.

veerle

Guest_azime_*
Guest_azime_*

#19 Geplaatst 18 februari 2010 - 10:24

is jullie geen van alllen verteld over het verhoogd risico op kanker? ik heb mijn hond ook een keer laten implanteren met het staafje, maar puur eenmalig om te kijken of hij gecastreerd kon worden, gelukkig niet. maar mijn DA zijn dat het niet verstandig is om meerdere malen het staafje te gebruiken daar het dan kankerverwekkend kan zijn?

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#20 Geplaatst 18 februari 2010 - 11:34

azime zei:

is jullie geen van alllen verteld over het verhoogd risico op kanker? ik heb mijn hond ook een keer laten implanteren met het staafje, maar puur eenmalig om te kijken of hij gecastreerd kon worden, gelukkig niet. maar mijn DA zijn dat het niet verstandig is om meerdere malen het staafje te gebruiken daar het dan kankerverwekkend kan zijn?

Maar is het alternatief, de pil of constant krols laten worden, minder risicovol dan Suprelorin is dan de vraag?

henny
henny
  • 1.601 berichten

#21 Geplaatst 18 februari 2010 - 11:46

azime zei:

Dit is een uitspraak van een dierenarts waar geen bewijzen voor zijn.
(Maar daar maken veel dierenartsen zich regelmatig schuldig aan) :evil:

Henny

Guest_azime_*
Guest_azime_*

#22 Geplaatst 19 februari 2010 - 19:34

het feit dat het niet geregistreerd is voor katten, maar enkel honden zegt op zich ook wel iets.
zeg niet dat het geen oplossing is, maar een wondermiddel is t zeker niet

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#23 Geplaatst 19 februari 2010 - 19:43

het is niet geregistreerd nog voor katten omdat er nog onvoldoende is getest.
het wordt nu steeds vaker gebruikt en de ervaringen worden doorgegeven. Dus het zal er wel van komen, die registratie voor katten.

voor nu zijn de aanwijzingen gunstig. Oke, het is niet voor lange termijn, je moet het niet 10 keer achter elkaar zetten. Maar zo een jaartje rust, daar is het ideaal voor.

Just my two cents :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#24 Geplaatst 19 februari 2010 - 20:07

Kanker heb ik nog niet gehoord...
Ik weet wel dat het middel bij poezen heel onaangename effecten kan hebben. Ik ken zo een fokker die het aan haar poes heeft gegeven en die poes werd voortdurend krols. Uiteindelijk hebben ze die door 2wekelijks inspuiten van Delvosteron en hoge dosis van de kattenpil (oraal, in het begin echt 3 keer de gebruikelijke dosis, op termijn afgebouwd) weer rustig gekregen. Inmiddels krijgt ze wel nog wekelijks de pil. Las laatst op een Duitse catterywebsite een gelijkaardig verhaal, dus dat zou voor mij als fokker reden zijn om het nog niet op poezen toe te passen tenzij er echt een medische indicatie is.

Voor katers zou ik het naargelang van de situatie wel durven toepassen. Daar heb ik nog geen echt vreselijke verhalen gehoord. Wel katers die bleven dekken enz, maar dat kan je incalculeren en er rekening mee houden door alert te blijven en kater als je er niet bij bent niet los bij de poezen te laten.

Bewerkt door Smitten Kitten, 19 februari 2010 - 20:07.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 02 maart 2010 - 14:12

Onze Yumi is na 2 weken nog zoooooo krols, het is echt niet meer te doen en zooo zielig om te zien :( gelukkig eet ze wel nog vrij veel, maar toch... zolang heeft het nog nooit geduurd :catnoknow

Ginnie heeft mij op de hoogte gebracht van suprelorin en dit zou eventueel wel een tijdelijke oplossing zijn voor ons meisje, want we willen haar nog niet definitief laten steriliseren.

Alleen vraag ik mij af wie er nog allemaal ervaringen mee heeft. Als ik er eventjes over opzoek zou het meer gebruikt worden voor honden en dan in het bijzonder reutjes, dit zou nog de beste resultaten geven tot zover ik lees.

En ook vraag ik me af of onze Yumi er wel degelijk mee zou geholpen zijn omdat ze er ERG veel last van heeft nu. Hoe het er nu naar uitziet, zou denk ik de pil zelfs geen oplossing zijn, ... Zou haar ook liever geen pil geven omdat ik zelf vergeetachtig ben met mijn eigen pil al en omdat dat toch ook veel bijwerkingen heeft, maar dat is met alles zo.

Het enige wat ik met zekerheid weet, is dat er een beslissing gaat moeten vallen, want zo kan het niet blijven duren.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

DenizMehtap
DenizMehtap
  • 2.768 berichten

#26 Geplaatst 16 juli 2010 - 12:36

Sevgi heeft sinds november het Suprelorin implantaat. Alhoewel 'we' nog niet weten wat de uitwerking op lange termijn zal zijn, vind ik het op dit moment een ideale oplossing. We weten immers wél wat de pil aanricht.

Sevgi heeft wel last van een verhoogde talgproductie, nl. een katerstaart en talgafscheiding bij een paar van haar nageltjes. Het is waarschijnlijk, maar niet helemaal zeker dat dat van het implantaat komt.

Even ter info; mijn ervaring en een foto mocht het een van jullie poezeltjes overkomen:
Die talgafscheiding bij haar nageltjes ziet er naar uit. Ik heb weken in de zenuwen gezeten, omdat ik dacht dat het een schimmel of een enge besmettelijke bacterie was. Na diverse AB-kuurtjes, omdat mijn dierenarts 'het ook niet goed wist' ben ik voor een second opinion, naar Emil Visnjaric van Dierenkliniek Walenburg in Rotterdam gegaan.
Bleek dat het 'gewoon' talg was. Emil denkt dat het helemaal zal verdwijnen zodra het implantaat is uitgewerkt en/of zodra ze zwanger is.
De nageltjes kunnen gewoon schoongemaakt.

Inmiddels zien Sevgi's nageltjes er netjes uit en heeft ze nog een lichte katerstaart. Ze is lekker rustig en zit verder mooi in haar vachtje.

Sevgi-talgnagel.jpg
sef05.jpg