Spring naar inhoud

- - - - -

rattenprobleem

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 13 maart 2009 - 18:27

goh, tis nog niet genoeg geweest voor dit jaar!!!! :(

mijn overbuurvrouw kwam naar me om te zeggen dat ze smorgensvroeg altijd een (of meerdere?) ratten in mijn tuin ziet lopen. :o
aan de overkant van de straat is er een bos, dus vandaar komen ze. en aangezien ik kippen heb, vinden ze dus daar waarschijnlijk hun eten. :louche:

ik dus onmiddellijk naar de winkel achter rattenvergif en zo'n dozen, om beetje overal te plaatsen. ze zeggen dat je het op hun traject moet plaatsen, maar hoe kan ik nu weten langswaar ze lopen?? :catnoknow

ik ben een heel grote dierenvriend, maar die beesten mogen toch op hun eigen territorium blijven, hoor! :evil:

tmag dan echt stoppen voor dit jaar!!! :catcurs

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 13 maart 2009 - 18:32

Zeker zien dat je kippen en poezen er niet bij kunnen bij het vergif. En ja, ratten komen naar het kippeneten hé. Toen wij kippen hadden, hadden we ook veel last van ratten. Kippen weg = ratten weg. Kan je het vergif niet onder een houtstapel of dergelijke leggen ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 13 maart 2009 - 18:34

Oei das minder plezant he! :(

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 13 maart 2009 - 18:41

oei gezellig is anders
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 13 maart 2009 - 18:56

daarom dat ik zo'n speciale dozen heb gekocht, met kleine gaatjes, waar enkel ratten doorkunnen. enja, sowieso gingen de kippen al weg, mijn zus wou ze voor in haar school, maar ze stelt het altijd maar uit om erom te komen. tzal niet lang meer mogen duren!! :evil:

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#6 Geplaatst 13 maart 2009 - 19:34

Goh..ratten da's inderdaad niet alles! We hebben hier een verlaten schuur achter onze tuin en daar zitten er jammer genoeg ook! We hebben hier voorlopig een hond lopen die ze weghoudt maar als die er op een dag niet meer zal zijn..pff..mag er niet aan denken.. :evil:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 13 maart 2009 - 19:42

tjah, ik heb hier 6 honden, maar 's nachts zitten zij jammergenoeg binnen (anders zouden ze snachts durven blaffen en geburen wakker maken...)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#8 Geplaatst 13 maart 2009 - 19:44

Nele zei:

tjah, ik heb hier 6 honden, maar 's nachts zitten zij jammergenoeg binnen (anders zouden ze snachts durven blaffen en geburen wakker maken...)

Ja, dat snap ik..onze hond zit ook wel in een ren dus de laatste tijd loopt ze 's nachts ook niet meer rond maar ze heeft ooit wel een tijd vrij rondgelopen en toen wel een paar ratten gepakt dus misschien schrikt het de ratten nog steeds af. Maar inderdaad..als ze iets horen, blaffen ze wel ja..
Het is een pest..de ratten hé.. :d

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#9 Geplaatst 13 maart 2009 - 20:08

Eikes vieze beesten, ons vorige huis was naast een boerderij, amai zulke grote ratten s'avonds op de wandel :misselijk: Wij kregen gratis vergif van de gemeente en er kwam een rattenvanger langs, misschien eens luisteren bij de gemeente?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#10 Geplaatst 13 maart 2009 - 22:38

Muizepoes zei:

Eikes vieze beesten, ons vorige huis was naast een boerderij, amai zulke grote ratten s'avonds op de wandel :misselijk: Wij kregen gratis vergif van de gemeente en er kwam een rattenvanger langs, misschien eens luisteren bij de gemeente?

zal eerst es zien of het vergif opgegeten wordt, en indien het blijft duren, zal ik idd es naar de gemeente gaan. kwil nu wel es iemand die komt kijken langs welke gaten ze zouden binnen kunnen in huis.

vroeger zei mijn pa dat soms, dat er terug ratten op zolder zaten, en mijn zus hoorde ze snachts lopen! :misselijk:
dus er heeft altijd vergif gestaan op zolder, dus ook nog even checken.. :knuppel:
het is al een tijdje geleden dat ik nog op zolder ben geweest... alleen vind ik dat niet zo leuk... :scared:
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#11 Geplaatst 13 maart 2009 - 22:44

ik moet je waarschuwen voor rattenvergif: zie ten eerste al zeker dat je poezels dan geen rat te pakken krijgen en 2) heel efficiënt is het niet, ratten hebben altijd enkele proevers in hun kolonie die nieuw eten uittesten. De ratten ruiken dan wat deze gegeten hebben en zien dat ze er ziek van zijn, daardoor eet de rest van hun kolonie en alle nakomelingen niet van het gif, enkel een paar testers gaan er van dood...

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#12 Geplaatst 13 maart 2009 - 22:48

crazy_catlady zei:

ik moet je waarschuwen voor rattenvergif: zie ten eerste al zeker dat je poezels dan geen rat te pakken krijgen en 2) heel efficiënt is het niet, ratten hebben altijd enkele proevers in hun kolonie die nieuw eten uittesten. De ratten ruiken dan wat deze gegeten hebben en zien dat ze er ziek van zijn, daardoor eet de rest van hun kolonie en alle nakomelingen niet van het gif, enkel een paar testers gaan er van dood...

de katten kunnen alleszins geen rat pakken, ze kunnen niet op zolder en niet buiten. het enige waar ik moet op letten is dat de hondjes geen dode rat ofzo vinden...

maar als vergif niet werkt?? hoe kan je ze dan in godsnaam uitroeien?? :catnoknow
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#13 Geplaatst 13 maart 2009 - 22:53

Nele zei:

de katten kunnen alleszins geen rat pakken, ze kunnen niet op zolder en niet buiten. het enige waar ik moet op letten is dat de hondjes geen dode rat ofzo vinden...

maar als vergif niet werkt?? hoe kan je ze dan in godsnaam uitroeien?? :catnoknow

geen flauw idee eigenlijk, zal eens aan mama vragen hoe ze de muizen heeft weggekregen want daarbij hielp vergif ook niet echt.
maar ratten zijn wel moeilijk weg te krijgen, ze zijn ENORM schrik, op school geraken we er ook maar niet vanaf. Zal eens rondhoren ;)

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#14 Geplaatst 14 maart 2009 - 07:39

waar we vroeger woonden had ik een hele mooie voliere met vogels.ik was der heel fier op.tot we ontdekte dat we een serieuze muizenplaag hadden.de muizen kwamen zelfs tot binnen.hadden zelfs geen schrik van de katten.we konden geen gif zetten met de katten.heb met spijt in het hart al mijn vogels weggedaan :( en voliere afgebroken.binnen de week geen enkele muis meer te zien.ik denk dat de kippen weg zijn dat dit probleem ook gaat gedaan zijn.ze gaan zich verplaatsen om ergens anders voedsel te gaan zoeken.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 14 maart 2009 - 10:04

Nele zei:

goh, tis nog niet genoeg geweest voor dit jaar!!!! :(

mijn overbuurvrouw kwam naar me om te zeggen dat ze smorgensvroeg altijd een (of meerdere?) ratten in mijn tuin ziet lopen. :o
aan de overkant van de straat is er een bos, dus vandaar komen ze. en aangezien ik kippen heb, vinden ze dus daar waarschijnlijk hun eten. :louche:

ik dus onmiddellijk naar de winkel achter rattenvergif en zo'n dozen, om beetje overal te plaatsen. ze zeggen dat je het op hun traject moet plaatsen, maar hoe kan ik nu weten langswaar ze lopen?? :catnoknow

ik ben een heel grote dierenvriend, maar die beesten mogen toch op hun eigen territorium blijven, hoor! :evil:

tmag dan echt stoppen voor dit jaar!!! :catcurs

nele al eens gedacht aan loslopende poezen, konijntjes  etc met dat vergif??? ik vind dit geen goed idee ....
Is er geen rattenvanger in jullie gemeente of stad??? hier hebben we dit wel.. mss best eens informeren.